  • 11. Data: 2009-10-12 19:24:07
    Temat: Re: Canon A720 błyskawicznie rozladowuje baterie - problem
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Maciek pisze:

    > Może jeszcze trzeba zrobić rozładowanie do napięcia odcięcia i
    > naładować, czyli "refresh"? Lepsze ładowarki mają tę opcję.
    > Maciek

    Ładowarka potrafi coś takiego zrobić, ale wydaje mi się, że takich
    rzeczy nie powinno się robić z Eneloopami bo ogniwa bez pamięci tego nie
    lubią. Ktoś może potwierdzić czy to bezpieczne i nie wypale sobie dywanu?

    Sebastian

  • 12. Data: 2009-10-12 19:30:22
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A co na temat tych akumulatorów stwierdzają inne urządzenia?
    > ;)
    >
    > Fakt, że dwa komplety zachowują się jednocześnie jednakowo jest
    > co prawda podejrzany. Ale prawa Murphyego nie pozwalają wykluczyć,
    > że padły dwa ogniwa.
    > Wersja druga: a w menu czegoś nie przestawiłeś?
    > Dajmy na to - stabilizację, z pozycji "tylko na czas wciśnięcia
    > spustu" na pozycję "cały czas".
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Stabilizacja zawsze była włączona na stałe, mogłem przestawić coś
    innego. Tylko co jeszcze może tak radykalnie wpłynąć na zużycie energii?
    Aparat używam z CHDK więc możliwości przestawiania jest mnóstwo. Tylko
    co może zjadać tyle prądu?

    Mam nadzieje, że to baterie nie aparat, zabieram akumulatory do pracy,
    może jakiś elektronik u mnie w firmie wie jak sprawdzić czy są sprawne.
    Googlając znalazłem info, że to może być winna blaszek i poradę żeby
    użyć wykałaczek. Co mi szkodzi spróbować :)

    Sebastian

  • 13. Data: 2009-10-12 21:05:03
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 12 Paź, 21:30, Sebastian <n...@n...com> wrote:

    > Stabilizacja zawsze była włączona na stałe, mogłem przestawić coś
    > innego. Tylko co jeszcze może tak radykalnie wpłynąć na zużycie energii?
> [...]

    CHDK żre bardzo duzo prądu. Szczególnie Histogram rgb live.

  • 14. Data: 2009-10-12 21:17:55
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Sebastian wrote:

    > Dokładanie tak.

    Prawdopodobnie w kazdej parze masz sp*** jedno ogniwo. Sprawdz to w
    ladowarce typu BC-700/900. Ładowarki ładujące ogniwa NiMH parami nadaja się
    na śmietnik (znaczy khem do recyclingu ;-).

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 15. Data: 2009-10-13 09:36:22
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Sebastian wrote:

> [...]
    > rzeczy nie powinno się robić z Eneloopami bo ogniwa bez pamięci tego
    > nie lubią. Ktoś może potwierdzić czy to bezpieczne i nie wypale sobie

    Po pierwsze - rozladowywanie ogniw parami ma jeszcze mniejszy sens niż ich
    ładowanie parami, a w zasadzie jest szkodliwe (jedno ogniwo moze ulec
    uszkodzeniu, drugie za to nie rozładuje się do końca). Po drugie - ogniwa
    NiMH mają efekt pamięci tyle, że mniejszy niż w NiCd. Po trzecie -
    rozładowanie do 0.9V jest dopuszczalne i zalecane przed kolejnym ładowaniem.
    Po czwarte - daj jakiegos linka (z symbolem i parametrami) do swojej
    ładowarki.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 16. Data: 2009-10-13 09:38:12
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    kibic wrote:

    > CHDK żre bardzo duzo prądu. Szczególnie Histogram rgb live.

    Podaj jakies konkrety, bo tak to każdy może coś napisać...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 17. Data: 2009-10-13 10:15:43
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:
    [...]
> [...]
    > - rozładowanie do 0.9V jest dopuszczalne i zalecane przed kolejnym
    > ładowaniem. Po czwarte - daj jakiegos linka (z symbolem i parametrami)

    Poszukam wśród znajomych takiej z niezależnymi kanałami i na niej
    sprawdzę. Ta moja to jakaś chińszczyzna za 24zł. Zresztą od dawna
    planowałem zakup takiej, w której można ładować również 1 lub 3 ogniwa.
    Teraz już się zdecydowałem na pewno, niezależnie czy te kłopoty to winna
    ogniw czy aparatu.

    Sebastian

  • 18. Data: 2009-10-13 10:24:35
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Podaj jakies konkrety, bo tak to każdy może coś napisać...

    Jeszcze niecały miesiąc temu aparat robił około 400 zdjęć na jednym
    ładowaniu z włączonym histogramem i zebrą. Te ustawienia się nie
    zmieniły. Konieczne muszę sprawdzić ogniwa na jakiejś porządnej
    ładowarce, bo w aparacie jestem w stanie je wyczerpać "do zera" w 15
    minut a po wyciągnięciu są zimne.

    Czyli albo zupełnie nie mają pojemności albo aparat źle odczytuje poziom
    naładowania i niepotrzebnie się wyłącza. Zwarcie raczej odpada bo przy
    dużym prądzie powinny być ciepłe. Efekt nie zależy czy jest czy nie ma CHDK.

    Sebastian

  • 19. Data: 2009-10-13 12:07:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    >
    > Fakt, że dwa komplety zachowują się jednocześnie jednakowo jest
    > co prawda podejrzany. Ale prawa Murphyego nie pozwalają wykluczyć,

    Jeśli to są jednakowe ogniwa i się pary pomieszały - naładowane
    z pustym - no, to efekty przy ładowaniu wspólnym będą właśnie takie
    jak opisywane. Możliwe, że wszystkie są już do wyrzucenia, zwłaszcza
    te głębiej rozładowywane.

  • 20. Data: 2009-10-13 12:19:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Sebastian wrote:

> [...]
    > poziom naładowania i niepotrzebnie się wyłącza. Zwarcie raczej odpada
    > bo przy dużym prądzie powinny być ciepłe. Efekt nie zależy czy jest

    Nie ja sie pytałem w kontekscie CHDK ;) którego sam używam (z Canonem A720)
    i jakoś nie zzera mi akumulatorkow specjalnie...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj