  • Data: 2021-08-25 11:03:46
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Aug 2021 08:02:30 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Dużo wcześniej w mieszkaniu miałem bojler elektryczny.
    > Grzał na full, inaczej nie potrafił (nie miał regulacji)
    > - bodaj do 80 stopni. Nigdy z nim się nic nie zadziało,
    > żadnej anody nie miał na stanie. Widać był do tego przystosowany.

    Kwestia izolacji - styropian juz mieknie, i moze uszczelek.
    Tudziez strat - 80C, to ucieczka ciepla do otoczenia wieksza.

    No i oparzyc sie mozna przy kranie...

    > Niekoniecznie- można mieć większy zbiornik i grzać do niższej
    > temperatury. Teoretycznie i straty ciepła wtedy mniejsze.

    Wiekszy zbiornik to wieksza powierzchnia i wieksze straty :-(

    > Tak.
    >
    > Tak, otulina piankowa do rur jest potwornie droga, chyba ze dwa
    > złote za metr.
    > https://allegro.pl/oferta/otulina-otuliny-izolacja-r
    ur-szara-18-9-2-m-7971389940

    i wytrzymuje 100 C :-)

    > Jako rzekłem, możesz postawić na glebie. Zbiornik jest całością
    > z instalacją, zresztą w linku jakieś fotki chyba były?

    Ale to wtedy grzeje zimowe powietrze :-)

    > Ja tam nie wiem, jak PV, ale znajomy z pracy robił sobie własnym
    > sumptem kolektory (z czynnikiem i wymiennikiem, nie próżniowe).
    > Mówił, że zimą ma też wystarczająco ciepłej wody. Może się
    > chwalił, nie wiem.

    W sloneczny dzien - byc moze.
    Ale w pochmurny, a takich w zime nie brakuje ?

    > Ale ja nikogo do niczego nie namawiam, piszę tylko, jakie rozwiązanie
    > rozważam. W kontekście kosztu magazynowania 10 kWh w postaci ciepła
    > vs energii elektrycznej w akumulatorze.

    Biorac pod uwage zywotnosc baterii, to oczywiscie CWU lepiej
    magazynowac w zbiorniku.

    J.