eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFORe: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
  • Data: 2010-12-04 10:55:04
    Temat: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-12-03 18:58, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2010-12-03 09:13, Karolek pisze:
    >
    >> Ale jak masz korektor sily hamowania to i tak zawsze tyl slabie hamuje
    >> niz przod, co oznacza tyle, ze jak ci zblokuje przednie kola i je
    >> odblokujesz to tylne sa juz z cala pewnoscia odblokowane.
    >
    > Dlatego hamując samochodem z ABS należy naciskać pedał hamulca bardzo
    > mocno - po to żeby wszystkie z kół system mógł trzymać na granicy
    > przyczepności.

    Czy ktos temu zaprzecza, ze piszesz oczywiste oczywistosci?

    >
    > W samochodzie bez ABS jest tak jak piszesz - optymalnie wykorzystać da
    > się hamulce tylko tej osi która pierwsza się blokuje.
    > Dlatego w samochodach sportowych rozdział siły hamowania przód:tył
    > zmienia kierowca w zależności od nawierzchni i warunków.
    >

    Ale czemu nie dadza im ABSu, skoro taki dobry?

    >> Jednak dalej to nie zmienia faktu, ze na sniegu, lodzie, lisciach itp.
    >> ABS hamuje slabiej.
    >
    > Jakie miałeś różnice w odległościach i w jakich warunkach testowałeś ten
    > ABS i co to był za samochód?
    >

    Widac nie czytales mojej plomiennej dyskusji z Arek (G).
    Jest tam link do pewnej strony, na ktorej sa przytoczone wyniki testu.
    Prosze, abys sie z nimi zapoznal.

    > Bo to jest tzw. "tyż prawda", bo owszem - da się zmontować laboratoryjne
    > warunki w którym będzie istniał taki kierowca który będzie potrafił
    > zahamować bez ABS lepiej niż kierowca poprawnie używający ABS.
    >

    Tam mysle, ze poprawnie uzywali i wyniki moga Cie zaszokowac.

    > Natomiast w rzeczywistych sytuacjach drogowych, nawet na takich
    > nawierzchniach kierowca z ABS będzie miał przewagę. Może szybciej zacząć
    > hamowanie z maksymalną siłą, a dzięki stabilności samochodu z ABS przez
    > cały czas nie musi jej zmniejszać. I to już wystarczy żeby na drodze
    > samochód z ABS mimo wszystko zatrzymał się szybciej.
    >

    Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.

    > Jeszcze pytanie o to o jakim ABS mówisz. Bo to co było aktualne 20 lat
    > temu, niekoniecznie jest aktualne nadal.

    Ten stary, ktory mam w BMW jest o wiele lepszy niz ten co mam w Alfie
    (BMW prawdopodobnie juz system 5.0, a w Alfie 5.7), przynajmniej pod
    wzgledem odpornosci na usterki i przykrych skutkow zwiazanych z
    ewentualna usterka.
    Zreszta, powtorze po raz kolejny, ze nie twierdze, ze ABS jest z
    zalozenia zly, tylko, ze wprowadza ograniczenia, ktore nie kazdemu
    odpowiadaja.

    --
    Karolek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: