eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaChiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. tonRe: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!fee
    der1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.n
    etnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.
    highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego
    pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys.
    ton
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1...@g...com>
    Date: Mon, 4 Jul 2022 13:41:28 +0200
    Message-ID: <1x49khmboakkp$.1eyb7zwpgss7b.dlg@40tude.net>
    Lines: 49
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.145.87
    X-Trace: 1656934888 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 473 83.30.145.87:58989
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3043
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:47699
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 30 Jun 2022 15:44:19 -0700 (PDT), a a wrote:
    > Chiny zbudowały największy kontenerowiec w historii. Na jego pokładzie zmieści się
    240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    > Na jego pokładzie zmieści się 240 tys. kontenerów o łącznej wadze 2,400 tys. ton
    >
    > Ever Alot ma 4000 metrów długości, prawie 620 m szerokości oraz 240
    > tys. m2 powierzchni pokładowej. Może przewieźć do 2400 tys. ton
    > ładunku w 240 tys. kontenerów.

    Obecnie w artykule
    400m dlugosci, 62m szerokosci, co mi znacznie bardziej pasuje,
    24 tys mkw pokladu (400*60=24 000)
    24 tys kontenerow (w kilku pietrach - pasuje do powierzchni),
    240 tys ton ladunku - po 10t na kontener.
    I pewnie z 15m zanurzenia.

    > To tak duża liczba, że trudno ją
    > sobie wyobrazić. Gdyby wszystkie kontenery ustawiono jeden za
    > drugim, to ich sznur ciągnął by się przez ponad 2000 km.

    juz tylko 200 km

    > Mogłyby też utworzyć wieże o wysokości 600 km.

    i 60 km

    > https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-tec
    hnika/chiny-zbudowaly-najwiekszy-kontenerowiec-w-his
    torii-niedlugo-wyruszy-do-europy/v4b4jh4

    To jedna sprawa, a druga ...
    -jak to sie ładuje/rozładowuje?
    minuta na kontener daje raptem 1440 kontenerow na dobę ... szybciej
    idzie, czy kilka dzwigow ... no, w nowych liczbach to kilka dzwigow i
    pare dni w porcie.
    400 m ... mozna by chyba w 10 dzwigow operowac?

    -kolejka tirow i pociagow ... teraz tylko 200km w kilka dni - nieduzo.

    -jak to sie w ogole uzywa - przyplywa do Hamburga, a potem transport
    lądowy, czy robi sobie trasę po kilku europejskich portach?
    A w ogole mozna jakis rządek kontenerow wypakowac i wpakowac nowe,
    czy to raczej pietrami idzie?

    -miedzy portami Europy moglby cos europejskiego przewozic,
    tylko wlasnie to przepakowywanie kontenerow.

    -no i z powrotem do Chin musi cos zabrac, chocby puste kontenery ...
    ale pewnie cos tam eksportujemy ... czy po drodze jakies surowce z
    Afryki ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: