-
31. Data: 2010-11-30 15:08:24
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Mateusz <m...@g...com>
Poza tym: ludzie nie oszukujmy się. Wszystkie systemy bezpieczeństwa,
kontroli trakcji itp są skuteczne do pewnych prędkości. Jak Ci sarna
wyskoczy w lesie przy przepisowej 90 to pewnie miałbyś tylko dwa
wyjścia ;) albo w drzewo albo w grill ;)
-
32. Data: 2010-11-30 15:20:42
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-11-30 14:48, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2010-11-30 14:13, Arek (G) pisze:
>> W dniu 2010-11-30 13:10, PaweL pisze:
>>>>
>>>> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
>>>> drogach - niezależnie od ich stanu.
>>>>
>>>
>>> Znaczy amortyzatory są za słabe.
>>>
>>> ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów. Ma umożliwiać
>>> kierowanie podczas awaryjnego hamowania. Hamowanie z ABSem jest prawie
>>> zawsze dłuższe niż bez niego.
>>
>> Oczywiście, że tak. Auto z ABS skraca dość znacznie czas gdy koło jest w
>> poślizgu oraz używa maksymalnej siły hamowania gdy w nim nie jest. Co
>> więc powoduje, że samochód słabiej hamujący i dłużej się ślizgający
>> zahamuje lepiej? Pewnie jakiś cud. Może to przez te światła, one na
>> pewno zwiększają drogę hamowania.
>
> Światła to jedno, drugie to magia, znaczy każdy używający ABS-u to
> spanikowany użytkownik samochodu, a ten jeżdżący bez niego, to mistrz
> kierownicy, z czujnikami poślizgu (dla każdego koła) wszczepionymi
> w szyszynkę i poruszający się samochodem z 6 pedałami. 3 brakujące
> nogi pewnie też wyrastają przed zimą, albo na żądanie ;)
O tym, że ABS kontroluje każde koło niezależnie, a mistrz wszystkie na
raz, to już nie wspominałem:) Zresztą ten temat podobnie jak światła
wraca co jakiś czas i rozmowa przebiega według z góry ustalonego schematu:)
Jedna rzecz mnie w tym naprawdę ciekawi, niestety nigdy nie uzyskałem na
to odpowiedzi. Jak miszcz wykrywa poślizg. Kiedy wie, że jakieś koło mu
się zblokowało?
A.
-
33. Data: 2010-11-30 15:29:03
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "PaweL" <l...@i...pl>
>
> Tu się mylisz - w takich warunkach hamowanie z ABS jest skuteczniejsze
> niż bez.
>
Takie rzeczy tylko w TVNie.
Na śniegu, błocie itp zdecydowanie krócej hamuje się przyblokowując koła.
Przed oponą zbiera się klin śnieżny/błotny poprawiając hamowanie.
-
34. Data: 2010-11-30 15:36:12
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 15:29, PaweL pisze:
>>
>> Tu się mylisz - w takich warunkach hamowanie z ABS jest skuteczniejsze
>> niż bez.
>>
>
> Takie rzeczy tylko w TVNie.
> Na śniegu, błocie itp zdecydowanie krócej hamuje się przyblokowując koła.
> Przed oponą zbiera się klin śnieżny/błotny poprawiając hamowanie.
Zacytuję co wyciąłeś:
> jednak nie zawsze manewrowanie wystarcza i jest
> optymalne aby uniknac dzwonu, czasem hamowanie z piskiem opon i
> dymkiem
> z gum (auto bez ABS) ratuje dupe (znam to z autopsji)
Wychodzi na to, że masz rację - na śniegu, błocie hamuje się z piskiem
z opon oraz dymem. Tak, w TVN-ie na ruskich filmach gangsterskich, na
trawie też potrafią.
BTW - przekonanie o tym, że bez ABS na śniegu, błocie hamuje się
zdecydowanie której, jest tylko pobożnym życzeniem ludzi nieświadomych.
-
35. Data: 2010-11-30 15:57:32
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
news:id324s$3ef$1@news.onet.pl...
> Wychodzi na to, że masz rację - na śniegu, błocie hamuje się z piskiem
> z opon oraz dymem. Tak, w TVN-ie na ruskich filmach gangsterskich, na
> trawie też potrafią.
>
> BTW - przekonanie o tym, że bez ABS na śniegu, błocie hamuje się
> zdecydowanie której, jest tylko pobożnym życzeniem ludzi nieświadomych.
Daj spokoj, tu sami miszczowie. Maja dodatkowe zmysly wyczuwajace uslizg
kazdego kola zanim jeszcze samochod zacznie dupa szorowac po poboczu,
wprawnym ruchem wyprowadzaja go na prosta i hamuja ze 140 do zera na 10
metrach. Po drodze ratuja jeszcze dziecko z plonacego wiezowca.
