-
21. Data: 2010-11-30 14:16:53
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>
Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:76e9d4e3-d849-42fa-aa79-33ff0ca70283@f20g2000vb
c.googlegroups.com...
On 30 Lis, 10:17, neoniusz <n...@j...org> wrote:
>To Ci rada...nieprawdopodobne ! w życiu bym na to nie wpadł ;)
>Jeszce dzisiaj wywalam wszystkie czujniki ABS-u !
A co krekcją hamowania, którą realizuje ABS?
-
22. Data: 2010-11-30 14:20:42
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>
Użytkownik Artur Maśląg napisał:
> W dniu 2010-11-30 13:10, PaweL pisze:
>
>>>
>>> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
>>> drogach - niezależnie od ich stanu.
>>
>>
>> Znaczy amortyzatory są za słabe.
>
>
> Niekoniecznie.
>
>> ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów.
>
>
> Nieprawda.
>
>> Ma umożliwiać kierowanie podczas awaryjnego hamowania.
>
>
> Tak, to prawda.
>
>> Hamowanie z ABSem jest prawie zawsze dłuższe niż bez niego.
>
>
> A to już nie jest prawdą - zazwyczaj hamowanie z ABS jest jednak
> krótsze niż bez niego, a do tego jest przewidywalne.
http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
abs/
http://www.scigacz.pl/ABS,czy,bez,ABS-u,jakie,hamowa
nie,jest,bardziej,efektywne,12478.html - co
prawda to hulajnogi
http://www.motofakty.pl/artykul/abs_zima.html
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
two/news/abs-skraca-czy-wydluza-hamowanie,1556752,32
4
itp.
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
23. Data: 2010-11-30 14:32:33
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 14:20, Gabriel 'wilk' pisze:
(...)
>> A to już nie jest prawdą - zazwyczaj hamowanie z ABS jest jednak
>> krótsze niż bez niego, a do tego jest przewidywalne.
> http://www.technikajazdy.info/nauka-jazdy/hamowanie-
abs/
> http://www.scigacz.pl/ABS,czy,bez,ABS-u,jakie,hamowa
nie,jest,bardziej,efektywne,12478.html
> - co prawda to hulajnogi
> http://www.motofakty.pl/artykul/abs_zima.html
> http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
two/news/abs-skraca-czy-wydluza-hamowanie,1556752,32
4
> itp.
A co ma niby z tych linków wynikać? Rozrzut opinii istniejących w
internecie? To tak, z całą pewnością. Najlepsze i tak są komentarze.
-
24. Data: 2010-11-30 14:48:03
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 14:13, Arek (G) pisze:
> W dniu 2010-11-30 13:10, PaweL pisze:
>>>
>>> Znaczy były za szybko, a ABS się doskonale sprawuje na naszych polskich
>>> drogach - niezależnie od ich stanu.
>>>
>>
>> Znaczy amortyzatory są za słabe.
>>
>> ABS ma pomagać spanikowanym użytkownikom samochodów. Ma umożliwiać
>> kierowanie podczas awaryjnego hamowania. Hamowanie z ABSem jest prawie
>> zawsze dłuższe niż bez niego.
>
> Oczywiście, że tak. Auto z ABS skraca dość znacznie czas gdy koło jest w
> poślizgu oraz używa maksymalnej siły hamowania gdy w nim nie jest. Co
> więc powoduje, że samochód słabiej hamujący i dłużej się ślizgający
> zahamuje lepiej? Pewnie jakiś cud. Może to przez te światła, one na
> pewno zwiększają drogę hamowania.
Światła to jedno, drugie to magia, znaczy każdy używający ABS-u to
spanikowany użytkownik samochodu, a ten jeżdżący bez niego, to mistrz
kierownicy, z czujnikami poślizgu (dla każdego koła) wszczepionymi
w szyszynkę i poruszający się samochodem z 6 pedałami. 3 brakujące
nogi pewnie też wyrastają przed zimą, albo na żądanie ;)
-
25. Data: 2010-11-30 14:50:38
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Mateusz <m...@g...com>
On 30 Lis, 11:43, Gabriel 'wilk'
<g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
> Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu niz z ABSem
- na naszych
> pieknych polskich drogach mozna sie przejechac przez ABS nawet w lecie, wystarczy
tarka i troche
> piasku przed swiatlami.
> pozdrawiam
zawsze sądziłem ze hamowanie pulsacyjne to praktycznie to samo co abs,
tyle, że my wykonujemy je z mniejszą sprawnością. Przecież wszystko
sprowadza się do tego, żeby nie zablokować kół nie ?
Powiem Ci tak, tak jak powiedziałeś w innym wątku - najważniejsze są
odruchy. ABS to może ewentualnie przydać na prostej w celu skrócenia
drogi hamowania - choć i to nie jest pewne.
