eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCeny serwisuRe: Ceny serwisu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ceny serwisu
    References: <mnqekw2v2r34$.1vpcs63ujem4p$.dlg@40tude.net>
    <qgnpln$416$2@dont-email.me>
    <18j73ifagh4q9.1mrey27x7krg9$.dlg@40tude.net>
    <qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
    <qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <qh1ell$kq4$1$Cav@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 21 Jul 2019 13:29:57 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 109
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 37.47.225.219
    X-Trace: 1563708598 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 519 37.47.225.219:22551
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660251
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .07.2019 o 12:27 Cavallino <C...@k...pl> pisze:


    > Nie tylko.
    > Klient może nie wiedzieć ile kosztuje taka usługa.
    > Nie wszystko jest tak oczywiste jak wymiana żarówki.
    > Podanie mu ceny zawyżonej 10 krotnie, z nadzieją że z braku wiedzy ją
    > łyknie, to takie samo oszustwo jak podanie mu tak zawyżonej ceny po
    > usłudze.

    Celowo spłycasz problem i dochodzisz do absurdalnych wniosków.
    W warsztatach tak jak i wszędzie panuje specjalizacja. Np. robię franzuzy
    i to w dodatku tylko eksploatacja. A tu przychodzi klient z VV i mówi
    wymień mi pan sprzęgło. Sprzęgła w tym silniku zrobiłem w życiu ze 3 szt.
    - ale klient jest pod bramką i nalega to mówię mu, że kosztuje to 5k (choć
    normalnie 500 zł). Wg Ciebie to oszustwo, wg mnie uczciwość w prowadzeniu
    biznesu. Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie, ponieważ: nie robię
    tego często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów (nie wiem ile mi to
    zajmie i jakie napotkam niespodzianki), nie mam sprawnego dostawcy części
    do tego modelu - nie wiem przez to ile będę miał zajęty podnośnik
    (zablokowane stanowisko) itp.
    Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą o
    cenie.

    W większych warsztatach jest tak, że jak klient przynosi swoje części, to
    klient bierze na siebie ryzyko związane z ich wadami: np. źle dobrane
    sprzęgło przyniesione przez klienta (choć wizualnie wygląda identycznie) -
    po zamontowaniu, nie da się wrzucić biegu na pracującym silniku. W efekcie
    klient musi zapłacić 2x za wymianę (bo była podwójna robocizna) i za nowe
    sprzęgło z warsztatu, swoje niepasujące reklamuje sobie sam. W przypadku
    takiej samej sytuacji z tą różnicą, że sprzęgło zamawia warsztat - koszty
    ponosi warsztat, klient jedynie później odbierze auto...

    Jak bym sprzęgła do auta klienta wstawiał 4 tygodniowo - to bym od razu
    zauważył, że sprzęgło przyniesione przez klienta ma o 2 mm grubszy docisk,
    a tak - klient twierdzi, że jest dobre, zamawiał po Vinie - to je zakładam.
    To skrajny przypadek, ale w mechanice dość częsty - założona część "prawie
    pasuje".
    Dotyczy to sprzęgła, ale też tarcz, klocków, filtrów - wszystko prawie
    identyczne, ale przysłowiowy "bolec" o 2mm przesunięty.

    To wszystko powoduje, że nie ma dwóch identycznych sytuacji i nie można do
    wszystkiego przykładać prostych wzorców typu jeden wymienia sprzęgło za
    100 a drugi 100% drożej to na pewno jest oszustem. A to ten drugi może być
    uczciwszy - wie, że jest ryzyko, bierze je na siebie i dlatego podaje
    stawkę przy której jest gotów je ponieść.

    Są oczywiście i oszuści u których cena rośnie w zależności od tego czy
    klient pod krawatem czy we flaneli - ale nie o tych tu piszę.

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: