    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Date: Tue, 11 Oct 2016 13:14:30 +0200

> [...]
    > nic z tego nie ma. Aż tu nagle sąsiad z góry zalał mu łazienkę.
    > Najpierw wściekłość, ale zaraz przychodzi myśl -- no to teraz
    > zrobię sobie remont, a oni za to zapłacą. Fajnie. Nie wyobrażam
    > sobie jednak takiej sytuacji -- "o jak wspaniale, że mam tego
    > raka, teraz z nawiązką odzyskam te wszystkie składki zdrowotne".
    >
    > Nie, nie ma czegoś takiego jak ubezpieczenia zdrowotne i płacenie
    > za siebie. To jest podatek, który państwo pobiera i pobierać
    > powinno. Zapłacę. I chcę, by był on strasznie niesprawiedliwy
    > dla mnie. Jako społeczeństwo stać nas na to -- mamy leczyć tych,

    Płacę za ubezpieczenie mieszkania i mam nadzieję, że nigdy tego nie
    odzyskam (nigdy nie pomyślałbym: "o fajnie to zrobię sobie teraz remont"
    tylko zawsze "no żesz trzeba zająć się remontem").

    Dokładnie tak samo traktuję wpłaty na służbę zdrowia. Mam nadzieję, że
    nie odzyskam moich wpłat.

    Dlaczego według Ciebie w pierwszym przypadku można to nazwać
    ubezpieczeniem, a w drugim nie to nie ogarniam.

    Nie rozpisywałem się na temat służby zdrowia tylko podatków. Napisałem
    "dla siebie" w sensie, że jak to mi się zdarzy być tym co potrzebuje to
    za to wpłacam.

    O emeryturach napisałem, że nie za siebie aby podkreślić brak związku
    między wpłacaną kwotą a emeryturą.

    Czyli nie widzę sprzeczności między tym co piszesz, a co ja napisałem.

    > We wspominanej już Kanadzie tak mniej więcej sobie zrobili.

    Nie wiedziałem, że gdzieś tak jest. Myślałem, że to mój pomysł (prywata)
    wynikający z tego, że nie rozumiem dlaczego nic konstruktywnego nie
    robiący urzędnicy będą mieli przyzwoite emerytury a mi zapieprzającemu
    od ran do wieczora, pozwalającemu sobie na góra 2 tygodnie urlopu
    rocznie ZUS wylicza coś koło 300PLN-ów.
    P.G.