eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 03 Dec 2010 18:58:33 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    References: <id2ff4$v55$1@news.onet.pl>
    <7...@f...googlegroups.com>
    <id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
    <id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
    <id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
    <id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
    <id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
    <id5589$1fli$1@news.mm.pl> <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
    <ida8u8$29kj$1@news.mm.pl>
    In-Reply-To: <ida8u8$29kj$1@news.mm.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <4cf92fc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.242.83
    X-Trace: 1291399112 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22806 83.23.242.83:7615
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2330949
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-03 09:13, Karolek pisze:

    > Ale jak masz korektor sily hamowania to i tak zawsze tyl slabie hamuje
    > niz przod, co oznacza tyle, ze jak ci zblokuje przednie kola i je
    > odblokujesz to tylne sa juz z cala pewnoscia odblokowane.

    Dlatego hamując samochodem z ABS należy naciskać pedał hamulca bardzo
    mocno - po to żeby wszystkie z kół system mógł trzymać na granicy
    przyczepności.

    W samochodzie bez ABS jest tak jak piszesz - optymalnie wykorzystać da
    się hamulce tylko tej osi która pierwsza się blokuje.
    Dlatego w samochodach sportowych rozdział siły hamowania przód:tył
    zmienia kierowca w zależności od nawierzchni i warunków.

    > Jednak dalej to nie zmienia faktu, ze na sniegu, lodzie, lisciach itp.
    > ABS hamuje slabiej.

    Jakie miałeś różnice w odległościach i w jakich warunkach testowałeś ten
    ABS i co to był za samochód?

    Bo to jest tzw. "tyż prawda", bo owszem - da się zmontować laboratoryjne
    warunki w którym będzie istniał taki kierowca który będzie potrafił
    zahamować bez ABS lepiej niż kierowca poprawnie używający ABS.

    Natomiast w rzeczywistych sytuacjach drogowych, nawet na takich
    nawierzchniach kierowca z ABS będzie miał przewagę. Może szybciej zacząć
    hamowanie z maksymalną siłą, a dzięki stabilności samochodu z ABS przez
    cały czas nie musi jej zmniejszać. I to już wystarczy żeby na drodze
    samochód z ABS mimo wszystko zatrzymał się szybciej.

    Jeszcze pytanie o to o jakim ABS mówisz. Bo to co było aktualne 20 lat
    temu, niekoniecznie jest aktualne nadal.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: