  • Data: 2019-02-26 18:51:33
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/02/2019 16:11, Sebastian Biały wrote:
    > Cześć.
    >
    > Ja bez żadnego trybu, archeologicznie.
    >
    > Patrze sobie na mapę pamięci CP/M i widzę że w końcówce RAM znajduje się
    > zarówno CP/M jak i BIOS.
    >
    > Widzę po necie że istniały komputery CP/M z 64kB RAM. Zakładając że choć
    > troche tego ram było zastapione ROM (np. bios) to pytanie brzmi: czy w
    > CP/M dało się w jakiś sposób uzyskać te *prawie* 64kB dla programu usera
    > czy też BIOS, BDOS i interpreter zajmowały zawsze swoje i dla programów
    > zostawało mniej?
    >
    > Szukam sobie po stronach o cp/m i jakoś nie znalazłem informacji że np.
> [...]

    Troche w temacie:

    8bitguy z YT ogłosił stworzenie 8bitowego komputera marzeń (tak na
    prawidę to 16bit bo zamierza uzyc 65c816)

    Jest szansa ze projekt się uda bo ma on dośc duzy rogłos. Grupa na FB ma
    juz ok 6000 członków i rośnie.

    Na razie jest dyskusja co użyć do grafiki i wygląda na to ze będzie to
    FPGA ... bo tak na prawdę nie ma innej alternatywy.

    https://www.youtube.com/watch?v=ayh0qebfD2g

    c.