  • Data: 2009-03-19 10:06:30
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at napisał(a):
    > zgoda canon nie ma oddzielnego sensora do pomiaru WB , widac takiej
    > potrzeby nie widzi , a on pozwolilby na wprowadzenie np poprawki na
    > AF . Widac uznaje ze nie jest to konieczne.
    > Wbudowanie sensora gdzies w aparacie pobierajacego swiatlo do pomiaru
    > np w pryzmacie nie wydaje mi sie duzym problemem technicznym . Skoro
    > sa sensory chyba w sonnym pobierajacym obraz z dodtkowego sensora do
    > LV , to dodatkowy sensor WB wydaje sie drobiazgiem

    Problemem jest sensowne wykorzystanie takiej informacji.
    Wyobraź sobie sytuację, że na aparat świeci słońce, a obiekt jest w
    cieniu. Pomiar światła padającego miałby sens, jeśli aparat potrafiłby
    podejść do obiektu i przystawić mu czujnik "przed twarzą". A co jeśli
    obiekt jest świecącym konkretnym kolorem neonem?

    --
    Mirek