  • Data: 2021-08-24 15:05:46
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-08-2021 o 14:49, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Takie nie istnieją, jest tylko różny poziom ryzyka.
    >
    > A inwestycja w PV to IMO duże ryzyko finansowe, bo mały zwrot
    > a duże prawdopodobieństwo okołopolitycznych zawirowań.

    Uważam dokładnie odwrotnie - atrakcyjność może się tylko poprawiać w czasie.
    Prąd będzie drożał, a nie taniał.

    > Dupy nie urywa, tyle co oficjalna inflacja.

    Tyle że przy obecnych cenach wychodziłoby dwa razy więcej, a przy
    ładowaniu ev jeszcze dużo lepiej.

    > Liczba, ludzi liczymy na sztuki, nie na kilogramy.
    > Choć w sumie jeśli mówimy o zużyciu CWU to ma to sens :-)

    > No właśnie mnie ze zgrubnych wyliczeń wyszło, że inwestycja
    > zwróciłaby się w ciągu ok. 4 lat.

    Czyli ile by kosztowała?

    > Na razie nie zgłębiam tematu, czekam spokojnie aż zdechnie
    > program dofinansowania PV- na dachu i to i to się nie zmieści.

    Ale pv ma być na aktualnych warunkach przez następne 15 lat, więc szybko
    się nie doczekasz.
    Nowe warunki tylko dla nowo instalujących,