  • 1. Data: 2010-03-16 15:45:40
    Temat: Obiektywy Nikkor.
    Od: "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Witam,

    ktore dwa obiektywy z ponizszych par sa Waszym zdaniem lepsze optycznie,
    celniej i szybciej ostrza, sa lepiej wykonane i bardziej niezawodne?
    Nie beda pracowaly z full frame wiec ta kwestia odpada.

    Skad tak niska cena AF-S DX w porownaniu do AF 35mm?

    AF-S DX 35 mm f/1,8G 800zl vs AF 35mm f2D 1300zl

    AF-S 50mm f/1.4G 1300zl vs AF 50mm f/1.4D 1200zl

    Przy okazji, ile dzis jest warte orientacyjnie body D70 (w idealnym stanie,
    malo uzywane, z kompletem akcesoriow, dokumentow, pudelek itp. pochodzace z
    polskiej dystrybucji)?

    u.u.

  • 2. Data: 2010-03-16 15:56:15
    Temat: Re: Obiektywy Nikkor.
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > ktore dwa obiektywy z ponizszych par sa Waszym zdaniem lepsze optycznie,
    > celniej i szybciej ostrza, sa lepiej wykonane i bardziej niezawodne?
    Z reguły szybciej ostrzą obiektywy AF-S.
    Osobiście odradzałbym nabywanie takich bez AF-S, szczególnie, jeżeli chcesz
    się z takowymi szkłami "zaprzyjaźnić" na dłużej.
    Nikon ewidentnie odchodzi od śrubokręta...
    Szczególnie może to mieć znaczenie w DX-ach, a sam piszesz, że:
    > Nie beda pracowaly z full frame wiec ta kwestia odpada.
    choć nigdy nie mów nigdy...

    > Skad tak niska cena AF-S DX w porownaniu do AF 35mm?
    Pewnie dlatego, że to crop, i to prosty do wykonania, czyli 50-ka z ff.

    > AF-S DX 35 mm f/1,8G 800zl vs AF 35mm f2D 1300zl
    Ten pierwszy miał dobre opinie, drugi znacznie gorsze.

    > AF-S 50mm f/1.4G 1300zl vs AF 50mm f/1.4D 1200z
    Podobno podobne jakościowo ze wskazaniem na lepsze wyniki tego pierwszego.

    > Przy okazji, ile dzis jest warte orientacyjnie body D70 (w idealnym
    > stanie, malo uzywane, z kompletem akcesoriow, dokumentow, pudelek itp.
    > pochodzace z polskiej dystrybucji)?
    D70 to fajny aparat, ale obawiam się, że pobije go każda "dzisiejsza"
    puszka. I to pod wieloma względami (może poza posiadaniem śrubokręta - ale
    jak rozumiem nie masz zbyt dużo optyki, więc możesz wybrać szkła AF-S, więc
    ta zaleta odpada).
    Ja dałbym max 60% najtańszej puszki Nikona. A może i mniej.

  • 3. Data: 2010-03-16 16:16:37
    Od: "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> napisał w
    > wiadomości news:hno937$6b9$1@news.onet.pl...

    Dzieki za informacje.

    > Ten pierwszy miał dobre opinie, drugi znacznie gorsze.

    Dlaczego piszesz "miał" odnosnie AF-S DX 35mm? To szklo wprowadzone do
    oferty chyba w zeszlym roku?

    Po jakim czasie mniej wiecej Nikon wprowadza nowosci od premiery
    poprzedniego modelu? Jakies plotki na temat nastepcow D90 i D300?

    u.u.

  • 4. Data: 2010-03-16 16:33:30
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    usenet user pisze:

    > AF-S 50mm f/1.4G 1300zl vs AF 50mm f/1.4D 1200zl

    Weź jeszcze pod uwagę Sigmę 50/1,4 HSM.
    Naprawdę warto.

  • 5. Data: 2010-03-16 16:36:50
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Mar 16, 3:45 pm, "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> wrote:
> [...]
    >
    > AF-S DX 35 mm f/1,8G 800zl vs AF 35mm f2D 1300zl
    >
    > AF-S 50mm f/1.4G 1300zl vs AF 50mm f/1.4D 1200zl

    Ostatnio intensywnie testowalem ten drugi porownujac z 1.8 D i 1.4 D -
    byl wyraznie od nich wolniejszy pomimo AF-S! Precyzja i celnosc ta
    sama, co do jakosci obrazu to byla bardzo rowna na calym obszarze (a
    uzywalem z FX), ostro od 1.4, minimalna CA. Minusem byl slaby kontrast
    na 1.4-1.8, od f2 juz OK. Ladniejszy bokeh niz 1.8 i 1.4 D, ale tez
    wyraznie wieksze i ciezsze szklo od pozostalych. No i drozsze. Gdybym
    mial wybierac zdecydowalbym sie na 1.4 D.

    P.

  • 6. Data: 2010-03-16 16:41:30
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-16 17:16, usenet user pisze:
    > U?ytkownik "Marcin [3M]"<m...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dzieki za informacje.

    > Dlaczego piszesz "mia?" odnosnie AF-S DX 35mm? To szklo wprowadzone do
    > oferty chyba w zeszlym roku?
    >
    > Po jakim czasie mniej wiecej Nikon wprowadza nowosci od premiery
    > poprzedniego modelu? Jakies plotki na temat nastepcow D90 i D300?
    >
    > u.u.

