  • 1. Data: 2010-05-16 22:37:34
    Temat: CHDK w SX100 IS
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Witam,

    chciałem koleżance zainstalować CHDK w SX100 IS
    (http://chdk.wikia.com/wiki/SX100 ), ma firmware 1.00C, postępowałem tak
    samo jak u aparatów A720, A610, A570, ale tu po włączeniu aparatu działa
    tylko tryb odtwarzania zdjęć, obiektyw się nie wysuwa. Kartę ma SD 1 GB.
    Czy może ma ktoś doświadczenia z tym aparatem lub linią SX i uruchomił CHDK?

    Ludek

  • 2. Data: 2010-05-24 12:23:16
    Temat: Re: CHDK w SX100 IS
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl>

    Ludek Vasta napisał:
> [...]
    > tylko tryb odtwarzania zdjęć, obiektyw się nie wysuwa. Kartę ma SD 1 GB.
    > Czy może ma ktoś doświadczenia z tym aparatem lub linią SX i uruchomił

    Podczas włączania przytrzymaj włącznik dłużej. Wtedy uruchomi się od razu w
    trybie fotografowania.

    A.

  • 3. Data: 2010-05-24 21:43:38
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-17 00:37, Ludek Vasta wrote:
> [...]
    > tylko tryb odtwarzania zdjęć, obiektyw się nie wysuwa. Kartę ma SD 1 GB.
    > Czy może ma ktoś doświadczenia z tym aparatem lub linią SX i uruchomił

    Przy okazji się podepnę i zapytam czy ktoś w ogóle stosuje CHDK i z jakim
    powodzeniem. Na stronie wiele ciekawostek, wiele świetnych skryptów i nie
    tylko, ale ile razy jakiś model mam ochotę przerobić to po wczytaniu się w
    wiki daję sobie spokój. Wszelkie które mnie interesowały (np, żeby dobył
    im RAW) mają wpisane w logi, że wiele rzeczy nie działa.

    Wobec tego jak ma się dzisiaj sprawa? Jakie modele są teraz obsługiwane i
    ile w tym upierdliwości?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 4. Data: 2010-05-25 05:42:36
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 24/05/2010 14:23, Alfer_z_pracy wrote:
    > Podczas włączania przytrzymaj włącznik dłużej. Wtedy uruchomi się od
    > razu w trybie fotografowania.

    Dziękuję, spróbuję, jak tylko mi się ten aparat dostanie do ręki.

    Ludek

  • 5. Data: 2010-05-25 06:06:53
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 24/05/2010 23:43, dominik wrote:
    > Przy okazji się podepnę i zapytam czy ktoś w ogóle stosuje CHDK i z jakim
    > powodzeniem.

    Tak, korzystam z CHDK do time-lapsingu, tzn. do robienia filmów
    poklatkowych chmur. Zmodyfikowałem sobie w tym celu jeden skrypt.

    Przykład:
    time-lapse dzienny: http://www.youtube.com/watch?v=J22vD5tbkQk

    Próbowałem też bracketing, żeby móc bawić się w HDR - działa, ale na
    razie się w to nie bawię, bo jeszcze mi się nie chciało znaleźć dobrego
    darmowego programu do HDR. Eksperymentowałem z demowersją Photomatix
    Light, który jednak ma tę wadę, że na końcowym zdjęciu stawia pieczątkę
    z nazwą programu, żeby zmusić do kupna programu.

    Kilka rawów też zrobiłem, ale nie próbowałem obrabiać.

    Też korzystam z niestandardowych czasów naświetlenia do robienia zdjęć
    nocnego nieba. Z reguły stosuję 25,4 s w połączeniu z time-lapsingiem.
    Ale widziałem, że aparat (A630) potrafi nawet 2048 s (tzn. ponad pół
    godziny) naświetlenia. Może dzięki takiemu trybowi dałoby się upolować
    jakiś piorun podczas nocnej burzy.

