  • 11. Data: 2010-03-17 10:17:37
    Temat: Re: Canon 5DII vs Nikon D700
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-17 11:04:08 +0100, "Bob" <B...@i...pl> said:

    > Wydaje mi się, że potrzebuję takiego sprzętu. Dokładniej ujmując,
    > aparatem robię zdjęcia referencyjne na podstawie których maluję obrazy.

    Ciekawa technika.

    > I ten 400D nie daje rady. Różnice pomiędzy tym co widzę a co robi
    > aparat są znaczne, zwłaszcza subtelne zmiany temperatury koloru na
    > twarzach.

    To będziesz miał w KAŻDYM aparacie, ile byś na niego nie wydał. Różnice
    są oczywiście, ale najczęściej zdecydowanie bardziej widoczne pomiędzy
    firmami (np. Canon-Nikon-Pentax), a mniej pomiędzy modelami.

    > Dodatkowo zbyt mała rozpiętość tonalna.

    Co dokładnie przez to rozumiesz?

    > Teraz muszę sobie radzić następująco: Przy pozowaniu modela, robię tzw.
    > notki kolorystyczne farbami na żywo i później się tego trzymam.

    I FF Cię od tego nie uwolni. Możesz się zainteresować tematem
    profilowania aparatów, ale w praktyce efekty są takie se, a
    upierdliwość fotografowania wzrasta. Albo kup książkę o Fotoszopie.

    > Dodatkowo często robię zdjęcia w ciemnych pomieszczeniach, w których
    > nie ma możliwości ustawienia lampy.

    W jak ciemnych?

    > A jakie szkło polecacie do tego D700 do takich zastosowań?

    Wszystko zależy od budżetu, ale ja bym pomyślał o 2-3 stałkach
    kryjących interesujący Cię zakres.

    --
    de Fresz

  • 12. Data: 2010-03-17 10:34:06
    Od: "Bob" <B...@i...pl>

    > To będziesz miał w KAŻDYM aparacie, ile byś na niego nie wydał. Różnice są
    > oczywiście, ale najczęściej zdecydowanie bardziej widoczne pomiędzy
    > firmami (np. Canon-Nikon-Pentax), a mniej pomiędzy modelami.

    Chcesz powiedzieć, że nie ma sprzętu, który zarejestruje mi subtelne różnice
    w temperaturze koloru, tak jak ja to widzę?

    > I FF Cię od tego nie uwolni. Możesz się zainteresować tematem profilowania
    > aparatów, ale w praktyce efekty są takie se, a upierdliwość fotografowania
    > wzrasta. Albo kup książkę o Fotoszopie.

    Co to takiego profilowanie aparatu? Jak to się robi?
    Mam do dyspozycji Spyder3Studio.

    > W jak ciemnych?

    Na przykład stare domy drewniane (skanseny) z jednym oknem. Do tego później
    dorabiam scenkę w studio i osadzam docelowo w tym domku.

    pozdr,
    Bob

  • 13. Data: 2010-03-17 10:42:45
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-17 11:34:06 +0100, "Bob" <B...@i...pl> said:

    > Chcesz powiedzieć, że nie ma sprzętu, który zarejestruje mi subtelne różnice
    > w temperaturze koloru, tak jak ja to widzę?

    Tak. Matryca widzi kolory nieco inaczej niż ludzkie, na to nakłada się
    procesor aparatu, które informacje z matrycy interpretuje wedle tego,
    co producent sobie wymyślił, a na to jeszcze może się nakładać obróbka
    w oprogramowaniu graficznym. Aparat w większości przypadków
    zarejestruje że są jakieś różnice w walorach, ale zarówno ich składowe
    luminacji jak i chromatyczne będą odmienne (czasem bardziej, czasem
    mniej) od tego, że jak postrzega to mózg człowieka (tymbardziej że to
    ostatnie jest zupełnie niemierzalne).

    > Co to takiego profilowanie aparatu? Jak to się robi?
    > Mam do dyspozycji Spyder3Studio.

    Poszukaj w manualu, ten kalibrator AFAIR ma takie możliwości.

    > Na przykład stare domy drewniane (skanseny) z jednym oknem. Do tego później
    > dorabiam scenkę w studio i osadzam docelowo w tym domku.

