  • Data: 2009-03-19 10:33:59
    Temat: Re: Cala prawda o AF - pomiary
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > hmm, jak na kogos, kto chce coś precyzyjnie zmierzyc masz zbyt duże braki w
    > metodyce pomiarów ;-)
    > po pierwsze tego co robi aparat nie nazywałbym pomiarem, to jest jakies b.
    > zgrubne oszacowanie wg jakiegos tam algorytmu,

    ja tutaj nie mierze barwy swaitla aparatem ani bezposrednio ani
    posrednio.
    aparat do tego celu jest niodpowiedni - choc daloby sie.

    > po drugie, czy możesz podac jakakolwiek definicje tego, co aparat "mierzy"??
    > bo imo to co aparat "mierzy" jest mocno nieokreslone,

    aparat robi zdjecia.

    na podstawie ostrosci tych zdjec wnosze n.t. jakosc pracy AF ?
    czy cos jeszcze nie jest jasne ?

    to pewnie taki algorytm
    > typu "potraktujmy cały kadr jako białą kartke i oszacujmy wb" - z takiego
    > postepowania nie wynika jeszcze temperatura barwowa

    nie , tak nie bylo robione.

    przez okno wpada raz swiaitlo sloneczne - a wiemy, ze takie ma temp
    barwowa idaca w kierunku czerwieni
    innym razem swiatlo towarzyszace zachmurzeniu - wiemy , ze jego temp
    barwowa jest wyzsza.

    na wykresie nie podaje barwy swaitla gdyz jej nie pomierzylem a
    jedynie okreslenia slonce , cien

    takie fluktuacje swiatla sa czyms normalnym z czym jestesmy
    konfrontowania ciagle robiac zdjecia.
    Okazuje sie ze dla swiatla sloneczengo system ostrzy krocej niz dla
    oswietlnia zimniejszego.

    ja mysle , ze takie proste zaleznosc przerastaja Twoje zdolnosc
    percepcyjne z zupelnie innego powodu.
    Otoz nie dopuszczasz i nie chcesz dopuscic do siebie mysli, ze w
    sieci na trywialnej grupie dyskusyjnej ktos ma zdanie poparte
    dowodami - inne od Twego - poparte niczym , to tylko wewnetrzne ,
    bledne Twoje przekonanie.
    Ktos , kto przyznaje ze jest amatorem i robi slabiutkie zdjecia ( mam
    nadzieje , ze nie przyjdzie mi ochota na robienie dobrych zdjec , gdyz
    jest to cholernie czasochlonne) , A ty jestes jak sam mowisz
    zawodowcem.
    Zawodowiec musi przeciez wiedziec lepiej niz amator.

    Musze tutaj juz na marginesie wyrazic mala uwage :
    najciekawsze zdjecia , jakie ostatnio widzialem byly robione przez
    amatorow.

    Gdybys jeszcze 100 razy napisal , ze masz c450 d idealnie ostrzacy ,
    gdyz wiesz jak sie ostrzy to co najwyzej za kazdym razem wzbudzisz
    moj coraz wiekszy usmiech. Tylko sila woli mozesz idealnie wyostrzyc ,
    jesli natura dala Ci ten talent.
    Mnie nie dala wiec powtorze po raz wtory , wole miec sprawnie
    dzialajacy machanizm , a jesli nie jest calkiem sprawny to chcialbmy
    poznyc jego ograniczenia.

    Kto bedzie chcial to z tych wykresikow skorzysta , kto nie moze rozbic
    o k.d.
    mnike to nic nie kosztuje , gdyz robie je dla siebnie , oplaty nie
    rzadam , mozna korzystac do woli.

    POwiem wiecej , zobaczysz , ze za niedlugo pojawia sie tego typu
    pomiary w roznego rodzaju testach publikowanych w sieci. Sa one
    bardziej miarodajne dla jakosci aparatu / obiektywu niz nap pomiary
    winietownia czy dystorsji , ktore latwo koryguje sie w obrobce.

    xxx