  • 31. Data: 2011-07-27 10:47:19
    Temat: Re: Canon 350D ostrosc
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Przestań mu pisać bzdury... Problem leży głównie w obiektywie, na drugim
    > miejscu jest body... Jeśli ma zmieniać to najpierw obiektyw. Jakoś
    > tysiące ludzi używa 350D (w tym moich 2 znajomych) z dobrymi szkłami i
    > nie jęczy na temat słabego AF. Jak to było - baletnicy...

    zabierasz glos w sprawach ktorych nie ograniasz , nie znasz, nie
    rozumiesz.

    W aps c dopuszczalny krazek rozproszenia jest ok 2 razy mniejszy niz
    w FF dla ktorego AF zostal wynaleziony.
    Oznacza to ze dopuszczalne bledy ostrzenia w APS sa nizsze.
    Jednoczesnie baza pomiarowa ( rozstaw sensorow AF) w aps c jest
    mniejsza niz w FF co oznacza z definincji wieksze bledy ostrzenia
    systemu.

    Tak wiec mamy wyzsze wymagania w stosunku do jakosci ostrzenia w aps i
    gorzej pracujacy system FF zaadaptowany z FF. Gorsze wyniki ostrzenia
    udaje sie zatuszowac przed oczyma mniej wymagajacych fotografow
    poprzez wieksza GO , jako ze stosowane ogniskowe w aps sa krotsze.

    Jesli ten sam obiektyw dobrze ostrzacy pod FF zastosujesz pod APS to
    wynik ostrzenia MUSI byc gorszy dla matryc o tym samym pixelpitsch.
    Jako ze Aps ma mniejszy pixelpitch tak wiec pogarsza to wynik
    ostrzenia ( rozumiany jako nieostrosc , rozproszenie)

    pomijam tutaj fakt, iz zastosowane w wyzszych modelach sensory AF sa
    czulsze i lepiej identyfikuja roznice faz, co przeklada sie
    bezposrednio na wynik ostrzenia.

    > Pieprzenie...

    ja mysle , ze nie otrzymales w przeszlosci elementarnych zasad
    dobrego wychowania.
    wiedzilabys ze mozna prowadzic dyskusje szanujac partnera dyskusji.
    Bez tego nie odczuwam potrzeby dyskusji z Toba. niby dlaczego mialbym
    szkolic kogos kto jest gburowaty ?

  • 32. Data: 2011-07-27 12:00:31
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-27 12:47, XX YY pisze:

    > zabierasz glos w sprawach ktorych nie ograniasz , nie znasz, nie
    > rozumiesz.

    zabieram głos tylko i wyłącznie wtedy kiedy jestem PEWIEN tego co piszę,
    więc nie wmawiaj mi co ogarniam, a czego nie...

> [...]
    > Jednoczesnie baza pomiarowa ( rozstaw sensorow AF) w aps c jest
    > mniejsza niz w FF co oznacza z definincji wieksze bledy ostrzenia

    ostrzenie to jedno, właściwości optyczne obiektywu to drugie
    (istotniejsze) zagadnienie...

> [...]
    > udaje sie zatuszowac przed oczyma mniej wymagajacych fotografow
    > poprzez wieksza GO , jako ze stosowane ogniskowe w aps sa krotsze.

    znowu od rzeczy....

> [...]
    > Jako ze Aps ma mniejszy pixelpitch tak wiec pogarsza to wynik
    > ostrzenia ( rozumiany jako nieostrosc , rozproszenie)

    mówimy o APS-C i o niczym innym, nie ma sensu się rozwodzić...

    > pomijam tutaj fakt, iz zastosowane w wyzszych modelach sensory AF sa
    > czulsze i lepiej identyfikuja roznice faz, co przeklada sie
    > bezposrednio na wynik ostrzenia.

    jeszcze raz pytam - co ma jakość ostrzenia do właściwości optycznych
    samego OBIEKTYWU? I co da jak wepniesz gównianego optycznie zooma 18-200
    do super puszki (wybierz sobie model)? Sensory AF to nie wszystko,
    jeszcze te sensory muszą współgrać z optyką, która akurat w przypadku
    18-200 jest żałosna.