A ci owinieci dookola drzewa w kronikach to wlasnie te glupie kapelusze
jadace ostroznie 50 na godzine.
Pozdrawiam
Kamil
-
36. Data: 2010-11-30 16:08:38
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-11-30 15:20, Arek (G) pisze:
> Jedna rzecz mnie w tym naprawdę ciekawi, niestety nigdy nie uzyskałem na
> to odpowiedzi. Jak miszcz wykrywa poślizg. Kiedy wie, że jakieś koło mu
> się zblokowało?
A po co ma wykrywac jakis poslizg?
Moze jednak sam zobacz jak jezdzi sie bez ABSu, a potem sie jeszcze
chwile nad tym zastanow zanim napiszesz jakas bzdure.
--
Karolek
-
37. Data: 2010-11-30 16:43:36
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-11-30 16:08, Karolek pisze:
>> Jedna rzecz mnie w tym naprawdę ciekawi, niestety nigdy nie uzyskałem na
>> to odpowiedzi. Jak miszcz wykrywa poślizg. Kiedy wie, że jakieś koło mu
>> się zblokowało?
>
> A po co ma wykrywac jakis poslizg?
Czy mam to rozumieć, że zblokowane koła hamują efektywniej? I nie pisz o
szutrze lub śniegu. Rozmawiamy o typowych sytuacjach.
> Moze jednak sam zobacz jak jezdzi sie bez ABSu, a potem sie jeszcze
> chwile nad tym zastanow zanim napiszesz jakas bzdure.
Dość ogólne i nic nie wnoszące stwierdzenie. Co mam zobaczyć, że wpadam
w poślizg nad którym nie mam kontroli czy, że mam dłuższą drogę hamowania?
A.
-
38. Data: 2010-11-30 16:45:52
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>
W dniu 2010-11-30 15:57, kamil pisze:
> "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
> news:id324s$3ef$1@news.onet.pl...
>
>> Wychodzi na to, że masz rację - na śniegu, błocie hamuje się z piskiem
>> z opon oraz dymem. Tak, w TVN-ie na ruskich filmach gangsterskich, na
>> trawie też potrafią.
>>
>> BTW - przekonanie o tym, że bez ABS na śniegu, błocie hamuje się
>> zdecydowanie której, jest tylko pobożnym życzeniem ludzi nieświadomych.
>
> Daj spokoj, tu sami miszczowie. Maja dodatkowe zmysly wyczuwajace uslizg
> kazdego kola zanim jeszcze samochod zacznie dupa szorowac po poboczu,
> wprawnym ruchem wyprowadzaja go na prosta i hamuja ze 140 do zera na 10
> metrach. Po drodze ratuja jeszcze dziecko z plonacego wiezowca.
No i oczywiste jest, że każdy seryjny samochód, ma oddzielny pedał
hamulca dla każdego koła. Trochę nie jestem pewien jak to się w praktyce
obsługuje, ale zakładam, że podobnie jak wykrywanie poślizgu - siłą woli.
A.
-
39. Data: 2010-11-30 16:50:05
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-11-30 16:43, Arek (G) pisze:
> W dniu 2010-11-30 16:08, Karolek pisze:
>
>>> Jedna rzecz mnie w tym naprawdę ciekawi, niestety nigdy nie uzyskałem na
>>> to odpowiedzi. Jak miszcz wykrywa poślizg. Kiedy wie, że jakieś koło mu
>>> się zblokowało?
>>
>> A po co ma wykrywac jakis poslizg?
>
> Czy mam to rozumieć, że zblokowane koła hamują efektywniej? I nie pisz o
> szutrze lub śniegu. Rozmawiamy o typowych sytuacjach.
>
Bynajmniej.
>
>> Moze jednak sam zobacz jak jezdzi sie bez ABSu, a potem sie jeszcze
>> chwile nad tym zastanow zanim napiszesz jakas bzdure.
>
> Dość ogólne i nic nie wnoszące stwierdzenie. Co mam zobaczyć, że wpadam
> w poślizg nad którym nie mam kontroli czy, że mam dłuższą drogę hamowania?
Musisz jednak najpierw pojezdzic bez ABSu, bo to jednak najlepiej
sprawdzic organoleptycznie niz tlumaczyc, szczegolnie, ze juz od
poczatku jestes nastawiony na nie.
A i ta sterownosc z ABS tez sprawdz (tylko nie przed drzewem itp.).
Ja moge napisac tyle, ze najlepiej to nauczyc sie dobrze prowadzic i
czuc samochod, tylko wtedy moze sie okazac, ze ABS wprowadza pewne
ograniczenia i wcale nie pomaga.
--
Karolek
-
40. Data: 2010-11-30 17:38:49
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Mateusz <m...@g...com>
a to ja z ciekawości zapytam - w jaki najszybszy sposób zdezaktywować
ABS w aucie ? bezpiecznik ?