  • Data: 2014-01-28 13:47:44
    Temat: Re: Chcą nas w dupę j.... :/
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-28 13:12, Franc pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^
    > Sam pięknie podkreśliłeś. Co tu jeszcze udowadniać. Policja i prokuratura
    > jako organy ścigania są od ustalania sprawców. Za wykroczenia odpowiada
    > policja i to jest jej zadanie.

    Hmmm, z definicji samochodem jeździ właściciel/użytkownik (tak,
    użytkownik, czy to leasing czy wypożyczalnia etc) i on odpowiada
    w pierwszej kolejności za wykroczenia, chyba że dokonał tego ktoś
    innym i zgodnie z prawem ma wskazać komu pojazd powierzył. Skoro
    do udowodnienia do powszechnego wykroczenia (a powszechnego,
    ponieważ dość powszechnie się uważa, że bezkarność jest prawem)
    trzeba angażować cały aparat porządku, pomocy i sprawiedliwości
    (niestety w znakomitej większości przez zwykłą nieuczciwość
    i brak odpowiedzialności cywilnej) to zmieniamy system wystawiania
    mandatów na administracyjny (tak jak w wielu państwach) i kończą
    się kombinacje, przeciąganie, udawanie ślepego głuchego itd.
    Nie ma potrzeby angażowania sił policji, sądów, prokuratur itd.
    To dość prosta sprawa, nie ma potrzeby angażowania brygady z
    psami by po śladach wykazać, że ten ze zdjęcia to kolega
    siebie samego.

    > Już wiem, czemu miałem Ciebie w KFie.

    Spudłowałeś, co widać niżej.

    > Sprawa nie jest w tym, że ja ma problem z pamięcią,

    Mnie naprawdę nie interesuje problem *twojej* pamięci - chodzi
    o dość powszechne kombinacje i zasłanianie się jej brakiem.
    Proponuję byś jednak do dyskusji podchodził bardziej merytorycznie,
    a mniej emocjonalnie.

    > tylko w tym, że nie
    > muszę / nie mam obowiązku notowania tego faktu ani pamiętania o tym komu i
    > kiedy. Skoro nie mam obowiązku to spadówa, możecie mnie pocałować.

    Masz taki obowiązek i to w prawie zapisany - obecnie. Właśnie na
    jego podstawie wiele osób się próbuje wykręcić od wskazania samego
    siebie :)

    > Sądy w Niemczech działają według prawa obowiązującego w DE i nie ma tutaj
    > odniesienia do PL.

    LOL - to jest przykład jak państwo ładnie dyscyplinuje tych którzy
    działają na szkodę innych. W Polsce jak najbardziej pożądane.

    > Ty patrzysz wybiórczo tylko na to, co pasuje Ci pod tezę.

    Wręcz przeciwnie - to nie było wcale wybiórcze.

    > To zapewne wiesz, że Japonii za jazdę po alkoholu odpowiada pijący i
    > odoba która ten alkohol podała - np. barman w knajpie. Chcesz, możesz
    > wybiórczo przenieść to do PL. Wyjdzie taka sama bzdura jak z sądami w DE.

    Głupio ci wyszło sprowadzenia sprawy absurdu - pewnie z braku
    argumentów.

    > Nie upraszcza, tylko zupełnie zmienia kategorię czynu żeby dołożyć

    Upraszcza, a że zmienia tryb postępowania - tak będzie sprawniej
    i taniej dla podatników.

    > kolejnego obowiązku samym obywatelom - samemu (jako kraj) nic w zamian nie
    > dając.

    Obowiązek to masz od dawna, a w zamian sprawcy rzeczonych wykroczeń
    dużo skuteczniej będą karani - w tym nieuchronnie. Z pożytkiem dla
    całej reszty kraju.