  • 11. Data: 2009-02-17 18:06:18
    Temat: Re: Canon 5d mark II - kręci (ze śmiechu)
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    sarajevo pisze:

    > Do czego mozna zmusić Lumixa LX3 w tym temacie:
    > http://vimeo.com/2671917

    No ładne, ale tak potrafią zwykłe kamery (za kilkadziesiąt tysięcy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-02-17 18:25:04
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Stawiński" napisał
    > http://www.bhphotovideo.com/c/find/newsLetter/Sweet-
    Sounds-of-HD.jsp

    We are sorry but this page is currently unavailable. Please check back in a
    few hours. We are sorry for the inconvenience.

  • 13. Data: 2009-02-17 18:52:37
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    sarajevo wrote:

    > Jeśi jedyny dostępny framerate to 30fps, to jest to porażka niestety.

    30fps przy obrazie progresywnym to norma. Zreszta to pierwszy dSLR z filmami
    HD, a ty sie spodziewasz mozliwosci zaawansowanej kamery, kosztujacej 30x
    więcej?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 14. Data: 2009-02-17 19:22:41
    Od: "sarajevo" <s...@s...com>

    Mikolaj Tutak napisał:

    > 30fps przy obrazie progresywnym to norma.

    Norma wynikająca prawdopodobnie tylko z tego że NTSC ma 30fps i
    naturalnym miejscem występowania jest USA. U nas norma to 25fps i jeśli
    myśli się o tym aby produkcja wyglądała właściwie na urządzeniu końcowym
    to tego się trzeba trzymać.

    > Zreszta to pierwszy dSLR z filmami HD, a ty sie spodziewasz mozliwosci
    > zaawansowanej kamery, kosztujacej 30x więcej?!

    Skądże znowu! Uważam, że (jakikolwiek) aparat na rynek europejski
    powienien rejestrować 25p.

    Ba! Najprostsza kamera VHS od dekad nagrywa 50i i nie sa to zaawansowane
    możliwości.

    sarajevo

  • 15. Data: 2009-02-17 19:26:54
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    sarajevo wrote:

> [...]
    > naturalnym miejscem występowania jest USA. U nas norma to 25fps i
    > jeśli myśli się o tym aby produkcja wyglądała właściwie na urządzeniu

    Myślałem, że brakuje Ci formatu 50/60i, ale 25p w dobie LCD które i tak
    obsługują 30fps?! 25fps przydałoby sie przy konwersji do PAL, tylko po co?

    > Skądże znowu! Uważam, że (jakikolwiek) aparat na rynek europejski
    > powienien rejestrować 25p.

    Mozna przekonwertowac 30 na 25 bez utraty jakosci.

    > Ba! Najprostsza kamera VHS od dekad nagrywa 50i i nie sa to
    > zaawansowane możliwości.

    Wiem, wiem.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-02-17 20:17:45
    Od: "Jan Stawińskie" <j...@p...onet.pl>

    Sounds-of-HD.jsp

    > No nie wiem, co w tym śmiesznego, to pierwsza w historii (wraz z
    > Nikonem) filmowa kamera cyfrowa o pełnej klatce. W pewnych sytuacjach
    > jest całkowicie bezkonkurencyjna w stosunku do jakiejkolwiek cyfrowej
    > kamery ''nieaparatowej'' za dowolną ilość tysięcy dolarów. Czekam na
    > amatorskie, dobre w sensie pomysłów produkcje z tego czegoś.

    Nic nie ujmuję jej możliwościom filmowym (aczkolwiek kręcenie nią video - na
    jakimś tam wyższym poziomie jest jednak raczej hardcorowe), ale widok tych
    różnych mikrofonów mocowanych zamiast flasha wydaje mi się dość komiczny.

    Właśnie wyobraziłem sobie, jak mark III będzie mógł sterować charakterystyką
    mikrofonu w zależności od używanego zooma :-) Może będziemy kupować zestawy -
    np. 70-200 z odpowiednim kierunkowym mikrofonem. Przy czym do wersji f2.8
    będzie miał czułość dwa razy wyższą w dB niż do eLki f4 :D

    pozdrawiam

    --
    Jan

  • 17. Data: 2009-02-17 20:27:34
    Od: Mateusz Szczyrzyca <m...@a...net>

    17.02.2009: Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > kamery ''nieaparatowej'' za dowolną ilość tysięcy dolarów. Czekam na
    > amatorskie, dobre w sensie pomysłów produkcje z tego czegoś.

