  • 121. Data: 2017-11-01 09:20:38
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 31.10.2017 o 23:17, Poldek pisze:

    > Skąd teza, że ceny OC by spadły?
    > Mi wychodzi, że wzrosłyby.
    Z doświadczenia.
    OC działalności kosztowało mnie 500zł, a OC działalności wymagającej
    ubezpieczenia 1600zł (działalność firmy się nie zmieniła, robiła nadal
    dokładnie to co wcześniej, tyle tylko że OC stało się obowiązkowe.

    A niby dlaczego ceny miałyby wzrosnąć - według ciebie rząd teraz dopłaca
    ubezpieczycielom do OC?

    Łukasz

  • 122. Data: 2017-11-01 09:35:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2017 o 00:30 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Widzę własnymi oczami, że co piąty samochód razi mnie źle ustawionymi
    > światłami, albo światłami z wkręconymi niehomologowanymi żarówkami.

    Ja jeżdżę dużo, codziennie, często wieczorami/w nocy i źle
    ustawione/oślepiające światła widzę raz na tydzień lub rzadziej. W "co
    piąty" nie uwierzę.

    TG

  • 123. Data: 2017-11-01 11:43:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-01 o 09:20, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > ubezpieczenia 1600zł (działalność firmy się nie zmieniła, robiła nadal
    > dokładnie to co wcześniej, tyle tylko że OC stało się obowiązkowe.

    Jaka to działalność?

    > A niby dlaczego ceny miałyby wzrosnąć - według ciebie rząd teraz dopłaca
    > ubezpieczycielom do OC?

    Od tego, że będzie się ubezpieczać więcej szkodowych, a mniej
    "bezpiecznych", łącznie z tym, że ci, co teraz naprawdę stoją w garażu,
    przestaną się ubezpieczać.

    --
    Liwiusz

  • 124. Data: 2017-11-01 12:35:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 01.11.2017 o 10:43, Liwiusz pisze:

    > Jaka to działalność?

    nazwana 43.21.Z ubezpiecza się za <500zł, nazwana 80.20.Z (mimo, że
    wykonuje usługi podpadające pod 43.21.Z) - ok. 1600zł rocznie
    Tak dokładnie to instalacja elektronicznych systemów zabezpieczeń

    > Od tego, że będzie się ubezpieczać więcej szkodowych, a mniej
    > "bezpiecznych", łącznie z tym, że ci, co teraz naprawdę stoją w garażu,
    > przestaną się ubezpieczać.

    pewnie przestaną się ubezpieczać ci stojący w garażu, ale akurat
    szkodowość ma tu średnie znaczenie, bo to OC a nie AC.
    Ja tam bym wykupił ubezpieczenie, ale nie na wszystkie samochody, np. na
    niby rajdówkę wykupowałbym na krótkie okresy czasu, a na motocykl przez
    ostatnie lata w ogóle.
    W UK narzekają że mają drogie ubezpieczenie (można tu czasowo
    wyrejestrować pojazd). Fakt - jest drogie jak jesteś szkodowym kierowcą,
    ale przy bezszkodowej jeździe kosztuje to tyle samo albo mniej niż u nas
    -np. 500 funtów za bodajże 3-letnią Skodę Superb - ale to już OC+AC - u
    nas płacę niewiele mniej za samochód o niższej wartości.

    Łukasz

  • 125. Data: 2017-11-01 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Ja jeżdżę dużo, codziennie, często wieczorami/w nocy i źle
    > ustawione/oślepiające światła widzę raz na tydzień lub rzadziej. W
    > "co piąty" nie uwierzę.

    Powaznie Tomku? To albo coś innego uwazamy za zle ustawione swiatła albo
    jeszcze coś innego... :) (moze masz po prostu lepszy wzrok i ci to nie
    przeszkadza bo ja mam wrazliwy i na snieg w słoncu bez okularów nie
    jestem w stanie wyjsc)
    Zle ustawione swiatła to plaga, albo lewe swieci za mocno, albo auto
    przeładowane i oba sweica w kosmoc, albo przepalone zarówki - moze nie co
    piąty ale ja na trasie ok 100km która czesto robie rano jak jest jeszcze
    ciemno kilkadziesiat takich aut nalicze jak nic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 126. Data: 2017-11-01 13:21:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-01 o 12:59, Budzik pisze:

> [...]
    > piąty ale ja na trasie ok 100km która czesto robie rano jak jest jeszcze
    > ciemno kilkadziesiat takich aut nalicze jak nic.

    Z tego co piszesz wynika że masz coś nie tak z oczami, jakąś
    nadwrażliwość którą błędnie interpretujesz jako źle ustawione
    światła u innych.

    Pozdrawiam

  • 127. Data: 2017-11-01 13:25:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z moich doswiadczen i obserwacji wynika ze jezdzacy bez przegladu, przynajmniej tacy
    jak ja, staramy sie jezdzic autami nie podpadajacymi i jezdzimy zeby nie podpasc.

  • 128. Data: 2017-11-01 13:49:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-31 o 23:23, Cavallino pisze:

    > A skąd Ci przyszło do głowy, że im o stabilizator chodzi?

    Nie mam pojęcia, o co może im chodzić, ale nie wiedzą, że powoli
    zabijają choćby mocowania stabilizatora.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 129. Data: 2017-11-01 14:59:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jeśli jest taki dobry wujek UFG, to faktycznie całe to OC to tylko
    > łupienie kierowców.

    Żartujesz czy Ty tak na serio?

    --
    Pozdrawiam,