eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByć może uda się przeżyć silnikom spalinowym...Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news-out.netn
    ews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlne
    d.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <sflpou$gg6$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <sflqvo$h30$1$horizn@news.chmurka.net>
    <sflvfk$jo2$1$Janusz@news.chmurka.net> <sfm50h$8tn$1@dont-email.me>
    <sfmboa$u42$1@news.icm.edu.pl> <sfvfq7$q86$1@dont-email.me>
    <lnyglq9mud2k$.1q14jwt2odgki$.dlg@40tude.net>
    <6123547b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <6443197385$20210823135149@squadack.com>
    <612395a7$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg052i$9mb$2$Cav@news.chmurka.net>
    <61239a2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <6820917477$20210823180618@squadack.com>
    <612484ff$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <9493622558$20210824092147@squadack.com>
    <6124a5e0$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg29nd$iep$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6124b1ff$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <2048195362$20210824144930@squadack.com>
    <6125d983$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 25 Aug 2021 09:20:25 +0200
    Message-ID: <8m6w3wfgnpxk$.hf8qbhi523ot$.dlg@40tude.net>
    Lines: 26
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.135.64
    X-Trace: 1629876026 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 554 83.30.135.64:58587
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2780
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696341
    [ ukryj nagłówki ]

    On 25 Aug 2021 05:47:47 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:
    > Dnia 24.08.2021 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał/a:
    >> 100 lat temu nie było akumulatorów litowo-jonowych. Akumulatory
    >> kwasowo-ołowiowe są za ciężkie.
    >
    > Rozumiem, kwasowo-ołowiowe są kiepskie. Jak tylko pojawiły
    > się znakomite akumulatory litowo-jonowe nastąpił burzliwy rozwój
    > samochodów elektrycznych, już trzydzieści lat po komercyjnym
    > debiucie tychże akumulatorów.

    Hm, wiki podaje, ze pierwsze komercyjne li-ion byly 1991,
    a Tesla zaczela projektowanie w 2003. Do sprzedazy wszedl w 2008.

    Przy czym baterie tez dopracowywano, caly czas zreszta trwa.
    W okolicach roku 2000 byly juz w miare powszechne, a Tesla uzyla
    seryjnych ogniw uzywanych w notebookach.
    Przy czym w okolicach 2000, to mi ogniwa Panasonica w notebookach
    padaly masowo.

    > Polityczne parcie na elektryfikację nijak nie spowodowało,
    > że inżynierowie zaczęli wyciskać ostatnie soki z kiepskiej,
    > ale jedynej nadającej się techniki gromadzania energii.

    No, tych li-ion to jest pare technik, trudno juz zliczyc :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: