-
Data: 2012-07-26 08:16:46
Temat: Re: Chiptuning - a myślałem że to ściema ;)
Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-07-25 20:45, Lisciasty pisze:
> Przedłużyłem sobie nieco małego - zrobiłem tjunink dla ubogich (sam
> soft). Pierwszy bak - 1180 km, 45% ruch miejski i dookoła komina, 55%
> typowo polska trasa : wioska-tir-zakręt-korek-remont-ciutprostej-
> wioska ;) Zjedzono 55,2 litra, zatem średnie spalanie coś około 4,6L/
> 100km. Średnia 55 km/h. Zawsze sądziłem, że to gadanie o mniejszym
> spalaniu po tuningu to ściema mająca na celu samousprawiedliwienie
> tego w zasadzie zbędnego wydatku :>
>
> L.
>
Sprawność silnika cieplnego zależy od różnicy temperatur. Zmieniając
parametry doładowania daje się więcej powietrza. Bardziej uboga
mieszanka spala się w wyższej temperaturze. Wyższa różnica temperatur,
wyższa sprawność. Jest tylko jedno ale. Trwałość.
Wyższa temperatura pracy oznacza również konieczność dłuższego studzenia
silnika, pilnowania oleju. Potencjalnie w doładowanych silnikach jeszcze
duży potencjał. Ale producenci również wiedzą, że silnik nie może być
ani zbyt trwały (nie może przejechać bezawaryjnie więcej niż 200.000)
ani zbyt nietrwały (nie może się zjebać podczas gwarancji).
Zrobiłem zaczipowanym E90 320d 150.000 km, dbałem o olej i schłodzenie
silnika przed wyłączeniem silnika. I wszystko było OK. I potrafił
na trasie spalić 4,5 l/100 (ASB).
R6 3.0 diesel w BMW kiedyś miał 204KM na jednej turbinie a teraz
ma 381KM na trzech turbinach. Do tego dochodzi kwestia materiałów,
precyzji wykonania, rynku, na jaki jest auto produkowane (inne
wersje na afrykę - chłodzenie) itp. Ciekaw jestem kiedy będą diesle
w osobówkach gdzie z R6 wyciągną powyżej 400KM seryjnie. Pewnie te
tri-turbo da się jeszcze zaczipować.
--
www.pobralem.pl
I'm still clean....
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=