    From: Maciek <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chrysler Voyager, czy może Renault Espace?
    Date: Sat, 24 May 2014 21:22:26 +0200

    Dnia Sat, 24 May 2014 07:36:03 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Najpopularniejszy jest oczywiście benzyniak 3.3/3.8 czyli dwie pokrewne
    > konstrukcje. Większość zagazowana z oczywistych względów. Pytanie jak to
    > się sprawuje i ile pali? Będę jeździł raczej w okolice podmiejskich
    > miejscowości typowo 30-50km w jedną stronę.

    Sprawuje sie swietnie, raczej pancerny silnik, ktory ma duzy moment od
    samego "dolu". Zalewany odpowiednim olejem (nigdy w zyciu 15W40).
    3.3 i 3.8 pala zasadniczo tyle samo, wiec lepiej brac wieszy, bo
    mocniejszy. W "jajku" (czyli voyagerach do 2000 roku) ma 185 koni.
    Spalanie LPG w mojej "zabie" (czyli po 2001 roku) to w lecie jakies 20
    l/100 w cyklu mieszanym, ale ja mam AWD. Przednionapedowy bedzie palil kolo
    17.

    > Od czasu do czasu zdarza się też diesel 2.5l. To chyba jakaś amerykańska
    > konstrukcja? Na razie doczytałam, że ma rozrząd na łańcuchu. Jak z
    > trwałością tych silników? Ile taki diesel pali w tym samochodzie, tak
    > realnie? Czy oni potrafią budować ropniaki w ogóle?

    To jest wloski diesel, od ktorego najlepej trzymac sie jak najdalej.
    Problemy z chlodzeniem i glowicami (a ma ich 4), kultura pracy traktora.
    W voyu pali ok. 10/100.

    > Kolejne pytanie o skrzynie biegów. Spora cześć oferowanych ma automaty.
    > Jak z tymi skrzyniami? Bać się tego? Generalnie z tego co widzę, manuale
    > są raczej w dieslach. NoPB raczej z automatem.

    Nie bac sie. Pilnowac zmian oleju i filtra. Jesli sie rozpadnie, to naprawa
    kosztuje tyle co sprzeglo z dwumasa d dowolnego nowoczesnego diesla.

    > Czy ktoś z szanownych grypowiczów byłby w stanie zmierzyć mi wymiary
    > bagażnika tego samochodu? Interesuje mnie wymiar po usunięciu trzeciego
    > rzędu siedzeń. Głębokość i minimalna szerokość.

    Moge Ci zmierzyc w poliftowym, czyli 2001 r.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl