  • Data: 2009-03-20 10:51:19
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > To ty nie kapujesz, to zupełnie inne doświadczenie. Zrobiłem sobie kilka
    > ujęć, żeby zobaczyć skuteczność af w różnych przedziałach widma, i nie
    > próbowałem małpować ciebie.

    i tu jest wlasnie blad.
    nie o malpowanie chodzi - byloby mi milo gdybys powtorzyl pomiary ,
    mielibysmy dwa niezalezne zrodla.
    fotografujesz w roznych przedzialach widma - nie wiesz czy ta
    niewielka ale zauwazalna fluktuacja ostrosci jest spowodowana rozna
    rozdzielczoscia optyki / matrycy dla roznych barw ( to sie dzieje w
    obiektywie i na filtrze bayera, softaware nie ma wplywu)
    czy tez jest spowodowana AF?
    jesli chcesz sprawdzic wplyw barwy swiatla na jakosc ostrzena to
    winienes ustrzyc w sweitle o zmiennej barwie , zas naswietlac zawsze
    w tej samej barwie.

    To jest szczegol , ale moze byc istotny - dlatego od poczatku
    decydowalem sie na robienie zdjec zawsze w swietle blyskowym
    natomiast tylko na czas ostrzenia ew zmienil sie kolor swiatla
    naturalnego.

    Fluktuacja rozdzielczosci z powodu fluktuacji barwy pomiedzy slonce/
    cien w tescie wykazala 20 % jesli nie dokona sie poprawki . To duzo -
    widac golym okiem .
    Praktycznie AF rano przy sloncu moze dac FF a wieczorem w cieniu BF.

    XXX