-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: megrims <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)
Date: Thu, 26 Jul 2012 08:16:46 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 37
Message-ID: <juqncf$ffv$1@usenet.news.interia.pl>
References: <0...@q...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: heh26.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1343283407 15871 79.187.111.26 (26 Jul 2012 06:16:47
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Jul 2012 06:16:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:14.0) Gecko/20120713
Thunderbird/14.0
In-Reply-To: <0...@q...googlegroups.com>
X-Antivirus: avast! (VPS 120725-2, 2012-07-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2460850
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-07-25 20:45, Lisciasty pisze:
> Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
> soft). Pierwszy bak - 1180 km, 45% ruch miejski i dookoła komina, 55%
> typowo polska trasa : wioska-tir-zakręt-korek-remont-ciutprostej-
> wioska ;) Zjedzono 55,2 litra, zatem średnie spalanie coś około 4,6L/
> 100km. Średnia 55 km/h. Zawsze sądziłem, że to gadanie o mniejszym
> spalaniu po tuningu to ściema mająca na celu samousprawiedliwienie
> tego w zasadzie zbędnego wydatku :>
>
> L.
>
Sprawność silnika cieplnego zależy od różnicy temperatur. Zmieniając
parametry doładowania daje się więcej powietrza. Bardziej uboga
mieszanka spala się w wyższej temperaturze. Wyższa różnica temperatur,
wyższa sprawność. Jest tylko jedno ale. Trwałość.
Wyższa temperatura pracy oznacza również konieczność dłuższego studzenia
silnika, pilnowania oleju. Potencjalnie w doładowanych silnikach jeszcze
duży potencjał. Ale producenci również wiedzą, że silnik nie może być
ani zbyt trwały (nie może przejechać bezawaryjnie więcej niż 200.000)
ani zbyt nietrwały (nie może się zjebać podczas gwarancji).
Zrobiłem zaczipowanym E90 320d 150.000 km, dbałem o olej i schłodzenie
silnika przed wyłączeniem silnika. I wszystko było OK. I potrafił
na trasie spalić 4,5 l/100 (ASB).
R6 3.0 diesel w BMW kiedyś miał 204KM na jednej turbinie a teraz
ma 381KM na trzech turbinach. Do tego dochodzi kwestia materiałów,
precyzji wykonania, rynku, na jaki jest auto produkowane (inne
wersje na afrykę - chłodzenie) itp. Ciekaw jestem kiedy będą diesle
w osobówkach gdzie z R6 wyciągną powyżej 400KM seryjnie. Pewnie te
tri-turbo da się jeszcze zaczipować.
--
www.pobralem.pl
I'm still clean....
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=