    Przykład:
    time-lapse nocny: http://www.youtube.com/watch?v=foFZABycME8

    Ludek

  • 6. Data: 2010-05-25 07:22:39
    Od: "PB" <p...@f...pl>

> [...]
    > wiki daję sobie spokój. Wszelkie które mnie interesowały (np, żeby dobył
    > im RAW) mają wpisane w logi, że wiele rzeczy nie działa.

    Witam.
    Używam w A610 w zasadzie tylko dlatego żeby mieć RAW więc innych
    funkcji nie sprawdzałem, ale RAW-y działają bez zastrzeżeń.
    Trzeba tylko robić RAW+JPG a później wgrać to do jednego katalogu
    i przepuścić przez program "DNG for PowerShot" - wtedy otrzymujemy
    RAW-y akceptowane przez LR z pełnym zapisem EXIF-a.

    Pozdrowienia
    P.B.

  • 7. Data: 2010-05-25 16:41:01
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-25 09:22, PB wrote:
> [...]
    > i przepuścić przez program "DNG for PowerShot" - wtedy otrzymujemy
    > RAW-y akceptowane przez LR z pełnym zapisem EXIF-a.

    Tak właściwie to interesują mnie tylko RAW, nawet manual czy Av i Tv w
    kompaktach są i tak do niczego. Ile jest więc z tym upierdliwości? Wgram
    sobie nowy soft i pojawia mi się w menu opcja strzelania w RAW, które
    można skonwertować do DNG, tak?
    Ile takie pliki zajmują? Czy są kompresowane?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2010-05-25 16:58:03
    Od: mt <t...@i...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > można skonwertować do DNG, tak?
    > Ile takie pliki zajmują? Czy są kompresowane?

    Jak tam jest w nowych CHDK to nie wiem dokładnie gdyż mojego A610
    skradziono mi kilka lat temu, ale upierdliwości z tym nie ma specjalnie,
    odpalasz menu CHDK, ustawiasz opcję zapisu RAW a potem po zrzuceniu na
    dysk hurtowa konwersja do dng (ACR nie czytał cr2 wyprodukowanego przez
    chdk, jak z tym sobie radził DPP to nie wiem). Kiedyś opcji kompresji
    plików nie było, z A610 (6 Mpx) raw zajmował jakieś 6 MB.

    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-05-25 17:55:03
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-25 18:58, mt wrote:
> [...]
    > dysk hurtowa konwersja do dng (ACR nie czytał cr2 wyprodukowanego przez
    > chdk, jak z tym sobie radził DPP to nie wiem).

    Trzeba będzie sprawdzić jak to wygląda, może to jest dobra opcja na tani,
    tymczasowy aparat do kieszeni. Z stabilizacją i jakimś względnym iso może
    by wystarczyło na przeczekanie zanim się pojawi lepszy wybór Evilków i
    akcesoriów do nich.
    Co do rawiarki muszę sprawdzić jak to w bibble jest, ale wiem że ma jakiś
    problem z DNG od pentaksa od jakiegoś numerka firmware.

    > Kiedyś opcji kompresji
    > plików nie było, z A610 (6 Mpx) raw zajmował jakieś 6 MB.

    No to są kompresowane całkiem znośnie. Na sztywno by to zajmowało wiele
    więcej. Oczywiście są lepsze algorytmy do tego i pewnie dałoby się z 6Mpix
    zrobić 2-8MB w zależności od motywów, ale tak i tak jest ok.
    Pytanie dodatkowe - czy aparat się blokuje na czas zapisu RAW?

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2010-05-25 18:23:37
    Od: mt <t...@i...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > Co do rawiarki muszę sprawdzić jak to w bibble jest, ale wiem że ma jakiś
    > problem z DNG od pentaksa od jakiegoś numerka firmware.

    Nie wiem czy gdzieś są na sieci przykładowe rawy z chdk, jak byś chciał
    to gdzieś jeszcze powinienem mieć na dysku cr2 z chdk.

    AFAIR tak, blokuje się.

    --
    marcin