  • Data: 2009-03-20 10:03:56
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at napisał(a):
    > Wyciagam stad wniosek ze nie jest ta nieprecyzja dzialania AF
    > przypadloscia tylko canona , ktory mierze.
    > To wystepuje w stopniu wiekszym lub mniejszym w kazdym aparacie
    > kazdego systemu z det fazy.
    >
    > Juz moja prywatna dygresja - af z det fazy zostal rozwiniety na
    > potrzeby malego obrazka przed ok 30 laty. Wymagania w fotografii
    > cyfrowej sa jednak wieksze z jednej strony , z drugiej warunki
    > ogladania zdjec wymagajace wiekszej ostrosci. Stad wlasciwie sklaniam
    > sie do stwierdzenia , ze system det fazy aktualnie nie spelnia
> [...]

    Czy aby problem który opisujesz nie wynika wprost z obecności
    pojedynczego lustra, które jak podejrzewam nie jest achromatyczne, jego
    grubość jest niezerowa, więc powoduje rozszczepienie światła i
    zróżnicowanie długości drogi optycznej do czujnika AF. Stąd brak
    możliwości kalibracji dla każdej długości fali. Być może wprowadzenie
    jakiegoś pryzmatu lub drugiego lustra przed samym czujnikiem pozwoliłoby
    skorygować tą dyspersję.
    Chce się komuś oszacować ewentualny wpływ tego zjawiska?
    Jak ta hipoteza pasuje do wyników Twojego testu?

    --
    Mirek
    (w sprawach patentu proszę o kontakt na priva :-) )