  • 21. Data: 2010-11-30 14:16:53
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:76e9d4e3-d849-42fa-aa79-33ff0ca70283@f20g2000vb
    c.googlegroups.com...
    On 30 Lis, 10:17, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    >To Ci rada...nieprawdopodobne ! w życiu bym na to nie wpadł ;)
    >Jeszce dzisiaj wywalam wszystkie czujniki ABS-u !

    A co krekcją hamowania, którą realizuje ABS?

  • 22. Data: 2010-11-30 14:20:42
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > Niekoniecznie.

    > Nieprawda.

    > Tak, to prawda.

    > A to już nie jest prawdą - zazwyczaj hamowanie z ABS jest jednak
    > krótsze niż bez niego, a do tego jest przewidywalne.
    http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
    abs/
    http://www.scigacz.pl/ABS,czy,bez,ABS-u,jakie,hamowa
    nie,jest,bardziej,efektywne,12478.html - co
    prawda to hulajnogi
    http://www.motofakty.pl/artykul/abs_zima.html
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/abs-skraca-czy-wydluza-hamowanie,1556752,32
    4
    itp.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 23. Data: 2010-11-30 14:32:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-30 14:20, Gabriel 'wilk' pisze:
    (...)
> [...]
    > http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/abs-skraca-czy-wydluza-hamowanie,1556752,32

    A co ma niby z tych linków wynikać? Rozrzut opinii istniejących w
    internecie? To tak, z całą pewnością. Najlepsze i tak są komentarze.

  • 24. Data: 2010-11-30 14:48:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-30 14:13, Arek (G) pisze:

    > Oczywiście, że tak. Auto z ABS skraca dość znacznie czas gdy koło jest w
    > poślizgu oraz używa maksymalnej siły hamowania gdy w nim nie jest. Co
    > więc powoduje, że samochód słabiej hamujący i dłużej się ślizgający
    > zahamuje lepiej? Pewnie jakiś cud. Może to przez te światła, one na
    > pewno zwiększają drogę hamowania.

    Światła to jedno, drugie to magia, znaczy każdy używający ABS-u to
    spanikowany użytkownik samochodu, a ten jeżdżący bez niego, to mistrz
    kierownicy, z czujnikami poślizgu (dla każdego koła) wszczepionymi
    w szyszynkę i poruszający się samochodem z 6 pedałami. 3 brakujące
    nogi pewnie też wyrastają przed zimą, albo na żądanie ;)

  • 25. Data: 2010-11-30 14:50:38
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 30 Lis, 11:43, Gabriel 'wilk'
    <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

    > Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu niz z ABSem
    - na naszych
    > pieknych polskich drogach mozna sie przejechac przez ABS nawet w lecie, wystarczy
    tarka i troche
    > piasku przed swiatlami.
    > pozdrawiam

    zawsze sądziłem ze hamowanie pulsacyjne to praktycznie to samo co abs,
    tyle, że my wykonujemy je z mniejszą sprawnością. Przecież wszystko
    sprowadza się do tego, żeby nie zablokować kół nie ?
    Powiem Ci tak, tak jak powiedziałeś w innym wątku - najważniejsze są
    odruchy. ABS to może ewentualnie przydać na prostej w celu skrócenia
    drogi hamowania - choć i to nie jest pewne.

    Hamowanie tylko na prostej, nie wtedy jak się wykonuje zmianę toru
    jazdy - to jest chyba dobry odruch, tak na przykład. ABS Ci nie
    pomoże jak będziesz hamował równocześnie zmieniając tor jazdy. To
    tylko wspomagacz. Nigdy nie jeździłem autem z ESP, a chętnie bym się
    przejechał, ktoś potrafi mniej więcej powiedzieć czy bardzo ciężko
    jest wprowadzić auto z ESP w poślizg podczas pokonywania zakrętu ? czy
    to tylko kwestia prędkości ?

  • 26. Data: 2010-11-30 14:55:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    >jazdy - to jest chyba dobry odruch, tak na przykład. ABS Ci nie
    >pomoże jak będziesz hamował równocześnie zmieniając tor jazdy.

    ????

    Jest dokładnie odwrotnie.
    Właśnie do tego on jest, żebyś mógł zmienić tor jazdy podczas hamowania.

  • 27. Data: 2010-11-30 14:55:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 30 Nov 2010 05:50:38 -0800 osobnik zwany Mateusz
    wystukał:

> [...]
    > - to jest chyba dobry odruch, tak na przykład. ABS Ci nie pomoże jak
    > będziesz hamował równocześnie zmieniając tor jazdy.

    właśnie dokładnie wtedy pomoże gdyż nie dopuszczając do zablokowania
    pozwala zachować sterowność. Bez niego będziesz kręcił zablokowanymi
    kołami i dalej jechał prosto

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2010-11-30 15:01:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-30 14:50, Mateusz pisze:
    (...)
> [...]
    > przejechał, ktoś potrafi mniej więcej powiedzieć czy bardzo ciężko
    > jest wprowadzić auto z ESP w poślizg podczas pokonywania zakrętu ? czy

    O masz, czego to ludzie nie wypisują w internecie, a inni to czytają
    - jest dokładnie odwrotnie, ABS pozwala zmienić tor jazdy w czasie
    gwałtownego hamowania nie wpadając w poślizg, co umożliwia np.
    ominięcie przeszkody.

  • 29. Data: 2010-11-30 15:02:29
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    jestem jeszcze ciekaw dlaczego te miszcz rajdowy nic nie wspomniał o
    hamowaniu silnikiem. W przednio napędowych to cholernie pomaga,
    szczególnie redukcje nawet 4-2 przed zakrętem wraz z hamowaniem dla
    przykładu. Środek ciężkości jest przenoszony na przód i lepiej mi się
    jedzie.

  • 30. Data: 2010-11-30 15:06:20
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    ludzie, ja wiem, że odwrotnie, tylko powiedzcie mi jedno. W momencie
    omijania czegokolwiek i jednoczesnym hamowaniu wolicie jednak trzymać
    ten hamulec i czekać na ABS czy jednak olać ABS ;) ? ja wolę puścić
    ten hamulec i nie słyszeć tego cholerstwa. Jak już będę czuł że mi
    dupa lata, to ewentualnie wcisnę ten hamulec, żeby abs zadziałał ;)

    Po prostu mam taki odruch.