    > ja mysle , ze nie otrzymales w przeszlosci elementarnych zasad
    > dobrego wychowania.

    oczywiście, że otrzymałem, dlatego dalej z Tobą dyskutuję, tak dawno
    dałbym sobie spokój i uznał Ciebie za kolejnego trolla...

    > wiedzilabys ze mozna prowadzic dyskusje szanujac partnera dyskusji.
    > Bez tego nie odczuwam potrzeby dyskusji z Toba. niby dlaczego mialbym
    > szkolic kogos kto jest gburowaty ?

    kto jest gburowaty? ten kto próbuje ci zaprzeczyć? hmmmm Patner w
    dyskusji z Ciebie żaden - po pierwsze dyskutujesz na zagadnienia nie
    trzymające się głównego wątku, po drugie nie dopuszczasz do siebie, że
    ktokolwiek inny ma rację. Rozumiem, że gestem obronnym jest stwierdzenie
    mojego chamstwa i gburowatości mojej osoby?

  • 33. Data: 2011-07-27 12:45:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Jul., 14:00, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > zabieram głos tylko i wyłącznie wtedy kiedy jestem PEWIEN tego co piszę,
    > więc nie wmawiaj mi co ogarniam, a czego nie...

    o tym, iz jestes pewien ze piszesz slusznie to ja nie watpie.
    rzecz w tym, ze to co piszesz nie jest zgodne ze stanem faktycznym.
    oznacza to, ze jestes PEWIEN niezgodnosci ze stanem faktycznym z czego
    NIE zdajesz sobie sprawy.

    co oznacza  z definincji wieksze bledy ostrzenia

    > ostrzenie to jedno, właściwości optyczne obiektywu to drugie
    > (istotniejsze) zagadnienie...

    problemu wlasnosci optycznych tutaj nikt nie porusza.
    autor watku pyta o bledy ostrzenia , nie wlasnosci optyczne.
    nikt nie twierdzil ze otrzenie to nie jedno a wlasnosci optyczne to
    nie drugie- w ogole nie o tym mowa.

    na marginesie wspomne, ze spadek rozdzielczosci wskutek bledow
    ostrzania dla obiektywow wysokorozdzielczych jest wiekszy niz dla
    obiektywowo gorzej skorygowanych . Majac wysokorozdzielczy obiektyw
    zle ostrzacy frustracja bylaby jeszcze wieksza.

    > znowu od rzeczy....

    tracisz watek - napisalem, ze AF zostal przeniesiony do aps z FF í
    jest malo dokladny - twierdziles ze to bzdura - a wiec Twoim zdaniem
    albo nie zostal przeniesiony z FF albo jest wystarczajaco dokladny.

    To pierwsze mozna latwo sprawdzic siegajac do publikacji n.t rozwoju
    AF , temu drugiemu przeczy post autora watku skarzacego sie na mala
    dokladnosc AF. Jesli nadazasz ze zrozumieniem tego co pisze to winens
    zauwazyc, ze sie pomyliles.

    > jeszcze raz pytam - co ma jakość ostrzenia do właściwości optycznych
    > samego OBIEKTYWU? I

    Autor watku skarzyl sie na zle ostrzacy obiektyw - pytal o AF.

    Na pytanie , ktore zadales mozna naturalnie odpowiedziec, ale nie to
    jest przedmiotem watku.

> [...]
    > do super puszki (wybierz sobie model)? Sensory AF to nie wszystko,
    > jeszcze te sensory muszą współgrać z optyką, która akurat w przypadku

    ja tego nie napisalem
    w pierwszym moim poscie wskazalem , ze jesli nie chce miec pytajacy
    problemow z ostroscia to winen przejsc na system AF bazujacy o
    detekcje kontrastu - taki maja hybrydy i bezlusterkowce.

    Zmiana body do tego obiektywu niczego nie gwarantuje , zmiana
    obiektywu do tego body rowniez.

    Szansa , ze dokupujac inny obiektyw do posiadajanego body nadal bedzie
    nieostro jest niemal 100%.