    Nic nie wiadomo. Nowosci jesli juz to w okolicach wrzesnia. Blizej jesieni.
    Pit

  • 7. Data: 2010-03-16 19:15:23
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-03-16 17:36:50 +0100, Profesor Nic <p...@g...com> said:

    > Ostatnio intensywnie testowalem ten drugi porownujac z 1.8 D i 1.4 D -
    > byl wyraznie od nich wolniejszy pomimo AF-S!

    To nic nadzwyczajnego, jest wiele szkieł w różnych systemach, które na
    śrubokręcie z mocnym body są szybsze od tych posiadających własne
    silniki.

> [...]
    > na 1.4-1.8, od f2 juz OK. Ladniejszy bokeh niz 1.8 i 1.4 D, ale tez
    > wyraznie wieksze i ciezsze szklo od pozostalych.

    Jest revius na dpreview z którego wynika, że G jest ciut lepsze od D.
    1.8 to za to chińszczyzna za śmieszne pieniądze, która jednak ma bardzo
    przyzwoitą jakość optyczną - zupełnie inna liga w stosunku do obu 1.4.

    > No i drozsze. Gdybym
    > mial wybierac zdecydowalbym sie na 1.4 D.

    Droższe "aż" o ~100 zł. Jak już, to bym bez zastanowienia brał G. A
    jeśli nie byłaby mi potrzebna papierowa głębia, to któreś makro - np.
    Tamrona 60/2 - cena ciut większa, ale znacznie większa praktyczność.

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-03-16 20:42:31
    Od: Tom Kulbowski <t...@k...com>

    On Mar 16, 7:15 pm, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > To nic nadzwyczajnego, jest wiele szkie w r nych systemach, kt re na
    > rubokr cie z mocnym body s szybsze od tych posiadaj cych w asne
    > silniki.

    A to nie wiedzialem - cale zycie w Canonie, gdzie jak sie okazuje
    zupelnie inaczej to wyglada (USM).

    > Jest revius na dpreview z kt rego wynika, e G jest ciut lepsze od D.
    > 1.8 to za to chi szczyzna za mieszne pieni dze, kt ra jednak ma bardzo
    > przyzwoit jako optyczn - zupe nie inna liga w stosunku do obu 1.4.

    Tez czytalem rozne recenzje, ale ze lubie "praktyczna" fotografie, to
    sam sprobowalem. Po tygodniu latania z trzema szklami wlasnie 1.4D
    najbardziej przypadlo mi do gustu. G bylo lepiej zbudowane, mialo
    lepszy bokeh i rowniejsza jakosc na calej klatce. Ale za to 1.4D bylo
    wyraznie szybsze, ostrzejsze (wszedzie oprocz 1.4-1.8, mala roznica),
    mniejsza, lzejsza i jednak tansza. Ceny w UK mniej wiecej takie: 1,8
    Ł100, 1.4d Ł200, 1.4g Ł300 (ebay). Nie wiedzialem ze zupelnie inne
    relacje sa w PL, sorry. Jesli cena d i g jest rzeczywiscie taka sama,
    to tylko utrudnia decyzje ;)

    Ktore z tych roznic sa wazniejsze - indywidualna sprawa, niech
    inicjator watku sam zdecyduje, o ile te moje uwagi na cos mu sie
    przydadza.

    > Dro sze "a " o ~100 z . Jak ju , to bym bez zastanowienia bra G. A
    > je li nie by aby mi potrzebna papierowa g bia, to kt re makro - np.
    > Tamrona 60/2 - cena ciut wi ksza, ale znacznie wi ksza praktyczno .

    Wg mnie (i po praktycznym sprawdzianie) 1.4G jest idealne jesli
    potrzebna jest najwyzsza jakosc na pelnej dziurze, no i mozliwie duza
    ta dziura (wnetrza, imprezy, i inne low-light sytuacje). Ja uzywam
    najczesciej 50 1.4 do nocnych wypadow na miasto oraz do portretu
    (czesto na 1.4).

    Ale i tak najwieksze wrazenie zrobilo na mnie 1.8d - za ta kase to
    jest mistrzostwo swiata, lepsze szklo niz odpowiednik Canona, bardzo
    szybkie i ostre, przymkniete nie do odroznienia od obydwu 1.4.

    P.

  • 9. Data: 2010-03-16 21:00:59
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

> [...]

    > silniki.

    A to nie wiedzialem - cale zycie w Canonie, gdzie jak sie okazuje
    zupelnie inaczej to wyglada (USM). Ten moj eksperyment z Nikonem
    to w ogole troche trauma byla, nie zdawalem sobie sprawy jak bardzo
    zzylem sie z calym systemem na C :)

> [...]

    lepszy bokeh i rowniejsza jakosc na calej klatce. Ale za to 1.4D bylo
    wyraznie szybsze, ostrzejsze (wszedzie oprocz 1.4-1.8, mala roznica),
    mniejsza, lzejsza i jednak tansza (patrz nizej).

> [...]

    > Tamrona 60/2 - cena ciut wi ksza, ale znacznie wi ksza praktyczno .

    Ceny w UK mniej wiecej takie: 1,8 Ł100, 1.4d Ł200, 1.4g Ł300 (ebay).
    Nie wiedzialem ze zupelnie inne relacje sa w PL, sorry. Wlasnie
    sprawdzilem na Skapcu - faktycznie, tylko 260zl roznicy miedzy 1.4,
    to nie duzo!

    Wg mnie (i po praktycznym sprawdzianie) 1.4G jest idealne jesli
    potrzebna jest jak najwyzsza jakosc na pelnej dziurze, mozliwie duza
    ta dziura (wnetrza, imprezy, i inne low-light sytuacje) oraz mozliwie
    ladny bokeh. Jesli to jest priorytetem to tez polecam G.