-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ceny serwisu
References: <mnqekw2v2r34$.1vpcs63ujem4p$.dlg@40tude.net>
<qgnpln$416$2@dont-email.me>
<18j73ifagh4q9.1mrey27x7krg9$.dlg@40tude.net>
<qgt9oe$jif$1@dont-email.me> <qgu7ao$421$1$Cav@news.chmurka.net>
<5d32e0f0$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
<qgunkf$c48$1$Cav@news.chmurka.net>
<5d32e521$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
<qgup5t$cq0$1$Cav@news.chmurka.net>
<5d32ea47$0$17341$65785112@news.neostrada.pl>
<qguq3f$dan$1$Cav@news.chmurka.net>
<5d32f775$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
<qh128g$et2$1$Cav@news.chmurka.net>
<X...@1...0.0.1>
<qh1ell$kq4$1$Cav@news.chmurka.net>
Date: Sun, 21 Jul 2019 13:29:57 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
Lines: 109
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 37.47.225.219
X-Trace: 1563708598 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 519 37.47.225.219:22551
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660251
[ ukryj nagłówki ]W dniu .07.2019 o 12:27 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
> Nie tylko.
> Klient może nie wiedzieć ile kosztuje taka usługa.
> Nie wszystko jest tak oczywiste jak wymiana żarówki.
> Podanie mu ceny zawyżonej 10 krotnie, z nadzieją że z braku wiedzy ją
> łyknie, to takie samo oszustwo jak podanie mu tak zawyżonej ceny po
> usłudze.
Celowo spłycasz problem i dochodzisz do absurdalnych wniosków.
W warsztatach tak jak i wszędzie panuje specjalizacja. Np. robię franzuzy
i to w dodatku tylko eksploatacja. A tu przychodzi klient z VV i mówi
wymień mi pan sprzęgło. Sprzęgła w tym silniku zrobiłem w życiu ze 3 szt.
- ale klient jest pod bramką i nalega to mówię mu, że kosztuje to 5k (choć
normalnie 500 zł). Wg Ciebie to oszustwo, wg mnie uczciwość w prowadzeniu
biznesu. Jest duże ryzyko (dla mnie) w tej naprawie, ponieważ: nie robię
tego często, nie mogę dokładnie oszacować kosztów (nie wiem ile mi to
zajmie i jakie napotkam niespodzianki), nie mam sprawnego dostawcy części
do tego modelu - nie wiem przez to ile będę miał zajęty podnośnik
(zablokowane stanowisko) itp.
Kluczowe w tym wszystkim jest to czy informuję klienta przed naprawą o
cenie.
W większych warsztatach jest tak, że jak klient przynosi swoje części, to
klient bierze na siebie ryzyko związane z ich wadami: np. źle dobrane
sprzęgło przyniesione przez klienta (choć wizualnie wygląda identycznie) -
po zamontowaniu, nie da się wrzucić biegu na pracującym silniku. W efekcie
klient musi zapłacić 2x za wymianę (bo była podwójna robocizna) i za nowe
sprzęgło z warsztatu, swoje niepasujące reklamuje sobie sam. W przypadku
takiej samej sytuacji z tą różnicą, że sprzęgło zamawia warsztat - koszty
ponosi warsztat, klient jedynie później odbierze auto...
Jak bym sprzęgła do auta klienta wstawiał 4 tygodniowo - to bym od razu
zauważył, że sprzęgło przyniesione przez klienta ma o 2 mm grubszy docisk,
a tak - klient twierdzi, że jest dobre, zamawiał po Vinie - to je zakładam.
To skrajny przypadek, ale w mechanice dość częsty - założona część "prawie
pasuje".
Dotyczy to sprzęgła, ale też tarcz, klocków, filtrów - wszystko prawie
identyczne, ale przysłowiowy "bolec" o 2mm przesunięty.
To wszystko powoduje, że nie ma dwóch identycznych sytuacji i nie można do
wszystkiego przykładać prostych wzorców typu jeden wymienia sprzęgło za
100 a drugi 100% drożej to na pewno jest oszustem. A to ten drugi może być
uczciwszy - wie, że jest ryzyko, bierze je na siebie i dlatego podaje
stawkę przy której jest gotów je ponieść.
Są oczywiście i oszuści u których cena rośnie w zależności od tego czy
klient pod krawatem czy we flaneli - ale nie o tych tu piszę.
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.19 13:37 Cavallino
- 21.07.19 13:37 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 13:43 Cavallino
- 21.07.19 13:43 J.F.
- 21.07.19 13:45 Cavallino
- 21.07.19 13:49 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 13:51 J.F.
- 21.07.19 14:06 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:10 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:13 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:27 J.F.
- 21.07.19 14:31 J.F.
- 21.07.19 14:42 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:48 Tomasz Gorbaczuk
- 21.07.19 14:51 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=