    Af w detekcji fazy pracuje tak , ze na podstawie informacji z
    nieostrego obrazu zostaje wyliczona z pewnym bledem przyszla pozycja
    ukladu ostrzacego. Ten blad szacowania przyszlego polozenia jest
    duzy , za duzy - do tego dochodza bledy wykonawcze mechanizmu
    wykonawczego w obiektywie.
    Ten sam obiektyw podpiety pod 550d ale w LV i detekcji kontrastru
    bedzie ostrzyl prawidlowo. Nie mozna wiec oddzielac czy to obiektyw
    czy puszka jest winna. Jedno nie pracuje bez drugiego . bledy
    wystepuja zarowno w puszcze jak i w obiektywie. Ten system AF z
    definicji ma spore bledy ostrzenia , przy braku szczescia sa za duze.

  • 34. Data: 2011-07-27 13:50:16
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-27 14:00, Olo pisze:

> [...]
    > więc nie wmawiaj mi co ogarniam, a czego nie...

    > ostrzenie to jedno, właściwości optyczne obiektywu to drugie

    Do tego dodam jeszcze, ze nie widzę powodu, aby w APS-C dopuszczalna
    średnica krążka rozproszenia miała być aż 2x mniejsza niż w FF w
    sytuacji, gdy liniowe rozmiary matrycy są mniejsze w zależności od
    producenta od 1.5 do 1.6x. Ale cóż - są tacy, którzy uzurpują sobie
    prawo do ogarniania wszystkiego i wydaje im się, że w odróżnieniu od
    pozostałych wszystko wiedzą.

    A co do głównego tematu dyskusji - zła ostrość zdjęć może być
    spowodowana zarówno złą jakością optyczną obiektywu jak i błędami
    ostrzenia (może też wynikać z poruszenia, ale wtedy gorzej by było
    raczej na długim niż na krótkim końcu). W sytuacji, gdy obiektyw to
    18-200 - dużo bardziej prawdopodobną przyczyną wydaje się kiepska jakość
    optyczna tego obiektywu.
    Rozstrzygnąć to można bardzo łatwo - aparat na statyw, wycelować na
    jakiś ostry motyw i wykonać najpierw zdjęcie z użyciem AF a następnie
    serie zdjęć ostrząc manualnie - najpierw w punkt, a później (na wypadek
    gdybyśmy nie naostrzyli wystarczająco precyzyjnie lub ostrość na matówce
    nie pokrywała się z ostrością na matrycy) kilka kolejnych z nieznacznymi
    przesunięciami pierścienia ostrości w obie strony. Jeśli któreś z tak
    wykonanych zdjęć będzie ostrzejsze od pierwszego - będzie to skutek
    błędu AF, jeśli wszystkie będą mydlane - to obiektyw. Można też wykonać
    serie kontrolną kilku zdjęć z ostrzeniem przez AF by sprawdzić, czy
    ostrzy powtarzalnie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 35. Data: 2011-07-27 14:50:46
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-07-27 14:45, XX YY pisze:

> [...]
    > rzecz w tym, ze to co piszesz nie jest zgodne ze stanem faktycznym.
    > oznacza to, ze jestes PEWIEN niezgodnosci ze stanem faktycznym z czego

    jak rozumiem, Ty jesteś w tym momencie nieomylny i tylko Twoja teoria
    jest zgodna "ze stanem faktycznym"? :)

    > problemu wlasnosci optycznych tutaj nikt nie porusza.
    > autor watku pyta o bledy ostrzenia , nie wlasnosci optyczne.

    nie wydaje Ci sie, że jedno się z drugim łączy?

    > nikt nie twierdzil ze otrzenie to nie jedno a wlasnosci optyczne to
    > nie drugie- w ogole nie o tym mowa.

    no to wróć sobie do głównego tematu w tym wątku i dobrze go przeczytaj.
    To ty wrzuciłeś teoretyzowanie na temat AF.

> [...]
    > obiektywowo gorzej skorygowanych . Majac wysokorozdzielczy obiektyw
    > zle ostrzacy frustracja bylaby jeszcze wieksza.

    aha - czyli mając gówniany obiektyw to powinienem się cieszyć? :)

    > tracisz watek - napisalem, ze AF zostal przeniesiony do aps z FF í
    > jest malo dokladny - twierdziles ze to bzdura - a wiec Twoim zdaniem
    > albo nie zostal przeniesiony z FF albo jest wystarczajaco dokladny.

    uważam, że to nie ja tu tracę wątek i z tego co widzę, to masz problem z
    rozumieniem tekstu. Napisałem , że bzdurą jest Twoje stwierdzenie "Nie
    pchalbym sie w dokupowanie obiektywow do starego body w nadziei ze
    bedzie lepiej - bedzie tak samo. ". Idąc dalej - twierdzisz, że
    dokupowanie body do starego obiektywu poprawi mu jakość zdjęć :)
    śmiesznie....

