  • Data: 2011-01-12 21:30:52
    Temat: Re: Chyba wypowiedz hibernatusa.
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Marek Wyszomirski napisał:
    > Jestem tym zaskoczony. I nie widać na matówce granic tego fragmentu?
    > Najbardziej powinny być widoczne podczas podglądu ostrości przy silnie
    > przymkniętej przysłonie.

    Praktiki VLC oraz serii "B" ale nie "BX" też miały lustro częściowo
    półprzepuszczalne. Strefa miała kształt trapezu i była dobrze widoczna
    po wyjęciu obiektywu. W lustrze, pod tą strefą był płaski pryzmat
    koncentratora światła, kierujący je w bok komory lustra, na fotoelement.
    W wizjerze nie było z tym problemu, nikt nie widział, nie skarżył się.
    Jedyny problem w porównaniu do innych Praktik, to konieczność stosowania
    kołowych filtrów polaryzacyjnych. Reszta zadowalała się liniowymi.
    Wydaje mi się, że problem niewidzialności tej strefy na matówce może być
    rozwiązany bardzo prosto - wystarczy obniżyć odbicie światła na
    pozostałej powierzchni. W sumie do matówki dotrze tyle samo światła z
    każdego miejsca lustra.
    Maciek