  • Data: 2021-08-25 13:38:21
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-08-2021 o 13:16, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Poszukaj sobie info w necie- sporo tego.
    > Nawet na jakimś rankingu się załapało:
    > https://mojewygodnewnetrze.pl/kolektory-sloneczne-ra
    nking/
    > "Jego montaż jest na tyle prosty, że poradzi sobie z tym każda osoba
    > mająca podstawową wiedzę z zakresu instalatorstwa".
    >
    > Oczywiście wszyscy kłamią,

    Nie wymyślaj czegoś co nie zostało powiedziane, po co ci to?
    Co chcesz osiągnąć w taki niecny sposób?

    Ja się po prostu dopytuję o coś, na czym się nie znam, nie zarzucam
    nikomu kłamstwa.

    > A bojler ile osprzętu i fachowego montażu wymagał?

    Mniej, ale głównie dlatego że już był wcześniej i nie wymagał rurki z
    gazem, komina, przelotek i przebijania się przez ściany.

    > Bo ten kolektor to nic innego, jak bojler z heat-pipe
    > zamiast grzałki (lub z grzałką dodatkowo).

    To to wiem.
    Tyle że duży, więc nie miałbym na niego miejsca.

    No i instalowanie czegokolwiek na stromym dachu też nie jest prostą
    sprawą, nawet przy pv krzywo patrzyli na niego.
    Ciężko to porównać z wymianą bojlera.

    > Chcesz, poczytaj np.
    > https://www.liderbudowlany.pl/artykul/instalacje/ene
    rgia-ekologiczna/kolektor-sloneczny-cisnieniowy-ecoz
    one-prozniowy/

    > Tak, wiem że to w sumie też reklamówka. Ale wyjaśnia dokładnie
    > w czym rzecz.

    Aaa, czyli o to chodziło z tym zbiornikiem na zewnątrz.
    Fajne toto.
    Zakładając że wodę da się łatwo i tanio poprowadzić tak wysoko, dobrze
    zaizolować, żeby zimą w rurach nie zamarzała, to można by o tym pomyśleć.
    Nawet we współpracy z junkersem - tak żeby to nim wodę dogrzewać w razie
    potrzeby.
    On sobie bada temperaturę wody, więc raczej w ogóle się nie włączy gdy
    nie będzie potrzebny.

    Tak czy tak, montaż na dachu i doprowadzenie wody na dach wolałbym
    zlecić sprzedawcy, żeby się nie wypiął w razie ew. problemów.

    Widziałeś takie oferty, ale z montażem?