  • Data: 2013-01-09 21:39:02
    Temat: Re: Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-09 18:45, Mr Misio pisze:

    > JAka tam mocna... W zyciu nie wydalem wiecej niz 600 zeta na grafike i
    > zawsze bylem zadowolony :) GeForce 560Ti kupie chyba :)

    Ty to chyba rzeczywiście masz prąd za darmo i chęć zastąpienia tym
    Fermim farelki (wskazówka: stary proces 40nm i 170W TDP).
    Jak już dla CUDA ma być nVidia, to bierz jakiegoś Keplera w normalnym w
    2013 r. procesie 28nm. Generalnie przy przetwarzaniu wideo superwydajne
    GPU się nie sprawdzają i stopień akceleracji konwersji jest bardzo
    zbliżona na GPU z lowendu, jak i highendowych - to ma znaczenie w grach
    albo GPGPU innym niż zwykła konwersja video z dopalaniem Vegas/
    MediaEsspresso/softu graficznego Adobe itp. - bardzo wydajne GPU
    przydają się do projektów z BOINC itp. oraz do gier. Do konwersji wideo
    czy softu Adobe wystarcza dowolny GPU z API wspieranym przez dany
    program - po prostu na dziś algorytmy równoległe w większości softu są
    do du*y i nie skalują się z wydajnością GPU. Te które dobrze się
    rozkładają na wątki to np: wszelkiej maści algorytmy dekryptograficzne i
    tu nvidia nie ma podejścia - ze względu na wydajność i ogromną liczbę
    procesorów liczą się tylko Radeony i OpenCL/ATI Stream.
    Do konwersji wideo wystarczy natomiast i GT620-630, wszystko co szybsze
    to tylko gry. A tego Fermiego (GF 560Ti) warto brać na dziś wyłącznie do
    ogrzewania pokoju :>

    --
    /MB