eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCeownik aluminiowy 3mm - obciążalność
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 21. Data: 2013-01-07 01:53:13
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 00:21:14 UTC+1 użytkownik v...@i...pl
    napisał:
    > W dniu 2013-01-06 22:02, k...@g...com pisze:
    >
    > > W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 21:49:49 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:
    >
    > >> PeJot napisaďż˝(a):
    >
    > >>
    >
    > >>> W dniu 2013-01-06 14:29, k...@g...com pisze:
    >
    > >>
    >
    > >>>
    >
    > >>
    >
    > >>>> A nie pro�ciej zainstalowa� kawa�ek filcu zeby dotyka�
    >
    > >>
    >
    > >>>> �a�cucha i nas�czy� ten filc olejem. Krzywki w aparatach
    >
    > >>
    >
    > >>>> zap�onowych w samochodach by�y tak smarowane.
    >
    > >>
    >
    > >>>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> Zbyt du�e ryzyko. No i raczej filc m�g�by tego nie prze�y�. :)
    >
    > >>
    >
    > >
    >
    > > Możesz uściślić ryzyko czego? Wiadomo że w takich warunkach filc nie byłby
    wieczny. Jak nie filc to strzykawka z cienką igłą. Oczywiście strzykawka bez tłoczka.
    Wyregulowane tak że co jakiś dobrany eksperymentalnie czas odpada od igły jedna
    kropla. Będzie upadała w sposób przypadkowy i w efekcie cały łańcuch będzie
    smarowany.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > Moze w motorowerach, w motocyklach lancuch ma taka predkosc, ze kropla
    >
    > zostanie rozchlapana zanim nasmaruje >2 ogniw. No chyba, ze ktos kupuje
    >
    > motocykl, by jezdzic jak emeryt - to wtedy i filc da rade ;)
    >
    >
    >
    > --
    >
    > venioo

    bardziej mi o ryzyko idzie. jak byś chciał jedną kroplą oleju nasmarować od razu cały
    łańcuch to informuję i objaśniam że raczej się nie da. Ale dwa ogniwa bez problemu.
    za chwile dwa inne itd. Fakt że jedne będą lepiej nasmarowane w takim systemie od
    innych. Ale jest duże prawdopodobieństwo że po kilkuset kilometrach nasmarowane będą
    wszystkie jednakowo. Umieszczona w poprawnym miejscu igła spowoduje że do
    nasmarowania wykorzystana będzie siła odśrodkowa. Lepsze takie smarowanie od
    pomazania łańcucha z zewnątrz. Pomażesz przejedziesz jak emeryt i wszystko
    rozchlapane. No i przy smarowaniu kropelkami podstawka niepotrzebna. W motorze to za
    dużo miejsca nie ma żeby dodatkowe żelastwo wozić. Strzykawka malutka. Ze sto razy
    mniejsza od ceowników jakie pytający kupił. Bo to nie strzykawka dla krów wielkości
    małej tawotnicy tylko taka ze 2cm3. Ryzyko smarowania filcem mnie interesuje.


  • 22. Data: 2013-01-07 14:54:58
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PeJot <P...@m...pl> wrote:

    > Trochę dziwne że w motocyklach nic podobnego nie wymyślono, poza
    > kieszonkowymi opakowaniami specyfików do smarowania na postoju.

    Wymyślono, chociażby scottoiler.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/


  • 23. Data: 2013-01-07 14:59:41
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    k...@g...com wrote:

    > Lepsze takie smarowanie od pomazania łańcucha z zewnątrz. Pomażesz
    > przejedziesz jak emeryt i wszystko rozchlapane.

    Te spraye mają taką konsystencję, że o ile nie jeździsz w deszczu, to
    starczają na dobre kilkaset kilometrów.

    > W motorze to za dużo miejsca nie ma żeby dodatkowe żelastwo wozić.

    Plecak :)

    > Ryzyko smarowania filcem mnie interesuje.

    Przy takim momencie i mocy, przenoszonych przez łańcuch (156 Nm, 200 KM),
    i przy osiąganych przez ten motocykl prędkościach, nie ryzykowałbym
    montowania czegokolwiek w okolicy przeniesienia napędu.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/


  • 24. Data: 2013-01-07 15:01:01
    Temat: Re: Ceownik aluminiowy 3mm - obciążalność
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    v...@i...pl <v...@i...pl> wrote:

    > Bede strzelal patrzac na prezentacje - do wymiany kola tylnego?

    Do smarowania łańcucha. Są motocykle z centralną stopką, stawiasz moto na
    centralną stopkę, tylne koło się podnosi i możesz smarować nawet na biegu.
    Inne nie mają tej stopki i trzeba kombinować...

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: