  • Data: 2010-05-26 22:56:09
    Temat: Re: CHDK w SX100 IS
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-26 00:18, Sebastian wrote:
    > Jak dla mnie większego sensu nie ma ale zabawy nie psuje. :)
    > Karty pamięci są tanie wiec tych dodatkowych MB nie żal. Można zapisywać
    > RAW a później zdecydować czy warto się męczyć żeby trochę poprawić
    > zdjęcie. Jak sam nie spróbujesz to się nie dowiesz.

    Narazie to i tak nie mam aparatu canona do którego da się wgrać CHDK i ma
    to sens. Może niedługo jak dopracowany zostanie CHDK dla jednego z modeli
    (coś się rusza, ale bardzo wolno). Mam chyba ze trzy A70 i pecha, że ich
    akurat nie obsługują i nie planują obsługi w nich. Cóż :)

    > Oczywiście możliwości obróbki są większe niż JPG z aparatu ale to nie
    > jest taka duża różnica jak w lustrzankach.

    A możesz wystawić jakieś pokonwertowane DNG? Najpierw trzeba by pogadać z
    bibble czy potrafiłby takie kwiatki :) Jakieś problemy w ogóle z DNG ponoć
    są.

    > Spodobał mi sie pomysł
    > kolegi, właściela Nikona D90 na fotografie scen o dużym kontraście.
    > Trochę niedoświetlał a później przy wywoływaniu RAW'a wyciągał sobie to
    > co chciał. W małym Canonie efekt nie jest taki spektakularny.

    Zmniejszając ekspozycję przy stałym iso i przysłonie zmniejszasz też i
    czas co w sporcie może być korzystniejsze. De facto jednak potem
    wyrównując jasność wzmacniasz szumy i wychodzi podobnie jak byś od razu
    podbił iso.
    (ale i tak też to robię - tj. fotografuję z -0.5EV)

    > Co nie znaczy, że nie warto spróbować. Jak dla mnie wszystko zależy od
    > konkretnego zdjęcia. I to nie tylko od jego jakości ale też od tego ile
    > czasu chcesz poświęcić na jego obróbkę.

    Akurat odrawianie mam wpisane w krew i normalnie JPG nie robię wcale. Z
    drugiej strony może pora skończyć z takim nawykiem przy aparacie do
    kieszenii.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564