  • Data: 2009-03-20 10:05:27
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at pisze:
    > owszem i dlatego rozumie co mowie -ale nie tylko z technicznym
    > rowniez humanistycznym,
    > te proby na oko maja to do siebie , ze kazdy widzi co chce widziec.

    No, widzę, pełen serwis :)
    To teraz użyj obu tych zdolności i wykalkuluj, że fotografię ocenia się
    okiem, a nie linijką ze względu na zbyt wiele różnych subiektywnych i
    zależnych od siebie zjawisk.

    > Na oko wydaj sie wszystkie zdjecia mniej ostre niz Np Jakuba Jewuli ,
    > ktory pokazywal zdjecia z G1 robione heliosem. A ze to na oko wiec
    > nic pewnego powiedziec sie nie da.

    I bardzo dobrze się wydają, bo - uwaga - one nie są ostrzone :)
    Nie, są defaultowo ostrzone na ''środek'', one mają zsunięte suwaki do
    oporu w lewo. I tylko w takich warunkach można cokolwiek porównywać ze
    sobą używając miar bezwzględnych.
    W acr jest taki suwak - clarity. Ja go nazywam suwakiem kompleksu kita.
    Jak ktoś ma kompleksy słabego obiektywu polecam przesunąć w prawo.
    Cudownie wzrasta lpi i jakość powłok.

    > Juz moja prywatna dygresja - af z det fazy zostal rozwiniety na
    > potrzeby malego obrazka przed ok 30 laty. Wymagania w fotografii
    > cyfrowej sa jednak wieksze

    Tak? A podobnoż chodzą słuchy, że mały format to odpowiednik 100Mpx...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl