  • 11. Data: 2009-05-02 05:49:04
    Temat: Re: Canon S2IS - lepiej naprawić czy kupić nowy?
    Od: "Arti" <a...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:49fb7592$...@n...home.net.pl...

    > Naiwny tata ; )
    > Młody wysnuje wniosek iż każdy aparat służy do zabawy ; ))))

    wiem, wiem
    dlatego soniak leży wysoko poza zasięgiem łapek a s2 sobie w szufladzie
    gotowa do wyjęcia :)
    Jak na razie sprawdza się.

    --
    pozdrawiam
    Arti

  • 12. Data: 2009-05-02 18:37:21
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik KILu napisał:
    > No popatrz. Przez moje rece przewinelo sie pare aparatow z uszkodzona
    > matryca, byl wsrod nich Sony, ktorego matryca nie dawala zadnego sygnalu
    > (czarny obraz na podgladzie) i poznanski autoryzowany serwis naprawil
    > aparat za darmo niemal bez gadania.

    Przyczyną ma być matryca Sony z wadliwej serii. Jeżeli w tym aparacie
    była matryca z innej serii, bądź uszkodzenie polegające na czarnym
    ekranie było spowodowane inną przyczyną, to zaproponowali odpłatną
    naprawę. Naprawdę czarne zdjęcie może mieć tysiące innych przyczyn.
    Maciek

  • 13. Data: 2009-05-02 19:10:19
    Od: "t...@g...com" <t...@g...com>

    On 1 Maj, 22:12, Doc <d...@w...pl.na.pohybel.spamerom> wrote:
    > Witam,
    >
    > W poprzednim miesiącu z przykrością stwierdziłem, że padł mój ulubiony
    > Canon PowerShot S2 IS. Prawdopodobnie coś z matrycą

    Problemem może być zablokowana migawka. Przy włączaniu aparatu należy
    przyjżeć się migawce czy się otwiera. U mnie pomogło otwieranie i
    zamykanie klapki od baterii przy włączonym aparacie, lub przy
    włączaniu aparatu dłużej przytrzymać włącznik. Poźniej zrobilem
    serie paruset zdjęć ( tryb H- przytrzymałem spust pare minut) i
    migawka sie wyrobiła. Tu dokładny opis problemu :
    http://canon-board.info/showthread.php?p=481023

  • 14. Data: 2009-05-02 20:24:49
    Od: j...@a...at

    nie używałem aparatu od poczatku grudnia więc leżal on sobie
    > spokojnie na półce a jak po nowym roku wróciłem do mieszkanka to miałem
    > całe +5 stC, i generalnie styczen-marzec mialem temp. 10-15 stopni jak
    > wychodzilem :).

    czyzbys juz przeszedl na zarowki energooszczedne ?

    > Moje pytania brzmią: czy warto oddawać go do serwisu?

    warto pod warunkiem , ze zapytasz o koszt naprawy.
    jesli okazalby sie wyzszy niz cena uzywanych ale sprawnych takich
    aparatow np na allegro
    to naprawa teoretycznie nie ma sensu.

    mialem podobny dylemat z innym aparatem , wybralem wariant zakupu
    uzywanego wobec wysokich kosztow naprawy i mialem szczescie .
    Oczywiscie prawdopodobienstwo , ze dwie osoby maja szczescie jest
    nizsze od prawdopodobienstwa , ze tylko jednej osobie ono dopisalo ale
    powiem szczerze , ze o tej porze nie wiem jakie wnioski z tego wysnuc.

    mysle , ze generalnie zasada iz nie oplaca sie naprawiac zepsutej
    elektroniki jest sluszna , choc zasada ta jest nieraz trudno
    zrozumiala.

    XXX

  • 15. Data: 2009-05-03 20:05:42
    Od: Ernesto <m...@g...pl>

    Fikander pisze:
    > Mojego martwego S1 z identycznymi objawami naprawili (tj. wymienili na S5).

    Też mam S1. Po włączeniu na wyświetlaczu czy w wizjerze latają mi takie
    paski w poprzek ekranu. To samo pojawia się na zdjęciach. Czy też mogę
    liczyć na wymianę matrycy?

    --
    Pozdrawiam,
    Ernesto

  • 16. Data: 2009-05-03 20:07:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ernesto pisze:

    > Też mam S1. Po włączeniu na wyświetlaczu czy w wizjerze latają mi takie
    > paski w poprzek ekranu. To samo pojawia się na zdjęciach. Czy też mogę
    > liczyć na wymianę matrycy?

    Tu nie serwis Canona. Do nich z tym pytaniem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-05-03 20:11:46
    Od: Ernesto <m...@g...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Tu nie serwis Canona. Do nich z tym pytaniem.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    Wiem, że tu nie serwis, ale może ktoś miał podobny problem i mi powie co
    stało się z jego aparatem. Chyba od tego są grupy, prawda?

    --
    Pozdrawiam,
    Ernesto

  • 18. Data: 2009-05-03 20:47:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ernesto pisze:

    > Wiem, że tu nie serwis, ale może ktoś miał podobny problem i mi powie co
    > stało się z jego aparatem. Chyba od tego są grupy, prawda?

    1. - część osób otrzymała S5IS, ponieważ nie mogli dostać matryc
    2. - podobno Canon dostał nową partię matryc i reperuje
    3. - pojawił się jeden głos, gdzie odmówiono naprawy w ramach gwarancji,
    bo stwierdzono, że to nie jest ta przyczyna.

    Dodam, że reperują za friko, jeśli usterka dotyczy matrycy z "felernej"
    serii. Jeśli to nie jest ta seria lub nie ta usterka, to traktują to
    jako normalna usterka po gwarancji. Dopóki nie wyślesz Canonowi
    chociażby numeru seryjnego swojego aparatu z opisem usterki, to będziesz
    wiedział tyle co teraz. Nikt z serwisu Canona tu nie zagląda, albo się
    nie przyznaje, bo ludzie psy na nich wieszali swojego czasu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-05-04 08:06:34
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    Witam.

    Przeszedłem przez to osobiście - uszkodzona migawka. Po sprawdzeniu cen i
    zobaczeniu zdjęć z SX10IS i SX1IS zdecydowałem się na wymianę migawki - 300
    zł.

    Rafał