  • Data: 2009-03-20 10:25:15
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Czy aby problem który opisujesz nie wynika wprost z obecności
    > pojedynczego lustra, które jak podejrzewam nie jest achromatyczne, jego
    > grubość jest niezerowa, więc powoduje rozszczepienie światła i
    > zróżnicowanie długości drogi optycznej do czujnika AF.

    trudno z cala pewnoscia powiedziec ale nie sadze.
    trzeba by sie dokladnie zaglebic w konkretna budowe ukladu AF
    W ukladzie AF stosowane sa dwie male matryce cmos lub ccd.
    ich czulosc rosnie wyraznie w zakresie widma widzialnego w kierunku
    czerwonym ( dlatego np filtry bayera w matrycach maja dwa pixele
    zielone i po jednym r , b ) . Przed cmosami w AF nie ma filtra bayera
    - nie jest on wiec kompensowany na kolor. W detekcji fazy nie szuka
    sie najwyzszej mozliwej osiagalnej zgodnosci ( w konsekwencji
    precyzji nastawy) a porownuje z pewnymi zadanymi wymogami i na tej
    podstwie zosteje wyliczona teoretyczna prawidlowa pozycja soczewek,
    ktora z zasady nie jest najlepsza mozliwa ( w odroznieniu do zasady
    det kontrastu) .
    Osobiscie tutaj spodziewam sie przyczyn - w stosowanych algorytmach
    nie uwzgledniajacych wplywu barwy swiatla.

    Przyznam sie , ze wolalbym o tym nie wiedziec i sadzic ze mam idealnie
    pracujacy AF.

    Stąd brak
    > możliwości kalibracji dla każdej długości fali. Być może wprowadzenie
    > jakiegoś pryzmatu lub drugiego lustra przed samym czujnikiem pozwoliłoby
    > skorygować tą dyspersję.
    > Chce się komuś oszacować ewentualny wpływ tego zjawiska?
    > Jak ta hipoteza pasuje do wyników Twojego testu?

    jezeli na lustrze polprzepuszczalnym dochodzi do rozstrzepienia
    jakiegos to ta wiazka jest pozniej kolimowana przed wejsciem na
    sensor. Chyba w takim przypadku efekt rozstrzepienia uleglby
    pomniejszeniu,
    nie sadze ze to jest powodem. POwodu dopatruje sie w zmiennym
    uczuleniu spektralnym cmosow i niezastosowaniem kompensaty barwowej w
    algorytmach liczenia odleglosci.

    XXX