  • 1. Data: 2017-10-29 22:02:48
    Temat: Ciągłość przeglądu
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jak to w końcu jest - ciągłość przeglądu jest wymagana, czy nie jest?
    Płaci się więcej za przegląd, jeżeli spóźni się na niego np. pół roku, lub
    są inne konsekwencje?

    Kończy mi się przegląd na motor w listopadzie i zastanawiam się, czy nie
    zrobić nowego już na wiosnę (motor przez zimę i tak będzie stał). Wiem że
    mieli wprowadzić jakieś utrudnienia w ramach dobrej zmiany, ale w końcu
    nie wiem, czy wprowadzili.

    Uprzedzając - na wiosnę motor na SKP pojedzie na przyczepie.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

  • 2. Data: 2017-10-29 22:21:24
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-29 o 22:02, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > nie wiem, czy wprowadzili.
    >
    > Uprzedzając - na wiosnę motor na SKP pojedzie na przyczepie.

    Zmiany wchodzą od 1 listopada 2017 r.
    Więc jeszcze 2 dni na odbycie przeglądu na dotychczasowych zasadach.

  • 3. Data: 2017-10-29 22:36:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-29 o 22:21, Poldek pisze:

    > Zmiany wchodzą od 1 listopada 2017 r.
    > Więc jeszcze 2 dni na odbycie przeglądu na dotychczasowych zasadach.

    A nie od maja 2018?

  • 4. Data: 2017-10-30 00:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Zmiany wchodzą od 1 listopada 2017 r.
    > Więc jeszcze 2 dni na odbycie przeglądu na dotychczasowych zasadach.

    A co sie zmienilo?
    Bo dotychczas słyszałem tylko, ze:
    - centralna baza, wiec odmowa bedzie skutkowała wpisem i nie ma sytuacji
    ze jedziesz probowac do innej stacji.
    - płacisz za kazde badanie, równiez to którego nie przejdziesz.

    O innych zmianach nic nie mowili...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 5. Data: 2017-10-30 09:31:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 00:00, Budzik pisze:
> [...]
    > ze jedziesz probowac do innej stacji.
    > - płacisz za kazde badanie, równiez to którego nie przejdziesz.

    Płacenie za każde badanie istniało "od zawsze". Nie wiem, co tu zmienili.

    --
    MN

  • 6. Data: 2017-10-30 09:40:59
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-10-30 o 09:31, Marcin N pisze:

    > Płacenie za każde badanie istniało "od zawsze". Nie wiem, co tu zmienili.

    Jak wykryli usterkę, to po jej usunięciu płaciłeś tylko za badanie tego
    elementu.
    Teraz podobno będzie się płacić zawsze pełną stawkę.

    yabba

  • 7. Data: 2017-10-30 09:44:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 09:40, yabba pisze:

    > Jak wykryli usterkę, to po jej usunięciu płaciłeś tylko za badanie tego
    > elementu.
    > Teraz podobno będzie się płacić zawsze pełną stawkę.

    Aaa, to już faktycznie jest inaczej. Teraz płaciło się około 20 zł za
    powtórne badanie.

    --
    MN

  • 8. Data: 2017-10-30 12:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    >A co sie zmienilo?
    >Bo dotychczas słyszałem tylko, ze:
    >- centralna baza, wiec odmowa bedzie skutkowała wpisem i nie ma
    >sytuacji
    >ze jedziesz probowac do innej stacji.

    centralna baza jest juz dzis, ale sprawdzana po przegladzie :-)

    >- płacisz za kazde badanie, równiez to którego nie przejdziesz.

    Tak jest od lat, tyle, ze w teorii.
    Teraz ma sie zmienic to, ze placisz z gory.

    J.

  • 9. Data: 2017-10-30 13:36:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-29 o 22:36, cef pisze:

    > A nie od maja 2018?

    Dziś byłem, bo chciałem zrobić na dotychczasowych zasadach.
    Diagnosta powiedział, że zmiany wchodzą od 13 listopada 2017 r.
    - zapłata z góry za badanie,
    - w momencie rozpoczęcia badania połączenie on-line z centralną bazą,
    - dokładniejsze badanie spalin.
    Tyle się dowiedziałem ustnie od diagnosty.

    Domyślam się, że chodzi o to, żeby nie można było już robić takich
    numerów, że jeśli pojazd nie przejdzie badania, to diagnosta nie bierze
    kasy (przynajmniej oficjalnie), tylko mówi, żeby naprawić samochód i
    przyjechać po naprawie. Albo co gorsza wbija pieczątkę i mówi, żeby
    przed następnym przeglądem za rok naprawić skorodowane/sparciałe
    przewody hamulcowe, wstawić brakujący katalizator, wymienić żarówki na
    takie, co mają homologację i ustawić prawidłowo światła, żeby nie oślepiały.
    Ja wiem, że od zawsze tak było, że przegląd to nie jest rozmowa z
    diagnostą, żeby dał pieczątkę i powiedział przy okazji, co naprawić. Ale
    tak to w praktyce często bywało.

  • 10. Data: 2017-10-30 14:05:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Domyślam się, że chodzi o to, żeby nie można było już robić takich
    >numerów, że jeśli pojazd nie przejdzie badania, to diagnosta nie

    Czesto naprawde nie bral.

> [...]
    >gorsza wbija pieczątkę i mówi, żeby przed następnym przeglądem za rok
    >naprawić skorodowane/sparciałe przewody hamulcowe, wstawić brakujący

    Pod tym wzgledem akurat niewiele sie zmieni.
    Albo tak powie ... albo za rok pojedziesz do innego :-)

    >takie, co mają homologację i ustawić prawidłowo światła, żeby nie
    >oślepiały.

    Swiatla to akurat moglby ustawic w ramach obowiazkow ...

    J.