  • Data: 2010-05-25 19:36:56
    Temat: Re: CHDK w SX100 IS
    Od: Sebastian <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-25 18:41, dominik pisze:
    [...]
    > Tak właściwie to interesują mnie tylko RAW, nawet manual czy Av i Tv w
    > kompaktach są i tak do niczego. Ile jest więc z tym upierdliwości? Wgram
    > sobie nowy soft i pojawia mi się w menu opcja strzelania w RAW, które
    > można skonwertować do DNG, tak?
    > Ile takie pliki zajmują? Czy są kompresowane?

    W od jakiegoś czasu jest opcja zapisu DNG ale jakoś dziwnie na początku
    działała, na nowych wersjach nie próbowałem. Metoda RAW+JPG a później
    konwersja całego katalogu DNG for PowerShot działa niezawodnie.

    Tylko, że mnie RAW'y rozczarowały. Mój A720 to zdecydowanie inna matryca
    niż lustrzanki. RAW się przydawał tylko jak schrzaniłem ustawienie
    ekspozycji ale i tak cudów nie było. Generalnie mnóstwo pracy a efekty,
    żadna rewelacja. Za to stosowanie histogramu live i zebry z CHDK
    wyraźnie poprawiło jakość moich zdjęć.

    Sebastian