    From: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: CHDK w SX100 IS
    Date: Tue, 25 May 2010 08:06:53 +0200

    On 24/05/2010 23:43, dominik wrote:
    > Przy okazji się podepnę i zapytam czy ktoś w ogóle stosuje CHDK i z jakim
    > powodzeniem.

    Tak, korzystam z CHDK do time-lapsingu, tzn. do robienia filmów
    poklatkowych chmur. Zmodyfikowałem sobie w tym celu jeden skrypt.

    Przykład:
    time-lapse dzienny: http://www.youtube.com/watch?v=J22vD5tbkQk

    Próbowałem też bracketing, żeby móc bawić się w HDR - działa, ale na
    razie się w to nie bawię, bo jeszcze mi się nie chciało znaleźć dobrego
    darmowego programu do HDR. Eksperymentowałem z demowersją Photomatix
    Light, który jednak ma tę wadę, że na końcowym zdjęciu stawia pieczątkę
    z nazwą programu, żeby zmusić do kupna programu.

    Kilka rawów też zrobiłem, ale nie próbowałem obrabiać.

    Też korzystam z niestandardowych czasów naświetlenia do robienia zdjęć
    nocnego nieba. Z reguły stosuję 25,4 s w połączeniu z time-lapsingiem.
    Ale widziałem, że aparat (A630) potrafi nawet 2048 s (tzn. ponad pół
    godziny) naświetlenia. Może dzięki takiemu trybowi dałoby się upolować
    jakiś piorun podczas nocnej burzy.

    Przykład:
    time-lapse nocny: http://www.youtube.com/watch?v=foFZABycME8

    Ludek