    To prościej będzie na początek kupić przyzwoity statyw niż zmieniać
    aparat. FF da Ci tu tylko przewagę używania wyższych ISO przy zdjęciach
    z ręki oraz w tym konkretnym przypadku wyższą rozdzielczość, której z
    tego co piszesz, raczej nie potrzebujesz.

    de Fresz

  • 14. Data: 2010-03-17 10:46:16
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Przejdź się do jakiegoś sklepu i sprawdź jak działa AF w trybach video w
    > lustrzankach, ochota filmowania szybkich dzieciaków raczej Ci przejdzie :)
    > Chyba że chcesz do sprawy podejść bardziej profesjonalnie - statyw,
    > manualne ustawianie ostrości itd. ale to wyższa szkoła jazdy.

    ja jestem amatorem jesli idzie o filmowanie. Chcialem kilka razy nakrecic
    dziecku
    (dosc ruchliwemu) filmik z fajna GO jaka oferuja dobre jasne szkla i moj
    werdykt
    jest jeden - nieda sie. Bez szkla o sporej GO lub hiperfokalnej krecenie
    ruchomych
    obiektow tymi aparatami dla amatora takiego jak ja jest praktycznie
    niewykonalne.
    W tym momencie zapomnialem juz o trybie video i odpalam go od swieta.

    Bez specjalnych uchwytow, statywow, manualnych precyzyjnych szkiel to jest
    tylko gadzet lub krecenie statycznych widoczkow. Fakt jakos tych filmow
    od strony onanistycznej rozwala. Ale co z tego.

    To powiedzialem ja amator filmowy.

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 15. Data: 2010-03-17 11:44:42
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > tylko gadzet lub krecenie statycznych widoczkow. Fakt jakos tych filmow
    > od strony onanistycznej rozwala. Ale co z tego.

    Zgadzam się - niestety... Ale spokojnie - będzie powód do zmiany body, gdy
    pojawi się jakiś cień szansy na wykorzystanie autofocusa w trybie filmowania
    ;). Swoją drogą myślę, że wkrótce będzie dobry moment dla producentów
    lustrzanek, aby wypuścić nowe szkła "szczególnie dobrze pasujące" do nowych
    body z usprawniona funkcją AF dla filmów. I interes będzie kręcił się dalej.
    Ja do filmowania ruchliwego dziecka używam aparatu kompaktowego ;).

    --
    Lol

  • 16. Data: 2010-03-17 12:49:11
    Od: "Bob" <B...@i...pl>

    > Jeśli potrzebowałbyś puszki do studia i robisz duuuże wydruki to bierz 5D,
    > tam nikt tam nikogo nie goni i wady 5D nie będą przeszkadzać.
    > Jeśli reporterka, zwinne dzieciaki to zdecydowanie D700.

    A czy D700 nie jest dość przestarzałą konstrukcją? Lada dzień nie zapowiada
    się następca?

    pozdr,
    Bob

  • 17. Data: 2010-03-17 13:08:02
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Tak swoją drogą to jestem ciekaw ilu z nabywców filmujących lustrzanek
    > faktycznie korzysta z trybu filmowania i jest zadowolonych z osiąganych
    > efektów.

    Np ja :-)
    Majac malego dzieciaka w domu i dokumentujac jego rozwoj bardzo sobie chwale
    w 5DII tak mozliwosc. Jakosc filmu naprawde swietna. Przy robienu zdjec
    nakrece pare minutek. Baardzo wygodnie. (Kamera lezy spokojnie w szafie.)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 18. Data: 2010-03-17 13:15:36
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Piotr Sz." <p...@W...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > chwale w 5DII tak mozliwosc. Jakosc filmu naprawde swietna. Przy robienu
    > zdjec nakrece pare minutek. Baardzo wygodnie. (Kamera lezy spokojnie w

    Czy dzieciak jest już samobieżny?

    --
    Lol

  • 19. Data: 2010-03-17 13:28:10
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Bob pisze:

    Hej

    > A czy D700 nie jest dość przestarzałą konstrukcją? Lada dzień nie
    > zapowiada się następca?

    Powiedz mi czego mu brakuje? :)
    Jeśli wyjdzie następca to pewnie dostanie video i matrycę z D3s, czyli
    zmiany niewielkie. Nie sądzę żeby potrzebne było coś więcej.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 20. Data: 2010-03-17 13:29:43
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Czy dzieciak jest już samobieżny?

    Poki co posrednio - tylko z mama w komplecie.
    Z tego co do tej pory widze z ustawieniem ostrosci powinienem sobie
    poradzic. A na pewno jesli bedzie sie filmowalo przy dobrym swietle (plener)
    z duza GO.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com