> [...]
    > AF , temu drugiemu przeczy post autora watku skarzacego sie na mala
    > dokladnosc AF. Jesli nadazasz ze zrozumieniem tego co pisze to winens

    co mnie obchodzi historia rozwoju AF? Auto skarży się na małą dokładność
    AF, ale z konkretnym obiektywem i konkretnej ogniskowej. Ty kombinujesz
    jak możesz, żeby wcisnąć swoją teorię :)

    > Autor watku skarzyl sie na zle ostrzacy obiektyw - pytal o AF.

    Ponownie - wróć do początku i powoli poczytaj ze zrozumieniem, bo widać
    masz z tym spory problem.

> [...]
    > problemow z ostroscia to winen przejsc na system AF bazujacy o
    > detekcje kontrastu - taki maja hybrydy i bezlusterkowce.

    no tak teraz się wyprzyj np. "Nie pchalbym sie w dokupowanie obiektywow
    do starego body w nadziei ze bedzie lepiej - bedzie tak samo. ".
    Rozumiem, że na koniec tej dyskusji masz zamiar odwrócić kota ogonem i
    wyprzeć się wszystkiego?

    > Zmiana body do tego obiektywu niczego nie gwarantuje , zmiana
    > obiektywu do tego body rowniez.

    Zmiana obiektywu gwarantuje, zmiana body nic nie gwarantuje.

    > Szansa , ze dokupujac inny obiektyw do posiadajanego body nadal bedzie
    > nieostro jest niemal 100%.

    Sam wątkotwórca napisał, że z C50 i kitowca zdjęcia były lepsze. A więc
    jesteś dalej taki pewien tego co piszesz?

> [...]
    > wystepuja zarowno w puszcze jak i w obiektywie. Ten system AF z
    > definicji ma spore bledy ostrzenia , przy braku szczescia sa za duze.

    Pomyślmy. Po co kupuję sobie lustrzankę, skoro będę sobie ostrzył LV :)

    Generalnie rzadko tu bywam - jesteś jakimś egzotykiem grupowym? :)

  • 36. Data: 2011-07-27 14:50:55
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Jul., 15:50, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > producenta od 1.5 do 1.6x. Ale cóż - są tacy, którzy uzurpują sobie
    > prawo do ogarniania wszystkiego i wydaje im się, że w odróżnieniu od

    to sa rzeczy tak podstawowe ze az nie chce sie ich po raz enty
    powtarzac czy wyjasniac.
    to abecadlo. coz tu mozna powiedziec madrego o AF , ostrosci , GO nie
    wiedzac czym jest krazek rozproszenia?
    zobacz do kalkulatorow GO i sprawdz jaki tam jest krazek rozproszenia
    przyjmowany dla aps , jesli nie wierzysz i sadzisz ze to ja wymyslilem
    mniejszy krazek rozproszenia dla aps - hi , hi , hi...
    Jesli znajdziesz w sieci to znaczy ze to swiete.

    na "chlopski rozum" w podejsciu analogowym ( a wiec wydruki
    papierowe ) z dwa razy mniejszego formatu matrycy robisz dwa razy
    wieksze powiekszenie czyli dopuszczalna nieostrosc ( krazek
    rozproszenia) musi byc dwa razy mniejszy.
    A wiec i blad ostrzenia musi byc mniejszy by sie w tym krazku
    zmiescil.

    dla obrazu obserwowanego na monitorze KR jest jeszcze mniejszy .

  • 37. Data: 2011-07-27 15:01:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-27 09:33, Olo pisze:
    > Strasznie uparty koleś z Ciebie, doskonale wiesz, że nie masz racji, ale
    > nawijasz taki makaron, żeby się ktokolwiek do tego przekonał. Nie wiem o
    > co chodzi - lubisz sobie pobajdurzyć czy to ma jakiś głębszy sens (np.
    > nie znosisz jak ktoś ma rację a Ty nie itp)...

