  • Data: 2021-08-25 11:02:39
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-08-2021 o 10:02, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Dużo wcześniej w mieszkaniu miałem bojler elektryczny.
    > Grzał na full, inaczej nie potrafił (nie miał regulacji)
    > - bodaj do 80 stopni. Nigdy z nim się nic nie zadziało,
    > żadnej anody nie miał na stanie. Widać był do tego przystosowany.

    > Niekoniecznie- można mieć większy zbiornik i grzać do niższej
    > temperatury. Teoretycznie i straty ciepła wtedy mniejsze.

    Ale cena prądu dużo wyższa, nie porównywalna do ceny gazu.

    > Tak.

    > Tak, otulina piankowa do rur jest potwornie droga,

    Chyba inaczej rozumiemy "dobrze zaizolować".
    No i cały czas pomijasz koszty robocizny.

    > Jako rzekłem, możesz postawić na glebie.

    W sensie poza budynkiem?
    I niby też nie zamarznie zimą?

    > W klasycznym bojlerze jak ci się zatnie i nie przestanie grzać,
    > to zawór ciśnieniowy popuści gorącą wodę. Na tej samej zasadzie
    > działa to tutaj. Poleci trochę wrzątku po dachu i tyle.

    W jakim sensie trochę?
    Raczej będzie lecieć non stop, skoro woda doprowadzana jest pod
    ciśnieniem i cały czas mocno grzana.

    >Jakby była tylko przez pół roku, to i tak
    > sprawa jak dla mnie opłacalna.

    Własnym sumptem może i tak.
    Ale akurat latem tej wody potrzebne jest dużo mniej, więc i koszty
    podgrzania wtedy są znikome.
    A więc i zyski również.