-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!news-out.netn
ews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlne
d.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<sflpou$gg6$1$Janusz@news.chmurka.net>
<sflqvo$h30$1$horizn@news.chmurka.net>
<sflvfk$jo2$1$Janusz@news.chmurka.net> <sfm50h$8tn$1@dont-email.me>
<sfmboa$u42$1@news.icm.edu.pl> <sfvfq7$q86$1@dont-email.me>
<lnyglq9mud2k$.1q14jwt2odgki$.dlg@40tude.net>
<6123547b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<6443197385$20210823135149@squadack.com>
<612395a7$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<sg052i$9mb$2$Cav@news.chmurka.net>
<61239a2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<6820917477$20210823180618@squadack.com>
<612484ff$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<9493622558$20210824092147@squadack.com>
<6124a5e0$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<sg29nd$iep$1$Cav@news.chmurka.net>
<6124b1ff$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<2048195362$20210824144930@squadack.com>
<6125d983$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Wed, 25 Aug 2021 09:20:25 +0200
Message-ID: <8m6w3wfgnpxk$.hf8qbhi523ot$.dlg@40tude.net>
Lines: 26
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.135.64
X-Trace: 1629876026 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 554 83.30.135.64:58587
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2780
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696341
[ ukryj nagłówki ]On 25 Aug 2021 05:47:47 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:
> Dnia 24.08.2021 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał/a:
>> 100 lat temu nie było akumulatorów litowo-jonowych. Akumulatory
>> kwasowo-ołowiowe są za ciężkie.
>
> Rozumiem, kwasowo-ołowiowe są kiepskie. Jak tylko pojawiły
> się znakomite akumulatory litowo-jonowe nastąpił burzliwy rozwój
> samochodów elektrycznych, już trzydzieści lat po komercyjnym
> debiucie tychże akumulatorów.
Hm, wiki podaje, ze pierwsze komercyjne li-ion byly 1991,
a Tesla zaczela projektowanie w 2003. Do sprzedazy wszedl w 2008.
Przy czym baterie tez dopracowywano, caly czas zreszta trwa.
W okolicach roku 2000 byly juz w miare powszechne, a Tesla uzyla
seryjnych ogniw uzywanych w notebookach.
Przy czym w okolicach 2000, to mi ogniwa Panasonica w notebookach
padaly masowo.
> Polityczne parcie na elektryfikację nijak nie spowodowało,
> że inżynierowie zaczęli wyciskać ostatnie soki z kiepskiej,
> ale jedynej nadającej się techniki gromadzania energii.
No, tych li-ion to jest pare technik, trudno juz zliczyc :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.08.21 10:02 Dominik Ałaszewski
- 25.08.21 11:02 Cavallino
- 25.08.21 11:03 J.F
- 25.08.21 11:40 Dominik Ałaszewski
- 25.08.21 11:51 Cavallino
- 25.08.21 11:52 Dominik Ałaszewski
- 25.08.21 12:02 Cavallino
- 25.08.21 12:03 Dominik Ałaszewski
- 25.08.21 12:20 Cavallino
- 25.08.21 12:23 TomN
- 25.08.21 12:36 Dominik Ałaszewski
- 25.08.21 12:52 Cavallino
- 25.08.21 13:16 Dominik Ałaszewski
- 25.08.21 13:38 Cavallino
- 25.08.21 14:01 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=