  • Data: 2009-04-08 18:41:41
    Temat: Re: Canon EFS 60 macro - prośba o pomoc
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
    news:griilj$50u$1@inews.gazeta.pl...

    > Jesteś pewien tego wywodu?
    > Bo mi się zdaje, że pokręciłeś i to mocno.
    > Ogniskowa soczewki, to wartość fizyczna i się nie zmienia. Ona po prostu
    > taka jest i tyle.

    Wartość jako parametr soczewki się nie zmienia, bo taka jest definicja. Ale
    zmienia się kąt widzenia, który jest przez wiele osób utożsamiany z
    ogniskową.

    Prosty eksperyment z obiektywem, który po prostu się przesuwa przy
    ostrzeniu, np jakiaś 50. Wyostrz na nieskonczoność i teraz na minimum.
    Obiekty w kadrze powiększają się. Zmniejsza się bowiem kąt widzenia. Efekt
    podobny jak przy zmianie ogniskowej.

    Drugi eksperyment z tym samym obiektywem. Pomiar światła na jednolicie
    oświetlonej, jednorodnej powierzchni. Tryb A. U mnie czas zmienia się os
    1/15 do 1/20 s (czasami błyskało i 1/25). Nie zmieniła się jasność obiektu.
    Zmieniła się ilość światła, która przechodzi przez obiektyw. Czy nie jest to
    ważniejszy parametr od wartości przysłony?

    --
    Radosny