  • 41. Data: 2011-07-27 16:12:09
    Temat: Re: Canon 350D ostrosc
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-07-27 17:28, XX YY pisze:

    > cokolwiek napiszesze faktow nie zmienisz
    > tutaj masz wyjasnienia - z sieci wiec powinenes uwierzyc.
    >
    > http://taat.pl/narzedzia/foto/kgo/kr.html

    W tabeli pod podanym pzrez Ciebie linkiem podają rozmiar krażka
    rozproszenia dla FF 0.030mm, dla Canonów APS-C 0.019mm, dla aparatów z
    matrycą APS-C Nikona, Pentaxa i Sony - 0.020mm.
    Pytam się, która z tych liczb - 0.019 czy 0.020 jest w/g Ciebie 2x
    mniejsza niż 0.030?
    Palnąłeś ewidentną głupotę, a teraz idziesz w zaparte twierdząc, że
    miałeś rację.
    Zastanawiałem się w poprzednim liście, czy jesteś tak głupi, czy tak
    zakłamany. Obawiam się jednak po Twojej reakcji, że jedno nie wyklucza
    drugiego.

    Z mojej strony EOT. Dalsze ciągnięcie tej bezsensownej dyskusji nie ma
    sensu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 42. Data: 2011-07-27 16:25:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Jul., 17:13, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:
    > W dniu 2011-07-27 16:50, XX YY pisze:
    >

    > Ano właśnie - wraz ze zmniejszaniem rozmiarów liniowych matrycy
    > proporcjonalnie maleje średnica krążka rozproszenia. W przypadku
    > przejścia z FF do APS-C rozmiary liniowe matrycy maleją ok. 1.5x lub
    > (dla systemu Canona który stosuje nieco mniejsze matryce) ok. 1.6x -
    > tyle więc razy (a nie 2x jak piszesz) powinna zmaleć średnica krążka
    > rozproszenia. To naprawdę abecadło i trzeba być fotograficznym
    > dyletantem by tego nie wiedzieć.

    przekatna zmienia sie o czynnik 1,6
    dlugosc boku zmienia sie o czynnik 2.
    krazek rozproszenia zmieni sie tez o czynnik 2.

    jesli masz na matrycy 18*24 KR= 0,025 to po powiekszeniu do formatu
    24*36 KR bedzie wynosil 0,050 - dwa razy wiekszy
    przekatna wzrosnie zgodnie z pitagorasem 1,6 razy wiecej - to juz bez
    zagladani do sieci , wystarczy zagladnac do wlasnego mozgu.

  • 43. Data: 2011-07-27 16:47:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-27 18:25, XX YY pisze:
> [...]
    > przekatna wzrosnie zgodnie z pitagorasem 1,6 razy wiecej - to juz bez
    > zagladani do sieci , wystarczy zagladnac do wlasnego mozgu.

    Towarzyszu, idźcie na basen, a potem zmieńcie nicka. Albo może zostańcie
    na tym basenie, wydawanie kluczyków do szafek sprzyja kontaktom z
    ludźmi, których ewidentnie ci brakuje.

    --
    pozdrawia Adam
    /SRAA to odpowiedź NVIDIA na MLAA od AMD [pis.oryg.]/

  • 44. Data: 2011-07-27 18:28:22
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

> [...]
    > przekatna wzrosnie zgodnie z pitagorasem 1,6 razy wiecej - to juz bez
    > zagladani do sieci , wystarczy zagladnac do wlasnego mozgu.

    Miałem się już nie odzywać, ale nie wytrzymałem.
    Zapytaj kogoś kto zdawał maturę z matematyki ile razy zmieni się długość
    boku figury matematycznej jeśli jej przekątna zmieni się 1.6x.
    Dotąd zastanawiałem się, czy jesteś tak głupi, czy tylko zakłamany.
    Teraz już wiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 45. Data: 2011-07-27 21:18:15
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 7/27/11 3:50 PM, Marek Wyszomirski wrote:
    > aparat na statyw, wycelować na

    Wlasnie mam zamiar porobic takie testy i moze z nich uda sie wyciagnac
    jakies wnioski i nauki na przzyszlosc. Bo mam wrazenie, ze dokladnie
    18mm ma problemy, lekkie odejscie z 18mm i juz jest lepiej (mniej
    krecenia silnikiem AF). Zweryfikuje to w testach

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 46. Data: 2011-07-27 21:21:54
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 7/27/11 9:50 AM, XX YY wrote:

    > jesli przejdziesz tym obiektywem na tetekcje kontrastu w oparciu o LV
    > to bedzie ostrzyl niemal idealnie , ale znacznie , znacznie wolniej.
    Czyli zmiana body :(

    > sadze , ze dla Ciebie rozwiazaniem jest zmiana systemu - przejscie na
    > bezlusterkowce pracujace w trybie det kontrastu lub hybrydy czyli
    > lustrzankopodobne bezlusterkowce z malymi matrycami - w praktyce
    > wyciczkowej sprawdzaja sie idealnie.
    Szkoda ze nie pomysllaemm o tym wczesniej, przez zakupem 18-200. Moglym
    dalej uzywac lustrzanki do zabawy z 50/1.8 a na wycieczki jakas
    hybryde kupic zamiast tego 18-200.
    No coz , za bledy trzeba placic

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 47. Data: 2011-07-27 21:23:37
    Temat: Re: [TECH] Canon 350D ostrosc
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 7/27/11 7:58 AM, Ghosthunter wrote:

    > Jak chcesz mieć lepszy AF rozważ kupno używanego 40D czy 50D. Zawsze to
    > półka wyżej a można dobry korpus kupić za przyjemne pieniądze.

    Hm, troche sie boje kupowac uzywanego body, moze nie slusznie ale
    obawiam sie, ze nie uda mi sie ocenic podczas zakupy jakosci tego
    konkretnego egzemplarza.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 48. Data: 2011-07-27 21:26:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-27 23:21, Wojtek pisze:
    > Czyli zmiana body :(

    Nie bierz zbyt serio słów tego awanturnika grupowego. Większość
    twierdzi, że zmiana body nic by tu nie dała, gdyż obiektyw nie jest
    najwyższych lotów.

    Tak naprawdę nie ma do końca udanej recepty. Może pokaż jakieś zdjęcia
    przykładowe, będzie można powiedzieć coś więcej.

    --
    pozdrawia Adam
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się

  • 49. Data: 2011-07-28 05:11:10
    Od: JD <j...@g...com>

    > przekatna zmienia sie o czynnik 1,6
    > dlugosc boku zmienia sie o czynnik 2.

    Jakim cudem?

    JD

  • 50. Data: 2011-07-28 05:30:23
    Od: JD <j...@g...com>

    On 27 Lip, 18:25, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > przekatna zmienia sie o czynnik 1,6
    > dlugosc boku zmienia sie o czynnik 2.
    Narysuj to sobie i przyznaj się do pisania totalnych bzdur.

    --
    JD