    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chcą nas w dupę j.... :/
    Date: Wed, 29 Jan 2014 11:00:50 +0000 (UTC)
    <lc5t9h$mc7$1@news.task.gda.pl> <tizhbzfriwzu$.dlg@myjk.org>
    <lc67h0$mi9$1@node1.news.atman.pl>
    <52e6a3f1$0$2150$65785112@news.neostrada.pl> <lc6g4h$e4s$1@dont-email.me>
    <52e6c6d2$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <twflv4w567p4$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <i...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > To, że FR się nie pomylił jak tutaj się w większości wskazuje.
    > Więc, nie pomylił się, mandat za przekroczenie dostałeś słuszny.
    > Twoim błędem było, że go przyjąłeś. Koniec.

    Ja bym mój bład opisał troche inaczej - moim błedem było sądzić, że Policja
    dba o moje bezpieczesntwo. Zwłaszcza konkretnie tamta policja.
    skąd wniosek? Ano sprawe chciałem wyjasnic, zadzwoniłem na komende.
    Wniosek z dyskusji był taki, ze ich to nic nie obchodzi, przyjąłem to
    przyjałem i nic z tym nie zrobia, zresztą (i tu ktos mi sie przypomina)
    zapewne kłamię.
    Zeby było smieszniej jakies 2 tygodnie później jechałem tamtedy jeszcze
    raz.
    Znak nadal stał jak stał, policja robiła to samo co robiła.
    wiec wykonałem kolejny telefon.
    Nie wiem jak się skonczyło, bo potem juz tamtedy nie jezdziłem.

> [...]
    > jeszcze paru innych) FR strzelają na potęgę złe pomiary, tylko jakoś
    > mnie się nie zdarzyło. I tak, biorę pod uwagę, że błędne pomiary się
    > zdarzają. Tylko istotą sprawy jest, że nie należy z tego robić burzy,
    > tylko zwyczajnie wyjaśnić. Natomiast linię obrony, bo wilgotność była
    > za duża, uznaję za zwyczajne lamerstwo, wręcz ciulerstwo, tylko
    > dlatego że ktoś zna dokładnie zasadę działania urządzenia i warunki w
    > jakich musi pracować, zna dokładnie prawo, to uniknie mandatu łapiąc
    > się kruczków. I nie ma znaczenia że pomiar był jednak dobry...

    Ale problem jest troche inny.
    Ja kilka razy za przekroczenie zostałem zatrzymany.
    Przynajmniej dwie z nich spowodowały moją wewnętrzną reakcje: o kurcze,
    naprawde tyle jechałem?
    I co dalej?
    Podejrzewam, ze jechałem mniej (zwłaszcza 80/40 jak dojezdzałem do torów
    kolejowych na łuku drogi...), i co mam zrobic?
    Nie mam rejestratora, nie patrzyłem dokładnie na predkosciomierz. Ale
    generalnie nigdy nie jezdze +40 w miescie. Wiec moge miec tylko
    podejrzenie.
    Ile jest takich sytuacji? Tysiace.
    I teraz znajduje sie człowiek ktory zaczął to sprawdzać. Ma sprzet,
    rejestrator. I nagle okazuje sie, co ktorys pomiar jest zły, co skutecznie
    wykazuje w sądzie pokazujac nie dane o wilgnotnosci a wskazania
    rejestratora i gps.
    To kaze sie zastanowic, czy tych udowodonionych błędów pomiaru jest tak
    mało bo sie prawie nie zdarzaja czy jest tak mało, bo ludzie nei sa pewni
    ze sie pomylił a nawet jak sa pewni to nie maja jak udowodnic.

    > To czemu napisałeś, że jest to dobre podejście? Jest ograniczenie 50
    > foci jak jedziesz więcej i koniec. A nie jakieś +20 czy nawet +30.

    Napisałem dlaczego.
    Skoro ograniczenia sa czesto bezsensowne to dobrze, ze jest jakis margines.
    Zreszta zakładam, ze ITD robi to troche bardziej profesjonalnie niz
    wszelkie SM.
    Czyli np. bada niebezpieczenstwo danego miejsca.
    Jezeli gdzies było niebezpiecznie, postawiono tam FR, ustawiono +20 i nagle
    wypadki sie skonczyły to znaczy, ze FR jest dobrze ustawiony albo ze
    predkosc maks jest źle ustawiona.

    > Ja nie wiem -- w zeszłą sobotę wróciłem po 400km trasy we Francji
    > (Lotnisko Grenoble - ośrodek Les Orres). Tam spotkać kogoś kto jedzie
    > powyżej ograniczenia to na prawdę trzeba mieć szczęście. I jakoś
    > specjalnie FR nie straszyły na mojej trasie. Ograniczenia były różne
    > -- 90/h na obwodnicy Grenoble, 110 na autostradzie i 40 w miasteczku
    > bo piesi (choć żadnego nie widziałem). Wszyscy jadą ile trzeba.
    >
    > U nas się nie da, no nie da się. Po prostu się nie da wolniej.

    Wczoraj jechałem z Poznania do Wrocławia.
    Tak jak piszesz, wjechałem na autostrade, właczyłem tempomat na przepisowa
    predkosc i... a zaraz, zaraz, tu nie ma autostrady...
    No wiec jechałem ta nasza krajówką na ktorej ilość znaków = chyba 1 na metr
    (przesadzam, ale ilosc jest porażająca)
    To zupełnie inna jazda, niz autostrada i drogą ekspresową.
    Nie zdarzyło ci sie przekroczyc predkosci dlatego, ze nie zauwazyłes znaku,
    ze zauwazyłes go za późno etc (pomijam czy cie akurat obfotografowano)?
    Ja na naszych drogach czesto mam taki znak zapytania: czy tu jest jeszcze
    ograniczenie czy juz nie?
    P.S. "Naprawde" naprawde piszemy łącznie.

    > SM czy GiTD? Wątpię aby szukali złodziei
    > i mieli dostęp do PESEL w obecnym czasie.

    Można się dowiedzieć, ale jeżeli nie maja, to jest to lekko absurdalne.
    Przecież ta baza jest własnie dla tego typu służb.

    > To jest proste pytanie, i już na nie odpowiadałem kiedyś, tutaj.
    > Oczywistym jest, że służby są w tym wypadku tworem na potrzeby
    > społeczeństwa i tworzy je społeczeństwo, a jednocześnie istnieje
    > przeciwko niesubordynowanemu społeczeństwu.
    >
    > Dlatego jeśli niesubordynowane społeczeństwo się ogarnie, ogarną się
    > służby -- do ich zlikwidowania włącznie (Utopia).

    Ja nie pytam, jak to się skonczy, ja pytam, jak to ma się zacząć.
    Łatwiej wprowadzić dobre wzorce w małej grupie służb niż w całym
    społeczenstwie.
    Ale u nas nikt sobie tym głowy nie zawraca.

    > Chodzi raczej o to, że w społeczeństwie ciężko jest osiągnąć

    > Właśnie chodzi o to, że nie ma to żadnego znaczenia.

    Tylko jeżeli ktoś chce mówić o łamaniu przepisów a nie o bezpieczenstwie na
    drodze.