  • Data: 2014-01-28 12:17:27
    Temat: Re: Chcą nas w dupę j.... :/
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Nie ma to znaczenia. Rozmawiamy o niesłusznie wystawionych mandatach,
    > podczas gdy notorycznie przekraczam prędkość przy FR. Niewiele, ale
    > jednak. Wg Twojej statystyki powinienem był dostać w tym okresie min.
    > 350 zdjęć. Nie dostałem ani jednego.

    Ma znaczenie.
    Ja dostałem niesłuszny mandat na trasie, ktorej nie znałem.
    Jechałem według znaków, strzelili mnie, to stwierdziłem, ze pewnie sie
    zagapiłem i nie widziałem ograniczenia.
    Jadac tam kilka dni później zorientowałem sie dopiero, ze nie widziałem, bo
    znak ograniczenia był ustawiony po lewej stronie, wiec miałem pełne prawo
    go nie widziec.
    Gdyby to była droga wokół mojego domu, to wiedziałbym jakie tam jest
    ograniczenie bez patrzenia na znaki.
    Pomijam juz takie aspekty jak znajomośc miejsc gdzie stoją.
    Co do FR - skoro jezdzisz przy nich +5 i nie mrugają to znaczy ze sa dobrze
    ustawione.

    Co innego iskry w rekach policjanta ktory nie wie co bada.

    > Realnie sprawa wygląda tak, że większość przewinień które ktoś sobie
    > uznaje za bezzasadne to zwykłe kłamstwo, bajkopisarstwo tej osoby. To
    > dlatego, że ludzie mają tendencję do wybielania siebie. Jedni ze
    > względu na skompstwo, drudzy ze względu na "biedę" kolejni ze względu
    > na przekonania (np. że FR bezpieczeństwa nie poprawiają) itd. To jest
    > dużo większy problem niż błędnie wystawiane mandaty.

    Ale jak pisze, ze dostałem w zyciu z 10 mandatów a tylko nieprawidłowy na
    100% to co? Wybielam? Kłamie? Jak bym mówił, ze nigdy nie dostałem
    prawidłowego to jeszcze rozumiem, ale w jaki sposób wybiela mnie ten 1 na
    10?

    > Czemu dobrze?

    Bo dzieki temu łapią tych w miare realnie niebezpiecznych.
    A nie zatykają systemu tymi ktorzy jaka +10.

    > Dla mnie to nie jest problem urzędów -- bo urzędy mogą być drastycznie
    > skuteczne. Tylko wtedy odrazu lament się podniesie, że obywatele są
    > gnębieni.

    Tylko że urzędy sa drastycznie nieskuteczne pomimo dobrej woli złapanego.
    Opis znajomej zamieściłem w innym poście.

    Drugi przypadek bardzo podobny. Wysłane info kto prowadził, imie nazwisko,
    imiona rodziców, miejscowosc zamieszkania, wiek. Wszystko co potrzeba zeby
    znaleźć delikwenta.
    Urzad odpisuje, ze jeszcze trzeba podac adres zamieszkania. A wszystko to
    za 100zł mandatu...

    > Ja widzę, że problemem są sami ludzie -- o czym dwa akapity wyżej --
    > którzy doskonale wiedzą kto jest winny, a wykorzystują "wolność" jaką
    > mają z tytułu prawa, by zrobić wała i nie płacić za swoje wykroczenie.
    > Dlatego minęło trochę czasu, cwaniaki trochę zaoszczędziły, a teraz
    > już nie zaoszczędzą, bo prawo na ich własne życzenie i za ich głupotę
    > się uszczelnia.

    Mysle, ze bardzo ważne będzie odbudowanie zaufania do służb.
    nikt rozsadny nie ma nic przeciwko łapaniu kogoś kto jedzie 120 w terenie
    zabudowanym.
    Pod warunkiem, ze wie, ze poamir był prawidłowy, albo ze wie, ze to jest
    teren zabudowany, a nie miejsce gdzie brakuje znaku.
    Mysle, ze ITD ma spore szanse ustawić ten system prawidłowo.

    > Przecież do służb trafiają zwykli obywatele. Jak służby mogą być
    > wiarygodne, skoro samo społeczeństwo nie jest wiarygodne?

    Ale w jakis cudowny sposób SM/Sg potrafiły sie wyjątkowo wyróżnic
    niekompetencja na tle pozostałych wiec mysle, ze problem jednak w tej
    konkretnej służbie a nie w społeczenstwie.
    Ale skoro w projekcie jest odebranie SM tych uprawnien to moze bedzie
    lepiej niz obecnie?
    Pozbęda się iskier i zaufanie bedzie powoli wracac, no chyba, ze beda mieli
    znowu równie duze, wizerunkowe wpadki.