    Cóż, to jeszcze jedna sfrustrowana pierdoła. I co ciekawe, następny
    polonus, który zwiał stąd jak było ciężko, poczuł smak dolara (a raczej
    szylinga) i myślał, że każdy bidul ślini się na jego widok. A teraz
    kryzys, starość, niedostosowanie społeczne i goście zaczynają pękać.

    Ech, kipią kretyni ostatnio - od usenetowych mend po świrusów
    religijnych i marzycieli-dyktatorów, fundujących sobie rzeź w imię
    wyjątkowo pogiętych idei... Czy to od GMO się tak stało, czy z nudów?

    --
    pozdrawia Adam
    /mądra kobieta - oksymoron? - nie, raczej coś jak mądry mężczyzna.../

  • 38. Data: 2011-07-27 15:13:16
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-27 16:50, XX YY pisze:

    > to sa rzeczy tak podstawowe ze az nie chce sie ich po raz enty
    > powtarzac czy wyjasniac.
    > to abecadlo. coz tu mozna powiedziec madrego o AF , ostrosci , GO nie
    > wiedzac czym jest krazek rozproszenia?

    Zastanawiam się, czy jesteś aż tak głupi, czy aż tak zakłamany. Powody
    wyjaśniam niżej.

> [...]
    > wieksze powiekszenie czyli dopuszczalna nieostrosc ( krazek
    > rozproszenia) musi byc dwa razy mniejszy.

    Ano właśnie - wraz ze zmniejszaniem rozmiarów liniowych matrycy
    proporcjonalnie maleje średnica krążka rozproszenia. W przypadku
    przejścia z FF do APS-C rozmiary liniowe matrycy maleją ok. 1.5x lub
    (dla systemu Canona który stosuje nieco mniejsze matryce) ok. 1.6x -
    tyle więc razy (a nie 2x jak piszesz) powinna zmaleć średnica krążka
    rozproszenia. To naprawdę abecadło i trzeba być fotograficznym
    dyletantem by tego nie wiedzieć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 39. Data: 2011-07-27 15:28:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ano w a nie - wraz ze zmniejszaniem rozmiar w liniowych matrycy
    > proporcjonalnie maleje rednica kr ka rozproszenia. W przypadku
    > przej cia z FF do APS-C rozmiary liniowe matrycy malej ok. 1.5x lub
    > (dla systemu Canona kt ry stosuje nieco mniejsze matryce) ok. 1.6x -
    > tyle wi c razy (a nie 2x jak piszesz) powinna zmale rednica kr ka
    > rozproszenia. To naprawd abecad o i trzeba by fotograficznym
    > dyletantem by tego nie wiedzie .
    >
    > --

    cokolwiek napiszesze faktow nie zmienisz
    tutaj masz wyjasnienia - z sieci wiec powinenes uwierzyc.

    http://taat.pl/narzedzia/foto/kgo/kr.html

    przyjety dla c300 KR jest bardzo optymistyczny dla monitora trzeba
    przyjmowac ok 0,01 mm a wiec nawet 3 razy mniejszy niz przyjmuja to
    japonczycy dla analogowego FF KR= 0,033 mm . Dla tej wartosci KR =
    0,033mm byl AF wowczas optymalizowany.
    w aps c mamy KR 2 nawet do 3 razy mniejszy.

    tutaj nie ma z czym dyskutowac - tak po prostu jest. Mozesz sie z tym
    nie zgadzac i wyprowadzac wlasne teorie , co w niczym nie zmieni faktu
    ze KR dla aps c jest mniejszy ok 2 razy.
    Ten sam obiektyw zeby na aps tak samo ostro wyostrzyl musi pracowac z
    wieksza precyzja i dokladnoscia niz w FF. Musi byc element ostrzacy
    dokladniej ustawiony.

  • 40. Data: 2011-07-27 15:59:43
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 17:01:15 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Ech, kipią kretyni ostatnio - od usenetowych mend po świrusów
    > religijnych i marzycieli-dyktatorów, fundujących sobie rzeź w imię
    > wyjątkowo pogiętych idei... Czy to od GMO się tak stało, czy z nudów?

    Z głupoty. Po prostu z głupoty.

    Pozdrawiam,
    Henry