  • Data: 2016-10-11 14:01:20
    Temat: Re: Chińczycy umieją podobno tylko kopiować
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Płacę za ubezpieczenie mieszkania i mam nadzieję, że nigdy tego
    > nie odzyskam (nigdy nie pomyślałbym: "o fajnie to zrobię sobie
    > teraz remont" tylko zawsze "no żesz trzeba zająć się remontem").
    >
    > Dokładnie tak samo traktuję wpłaty na służbę zdrowia. Mam nadzieję,
    > że nie odzyskam moich wpłat.

    Ludzie nawet celowo pozwalają sobie wjechać w kufer samochodu, by
    zrobić remont z kasy ubezpieczenia. Nie mówię, że to fajne, ale że
    się zdarza. W przypadku refundacji groźnych chorób taka uciecha nie
    zdarza się nigdy. Więc jest różnica.

    > Dlaczego według Ciebie w pierwszym przypadku można to nazwać
    > ubezpieczeniem, a w drugim nie to nie ogarniam.

    Własnie dlatego. Podatki też w zamyśle mają dawać obywatelowi
    poczucie bezpieczeństwa (te najdawniejsze były na wojsko), ale
    słowo "ubezpieczenie" ma już swoje znaczenie, a w znaczeniach
    słów nie jest dobrze mącić.

    > Nie wiedziałem, że gdzieś tak jest. Myślałem, że to mój pomysł

    Gdyby nie było, to by mnie świat i ludzie dziwili mniej. Ale jest
    i działa. A ja nie moge pojąć czemu ludzie wciąż kombinują, wymyślają
    i testują na sobie samych coś, co nie działa i działać nie będzie.

    --
    Jarek