Hamowanie tylko na prostej, nie wtedy jak się wykonuje zmianę toru
jazdy - to jest chyba dobry odruch, tak na przykład. ABS Ci nie
pomoże jak będziesz hamował równocześnie zmieniając tor jazdy. To
tylko wspomagacz. Nigdy nie jeździłem autem z ESP, a chętnie bym się
przejechał, ktoś potrafi mniej więcej powiedzieć czy bardzo ciężko
jest wprowadzić auto z ESP w poślizg podczas pokonywania zakrętu ? czy
to tylko kwestia prędkości ?
-
26. Data: 2010-11-30 14:55:29
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
news:
> ABS to może ewentualnie przydać na prostej w celu skrócenia
>drogi hamowania - choć i to nie jest pewne.
>Hamowanie tylko na prostej, nie wtedy jak się wykonuje zmianę toru
>jazdy - to jest chyba dobry odruch, tak na przykład. ABS Ci nie
>pomoże jak będziesz hamował równocześnie zmieniając tor jazdy.
????
Jest dokładnie odwrotnie.
Właśnie do tego on jest, żebyś mógł zmienić tor jazdy podczas hamowania.
-
27. Data: 2010-11-30 14:55:41
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 30 Nov 2010 05:50:38 -0800 osobnik zwany Mateusz
wystukał:
> On 30 Lis, 11:43, Gabriel 'wilk'
> <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
>
>> Zrob jak chcesz, ale mnie sie lepiej hamowalo i jezdzilo autem bez ABSu
>> niz z ABSem - na naszych pieknych polskich drogach mozna sie przejechac
>> przez ABS nawet w lecie, wystarczy tarka i troche piasku przed
>> swiatlami.
>> pozdrawiam
>
> zawsze sądziłem ze hamowanie pulsacyjne to praktycznie to samo co abs,
> tyle, że my wykonujemy je z mniejszą sprawnością. Przecież wszystko
> sprowadza się do tego, żeby nie zablokować kół nie ? Powiem Ci tak, tak
> jak powiedziałeś w innym wątku - najważniejsze są odruchy. ABS to może
> ewentualnie przydać na prostej w celu skrócenia drogi hamowania - choć i
> to nie jest pewne.
>
> Hamowanie tylko na prostej, nie wtedy jak się wykonuje zmianę toru jazdy
> - to jest chyba dobry odruch, tak na przykład. ABS Ci nie pomoże jak
> będziesz hamował równocześnie zmieniając tor jazdy.
właśnie dokładnie wtedy pomoże gdyż nie dopuszczając do zablokowania
pozwala zachować sterowność. Bez niego będziesz kręcił zablokowanymi
kołami i dalej jechał prosto
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
28. Data: 2010-11-30 15:01:39
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-11-30 14:50, Mateusz pisze:
(...)
> Powiem Ci tak, tak jak powiedziałeś w innym wątku - najważniejsze są
> odruchy. ABS to może ewentualnie przydać na prostej w celu skrócenia
> drogi hamowania - choć i to nie jest pewne.
>
> Hamowanie tylko na prostej, nie wtedy jak się wykonuje zmianę toru
> jazdy - to jest chyba dobry odruch, tak na przykład. ABS Ci nie
> pomoże jak będziesz hamował równocześnie zmieniając tor jazdy. To
> tylko wspomagacz. Nigdy nie jeździłem autem z ESP, a chętnie bym się
> przejechał, ktoś potrafi mniej więcej powiedzieć czy bardzo ciężko
> jest wprowadzić auto z ESP w poślizg podczas pokonywania zakrętu ? czy
> to tylko kwestia prędkości ?
O masz, czego to ludzie nie wypisują w internecie, a inni to czytają
- jest dokładnie odwrotnie, ABS pozwala zmienić tor jazdy w czasie
gwałtownego hamowania nie wpadając w poślizg, co umożliwia np.
ominięcie przeszkody.
-
29. Data: 2010-11-30 15:02:29
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Mateusz <m...@g...com>
jestem jeszcze ciekaw dlaczego te miszcz rajdowy nic nie wspomniał o
hamowaniu silnikiem. W przednio napędowych to cholernie pomaga,
szczególnie redukcje nawet 4-2 przed zakrętem wraz z hamowaniem dla
przykładu. Środek ciężkości jest przenoszony na przód i lepiej mi się
jedzie.
-
30. Data: 2010-11-30 15:06:20
Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Od: Mateusz <m...@g...com>
ludzie, ja wiem, że odwrotnie, tylko powiedzcie mi jedno. W momencie
omijania czegokolwiek i jednoczesnym hamowaniu wolicie jednak trzymać
ten hamulec i czekać na ABS czy jednak olać ABS ;) ? ja wolę puścić
ten hamulec i nie słyszeć tego cholerstwa. Jak już będę czuł że mi
dupa lata, to ewentualnie wcisnę ten hamulec, żeby abs zadziałał ;)
Po prostu mam taki odruch.