  • Data: 2013-01-09 22:10:12
    Temat: Re: Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-09 18:30, maX pisze:

    > Swego czasu powstawały np. emulatory OpenGL na DirectX.

    Raczej wrappery (OpenGL i Glide). Tyle że robienie wrappera CUDA nie ma
    sensu i może być problematyczne, bo to zamknięty i własnościowy
    standard. Zamiast robić akcelerację pod producenta, który więcej
    zasponsoruje (osobno dla CUDA, osobno dla QuickSync, osbno dla Stream)
    developerzy wreszcie przestaliby się kur*ć i przeszli na otwarty OpenCL
    dostępny na sprzęcie każdego producenta i każdej platformie, bo inaczej
    wszystkich "pogodzi" jak zwykle Microsoft z DirectCompute skutecznie
    blokując inne API w Windows 9/10/Blue czy jak go zwał. Wystarczy
    przypomnieć co Microsoft zrobił z akceleracją dźwięku przestrzennego w
    DirectSound od NT 6.x, sprowadzając często bardzo wydajne DSP do roli
    kodeków HDAudio.

    > A co do kodowania filmów to AMD miało swój własny konwerter, ale on
    > chyba używał AVIVO / UVD a nie OpenCL. Natomiast w najnowszych Radeonach
    > (serii 7, więc 6870 nie obejmuje) jest specjalizowana jednostka do
    > obliczeń video (odpowiednik intelowskiego Quick Sync), ale nie wiem czy
    > AMD już ją aktywowało w sterach.

    Na radeonach 7000 z AVIVO converterem jest to co było zawsze - raz że
    to skrajnie uproszczone rozwiązanie (ilość ustawień i kiepska jakość
    materiału wyjściowego), to do tego działa jak chce - zazwyczaj
    akceleracja GPU praktycznie nie działa. Z AVIVO converterem jest tak od
    kiedy pamiętam - co najmniej od czasów Radeonów HD 3000 - AMD używa go
    do materiałów promocyjnych, a nigdy nie napisano go porządnie.

    --
    /MB