    Oho, czekaj jak camcorderinfo.com weźmie to do testów, to pewnie będzie z
    czego cieszyć, jak było w przypadku D90.

    --
    <http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>

  • 18. Data: 2009-02-17 20:47:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2009, Jan Stawińskie wrote:

    > Właśnie wyobraziłem sobie, jak mark III będzie mógł sterować charakterystyką
    > mikrofonu w zależności od używanego zooma :-)

    Się śmiej... "dlaczego nie"?
    Zdaje się w kamerach "płynny zum dźwięku" robi się różnicą między
    mikrofonem mało kierunkowym i mocno kierunkowym :)
    Ale rozwiązania rodem z lamp błyskowych (znaczy z mechaniczną zmianą
    kształtu elementów kierujących) bym nie wykluczał, tak na wszelki
    wypadek!

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-02-17 20:59:49
    Od: "sarajevo" <s...@s...com>

    Mikolaj Tutak napisał:

    > Myślałem, że brakuje Ci formatu 50/60i,

    Bez przesady. Przestałyby się sprzedawać kamery ;)

    > ale 25p w dobie LCD które i tak obsługują 30fps?!

    Większość filmów DVD to 23,97/25fps których odtwarzanie na LCD 60Hz (po
    DVI) to też nietrafianie klatka w klatkę.

    > 25fps przydałoby sie przy konwersji do PAL, tylko po co?

    Jeśli robi się aparat za taką kasę to użytkownik powienien miec wybór
    pomiędzy 25/30p. A nuż ma kamerę nagrywającą 25p i chce łączyć materiały
    z różnych źródeł i dać to do emisji gdzie dominujące jest 25fps (czyli u
    nas). Spójrz na pro kamery dostępne na naszym rynku - standard to 50i i
    25p. 30p bywa, ale to rzadkość.

    > Mozna przekonwertowac 30 na 25 bez utraty jakosci.

    A jak? /pomijając zwolnienie materiału o ~16%/
    Konwersje fps zawsze wiążą się z utratą jakości i z ingerencją w
    oryginalą pojedyńczą klatkę. Bo co zrobić z pięcioma nadmiarowymi
    klatkami (30>25)? Pal licho jeśli obraz jest statyczny, ale ruch? Jeśli
    wytniesz co 6'ą to będzie czkawka. Jeśli z 6'ciu chcesz zrobić 5 to
    wiąże się już z ingerencją w oryginalny obrazek. Przykład: piłeczka
    przesuwa się z lewej strony ekranu na prawą. Czas 1s. Mamy więc 30 faz
    ruchu. Każda klatka to odstęp 1/30s. Co zrobić aby każda klatka była w
    odstępie 1/25s i otrzymać 25 takich klatek? Da się coś wyczarować, ale
    nie będzie to tożsame z rejestracją owej piłeczki z prędkością 25fps.

    sarajevo

  • 20. Data: 2009-02-17 22:37:33
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    sarajevo wrote:

> [...]
    > klatka była w odstępie 1/25s i otrzymać 25 takich klatek? Da się coś
    > wyczarować, ale nie będzie to tożsame z rejestracją owej piłeczki z

    Nie mowilem o wycinaniu klatek - nie rob tak bo bedzie czkawka ;-)

    Algorytmow konwersji jest cala masa, oczywiscie ingeruja w poszczegolne
    klatki, ale po przeskalowaniu do PAL i tak bedzie swietnie. Lepiej miec
    25p/30p do wyboru, ale jak sie nie ma co sie lubi to trzeba tez sobie
    radzic. I tak Canon przyalił z grubej rury daja aparat z Full HD, wejsciem
    na mikrofon zewnetrzny i prawdopodobnie bez tej galarety co w Nikonie D90 -
    reszta funkcji przyjdze z kolejnymi modelami ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj