  • Data: 2021-08-24 16:03:59
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Aug 2021 15:02:11 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Dominik,
    > ^^^^^
    >
    > Seryjne ogniwa na spirytus zapowiadano w czasach łupanej Nokii 5110 -
    > nawet chwalono się prototypem, który na 10 ml miał zapewnić pracę
    > przez dobę. I co? Nadal ich nie ma w seryjnej produkcji. Bo platyna
    > jest jeszcze trudniej dostępna od litu a same ogniwa droższe od
    > akumulatorów.

    Nie wiadomo czy tamte byly na platynie, i nie wiadomo ile tej platyny.
    W takiej malej bateryjce to chyba malo.

    Wiec raczej inny powod powoduje, ze takich ogniw nie ma.

    W Mirai jakis upgrade
    https://www.cataler.co.jp/en/news/20210120/
    https://www.cataler.co.jp/en/aee2018/electro/fcv.php

    Ale szczegolow nie podaja.

    No i nie wiadomo, jaki bedzie odzysk tej platyny z recyklingu - moze
    bardzo duzy ...

    > Tniesz cytaty, jak Ci się żywnie podoba i manipulujesz nimi. Mowa była
    > o samochodach osobowych.

    Ale on napisal, ze KM mu chodzi.

    > To przejedź się gdzieś, gdzie jeszcze funkcjonują, zrób parę tras -
    > wzbogacisz słownictwo po usłyszeniu, co sądzą o tej metodzie zasilania
    > kierujący tymi wehikułami. Linię 21 z Gdyni do Sopotu zawieszano wiele
    > razy z tego powodu. A to chyba najdłuższa linia w Polsce.

    Z powodu niecheci kierujacych?

    J.