  • Data: 2009-04-08 19:32:47
    Temat: Re: Canon EFS 60 macro - prośba o pomoc
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> napisał w wiadomości
    news:grirpa$fl5$1@opal.futuro.pl...

    > Więc twierdzisz, że jeśli w obydwu przypadkach będę miał ten sam czas,
    > czułość i jasność sceny, to otrzymam jednakowe naświetlenie? Bo ja
    twierdzę,
    > że w drugim przypadku czas musi być 4 razy dłuższy. Co się zatem zmieniło?

    Treść Twojej wypowiedzi. Bo teraz piszesz o czasie ekspozycji - i ten się
    przy naostrzeniu na mniejksżą odległość zmieni. Natomiast światło nie jest
    żadnym parametrem zestawu optycznego a po prostu promieniowaniem
    elektromagnetuycznym o pewnym, określonym zakresie widma (potocznie cżęsto
    pzryjmujemy, ze z zakresu widzialnego.

    > średnica soczewki? a może stosunek średnicy soczewki do odległości od
    > obrazu? Teraz wynosi 1/2. Jego odwrotność to 2. Nie przypomina to
    definicji
    > wartości przysłony? Nie daje takich efektów jak przysłona 2? Tylko, że w
    > definicji jest podana ogniskowa, która wynosi 50mm. Dlatego napisałem o
    > odczuwalnej ogniskowej.

    Wprowadzanie włąsnych wymyślonych pzrez siebie nazw tam, gdzie istnieją od
    dawnma zdefiniowane przynosi tylko bezsensowny zament. Na tej zasadzie można
    wprowadzić np. 'odczuwalny kąt widzenia' albo 'odczuwalną ostrość zdjęcia'.
    Tylko... czemu by to miało służyć?

    > Jakie znaczenie dla fotografującego ma parametr obiektywu o nazwie
    światło?
    >[...]

    Zrozum, ze nie ma takiego parametru obiektywu! Pojęcie 'światło' oznacza
    pewien rodzaj promieniowania elektromagnetycznego.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)