  • Data: 2010-11-14 17:42:26
    Temat: Re: CE
    Od: Martin Lukasik <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lis, 23:55, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ogladaliscie w tvp te pania porazona przez ladowarke ?
    > Tzn porazona przez telefon komorkowy podlaczony do ladowarki w czasie
    > rozmowy.http://tvp.info/informacje/ludzie/ladowarka-
    prawie-ja-zabila/3310484

    > Rozmiar szkod robi wrazenie - glebokie poparzenia twarzy, zmiazdzony
    > bark. Jakby w elektrowni pracowala.
    >
    > Ale teraz .. drzyjcie wszyscy handlujacy i produkujacy elektronike, bo
    > kontrole pewnie beda szalec.
    >
    > J.

    Zwarcie... e... bezpieczniki w domu to raczej miała, więc by je
    wypieprzyło zanim prąd by ją "przypalił".
    Wg mnie w komórce miała baterię LiPo (3.7V/cela), która będzie się
    ładować "do oporu". Te baterie teoretycznie można ładować do
    jakiegokolwiek napięcia, ale po przekroczeniu ok. 4.2V na celę
    zaczynają się jaja -- grzeje się kosmicznie, zaczyna puchnąć,
    wydzielać gaz, i później robi efektywne bum wraz z zapaleniem się
    litu, który pali się pięknie białym płomieniem. A z tego co pamiętam,
    to takowy jest dość ciepły... Polecam youtube i "lipo fire".
    Napięcie ładowania celi reguluje tylko ładowarka, więc wystarczy, żeby
    w mikroprocesorze szlag trafił ADC i żeby przestał mierzyć napięcie,
    albo cokolwiek innego... kontynuując ładowanie efekt jest dość
    gwarantowany...

    m.