eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyByć może uda się przeżyć silnikom spalinowym...Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.n
    etnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.
    highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    References: <611e2fc9$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <sflpou$gg6$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <sflqvo$h30$1$horizn@news.chmurka.net>
    <sflvfk$jo2$1$Janusz@news.chmurka.net> <sfm50h$8tn$1@dont-email.me>
    <sfmboa$u42$1@news.icm.edu.pl> <sfvfq7$q86$1@dont-email.me>
    <lnyglq9mud2k$.1q14jwt2odgki$.dlg@40tude.net>
    <6123547b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <6443197385$20210823135149@squadack.com>
    <612395a7$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <sg052i$9mb$2$Cav@news.chmurka.net>
    <61239a2d$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <6820917477$20210823180618@squadack.com>
    Organization: Linux Home Computers
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 24 Aug 2021 05:34:55 GMT
    Lines: 40
    Message-ID: <612484ff$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 85.255.244.21
    X-Trace: 1629783295 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 547 85.255.244.21:54013
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3215
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696245
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 23.08.2021 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał/a:

    > Zanim liczba elektryków osiągnie znaczący poziom, również ilość
    > produkowanej energii osiągnie swój poziom.

    Czyli prawdopodobnie nigdy :-)

    Ja nie mam nic przeciw napędowi elektrycznemu. Silnik elektryczny
    ma same zalety- jest tani, lekki, cichy, rozwija moment od zerowych
    obrotów- więc w aucie odpada kupa sprzętu. I oczywiście nie generuje
    żadnych zanieczyszczeń. Jedyny, maleńki problem, to jak mu
    dać jeść...

    Mam poważne wątpliwości, czy samochód na baterie jest
    rzeczywiście przyszłością, jak głoszą neof^H^H^H entuzjaści.
    Wydaje mi się to mało prawdopodobne przy obecnym stanie metod
    gromadzenia energii elektrycznej. Czyli albo dokona się "w tym
    temacie" przełom, albo energia elektryczna będzie generowana
    "na miejscu"- ogniwa paliwowe lub, nie wiem, mikro reaktor
    jądrowy?

    Oczywiście jest też możliwość, że indywidualny transport
    samochodowy zostanie po prostu zarżnięty. Bogacze będą jeździć
    elektrycznymi suvami (czy co tam w przyszłości będzie modne),
    a biedaki na rowerkach. Wtedy infrastruktura dla nielicznej
    grupy nie będzie żadnym problemem.

    Ciekawi mnie tylko to parcie na samochody na baterie
    w zbiorowym transporcie miejskim. Czyżby bateria ogniw
    litowo-polimerowych była tańsza i mniej skomplikowana
    w produkcji od szpulki drutu, nie mówiąc już o wpływie
    na środowisko?

    A chyba tylko Gdynia eksploatuje trolejbusy...

    --
    Dominik Ałaszewski (via raspbianowy slrn)
    "W życiu piękne są tylko chwile..." (Ryszard Riedel)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: