    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Date: Tue, 24 Aug 2021 14:39:22 +0200
    <sflvfk$jo2$1$Janusz@news.chmurka.net> <sfm50h$8tn$1@dont-email.me>
    <sfmboa$u42$1@news.icm.edu.pl> <sfvfq7$q86$1@dont-email.me>
    <lnyglq9mud2k$.1q14jwt2odgki$.dlg@40tude.net>
    <6123547b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <6443197385$20210823135149@squadack.com>
    <612395a7$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg052i$9mb$2$Cav@news.chmurka.net>
    <61239a2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <6820917477$20210823180618@squadack.com>
    <612484ff$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <u...@4...net>
    <6124b0c1$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <1chwfke1f70i6$.1uc4ydwylpx1a$.dlg@40tude.net>
    <6124bddc$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <4rwscpl7ar8e$.srbiqlmj7fdl.dlg@40tude.net>
    <6124d295$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <vc021rrov0ou$.1iaxygua6qqhm.dlg@40tude.net>
    <6124dbc7$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg2nfo$qgh$2$Cav@news.chmurka.net>
    <6124e486$0$550$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 24-08-2021 o 14:22, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Są znacznie sensowniejsze sposoby inwestowania, niż PV

    Takie bez ryzyka?

    > (o lokatach nie wspominając). Jaki RoI Ci wyszedł dla tej przykładowej PV?

    Słaby, bo kupowałem dawno, gdy jeszcze to było drogie.
    A le i tak z 5% rocznie się zwraca.

    > Nie rozumiem pytania. Kolektor będzie na dachu, ot choćby taki:
    > https://allegro.pl/oferta/kolektor-sloneczny-cisnien
    iowy-ze-zbiornikiem-200l-7580596150

    No ja bym nie miał zbędnego miejsca na 200 l zbiornik.

    > Zależy, jaki bojler (pojemność, izolacja cieplna).

    120 l, niezły i dość drogi.

    > Ja kiedyś mieszkałem w mieszkaniu z bojlerem (bodajże 100l) i nie było
    > najmniejszych problemów z ciepłą wodą do wieczora następnego dnia,
    > przy grzaniu w II taryfie.
    > Ergo: masz coś popsute.

    Tak - ilość ludzi używających, ze wstrętem do prysznica i wannę 250 l. ;-)

    > Kolektory ludzie eksploatują, to naprawdę działa :-)

    Ale jak policzyć to już niekoniecznie.
    Grzanie wody gazem to ze 200 zł miesięcznie max, za mało żeby dużo
    inwestować, to już na FV jest więcej do urwania.
    Ile kosztuje instalacja solarna i czy zimą da radę bez wspomagania?