  • Data: 2016-10-11 23:54:41
    Temat: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    > docierają do mnie wieści, że kapitaliści wcale nie są tacy źli, są
    > pożyteczni. Bo potrafią wyprodukować różne Fajne Rzeczy, których kto
    > inny by wytworzyć nie umiał.

    Świat Zachodni najwyraźniej oszalał, bo mimo tego, że gospodarka
    centralnie sterowana poniosła kompletne fiasko, to ŚZ najwyraźniej do
    niej zmierza, i to w coraz szybszym tempie. Niektórzy sądzą naiwnie, że
    Blok Wschodni się rozsypał z powodu braku demokracji, ale to bzdura:
    upadł pod ciężarem swej piramidalnej niewydolności gospodarczej.

    Lecz zachodni kryptokomuniści wyciągnęli z jego upadku jedną nauczkę:
    nie trzeba wcale kapitalistom zabierać fabryk, wystarczy "uspołecznić"
    tylko (czy może: aż) efekty ich działania!

    > Należy tylko tym kapitalistom zabierać na bieżąco wszystko co
    > zarabią, zostawić tyle tylko, ile osiągają inni

    No coś tam jeszcze musi zostać na podtrzymanie produkcji, a żeby nie
    zaczęli, wzorem związkowców, na znak protestu - strajkować, to mają
    jeszcze parę groszy pozostawione na otarcie łez. Lecz że zachłanność tak
    urządzonego państwa wciąż i wciąż rośnie, to i te "otarcie łez" jest
    coraz mniejszą chusteczką. I w końcu ten cały pieprznik trafi szlag. Bo
    wyrywanie z gospodarczego krwioobiegu coraz większej ilości kapitału,
    tylko po to, aby jego okruszkami przekupywać zachwycone tym doły
    społeczne (gro tego reketu i tak idzie do kieszeni ustawionych!),
    powoduje, iż gospodarka zaczyna coraz to bardziej zwalniać. Tak już w
    tym Św.Zach. robi bokami, że nawet nasz nieszczęsny kraj wypada dość
    prężnie na tle reszty Związku Europejskich Republik Socjalistycznych...
    A Chiny, nominalnie wciąż komunistyczne, kroczą ścieżką XIX. w.,
    "wilczego" kapitalizmu, ze stopą wzrostu taką, iż kraje ZERS (UE) mogą
    tylko pomarzyć. Być może ChRL już jest pierwszym rynkiem świata, a jeśli
    nie, to będzie za dwa, góra 4 lata (aby było do rymu).